Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-09, 13:30
  #13
Medlem
Lycurguss avatar
Du har svaret redan, du behöver inte bolla allt med andra för att komma fram till detta.

Du vet vad du ska göra, gör det bara.
Citera
2012-06-09, 13:34
  #14
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappchoklad
Hahaha Stackars TS! Men socialen är väl ditt enda alternativ. Eller så får du börja jobba medan du bor hos flickvännen, för att sedan skaffa en egen lägenhet.

Måste bara hitta ett jobb först (; har sökt från jag vaknat idag och städat hennes hus samtidigt.
Socialen får bli sista vägen ut ifall jag inte hittar något jobb. Känns helt förjävligt att ens liv bara sådär kan ta slut. Menar, igår hade jag iaf eget rum och jobb. Nu sitter jag och letar jobb i annan persons hus.

Jag är aldrig den som spenderar pengar i onödan, även fast man kan bjuda flickvännen på småsaker ibland. Men har lyckats köpa bil med helförsäkring och spara 8000kr med en lön på 3500 efter skatt!
Något att vara nöjd över iaf.
Citera
2012-06-09, 14:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
Måste bara hitta ett jobb först (; har sökt från jag vaknat idag och städat hennes hus samtidigt.
Socialen får bli sista vägen ut ifall jag inte hittar något jobb. Känns helt förjävligt att ens liv bara sådär kan ta slut. Menar, igår hade jag iaf eget rum och jobb. Nu sitter jag och letar jobb i annan persons hus.

Jag är aldrig den som spenderar pengar i onödan, även fast man kan bjuda flickvännen på småsaker ibland. Men har lyckats köpa bil med helförsäkring och spara 8000kr med en lön på 3500 efter skatt!
Något att vara nöjd över iaf.


Du är ju heltramsig. Är ditt liv slut för att du inte får bo hemma hos mamma längre? Gå till soc och ta ett jobb. Academic work skulle ju funka då du ska plugga.
Citera
2012-06-09, 14:23
  #16
Avstängd
Socialen kommer inte hjälpa dig. Jag var hemlös i 3 månader, och då har jag ett jobb men min mor skickade ut mig och jag hade ingenstans att bo, ingen flickvän, vänner osv under första veckorna. Men det enda dem sa är att vi kan låta dig bo på ett vandrarhem i en vecka, det var allt. Med 5 st andra i ett rum fyllt av pundare. Efter 3 månader av eget slit har jag äntligen ett ställe att bo på och det fungerar bra.

Men har du tur så hjälper nog Socialen dig.
Citera
2012-06-09, 14:24
  #17
Medlem
honesttogods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
Vad kan dom göra då?
de kan ge dig en lägenhet och 3800 i månaden till mat etc.
Citera
2012-06-09, 14:41
  #18
Medlem
Fimparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatekungen
Har ni erfarenhet av det här? Vad händer om man sticker till socialen? Kommer det efteråt stå i databasen att man sökte hjälp hos socialen när man söker jobb i framtiden?

Tycker det kan vara bra att känna till riskerna.

LOL.... Soc är inget straff ... det är ett skyddsnät när det gått lite fel och man behöver lite extra hjälp för en stund.
Citera
2012-06-09, 15:56
  #19
Medlem
Mopedmannens avatar
Du är 20 år och är lika hjälplös som en 3-åring! Röstar du på vänstern kanske?
Citera
2012-06-09, 16:04
  #20
Medlem
Pangon90s avatar
Vad fan, jag är helt mållös.

Du gråter som en liten flicka?
Citera
2012-06-09, 16:43
  #21
Medlem
du är 20 år pluggar inte.. och bölar över att du inte får bo hemma? jävla luffare.. som plus på det hela så har du en tjej som har inte en lägenhet utan ett hus?! är du efterbliven? gissa två gånger vad du ska göra....

ledtråd?
SKAFFA ETT JOBB OCH EN LÄGENHET... inte ett jobb där du tjänar 3500.. eller de va kanske de du hade kvar efter att din mamma har betalat räkningarna och maten för dig när du bor hos henne?
Citera
2012-06-09, 17:44
  #22
Avstängd
AmandasLekstugas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrikerLee
sitter nu hos min flickvän som i sin tur har eget hus, men jag själv igår efter ett bråk med mamma blev utkickad från hemmet. Hon har under lång tid sagt att hon hatar mig och vill ha mig ut. Men detta är en annan story för en annan tråd känner jag.

Är klar med studierna sen ett år tillbaka och är 20år. Var la nästan på tid att skaffa sig eget ställe, men jobbar för mamma tills jag nu snart skulle plugga efter sommaren. Fick av henne en lön på 3500 efter skatt så har inte mkt pengar sparade då en flickvän kostar x)

Min fråga är nu, vad ska jag göra? Letar lite jobb på arbetsförmedlingen och andra ställen som erbjuder sånt på internet.
Vet verkligen inte om jag ska tillbaka hem, om jag ens är välkommen dit. Igen har ringt och min flickvän tycker inte jag ska ringa dom för de behandlar mig väldigt dåligt och ska jag komma krypandes tillbaka så kommer de bara se det som att de kan fortsätta behandla mig så som det gjort i den senaste tiden.

vet inte själv om jag vill tillbaka, är rädd. Inte för mina föräldrar, men detta. Läskigt att vara hemlös bara så där.

Behöver verkligen hjälp av er, vet inte vad jag ska göra. Vill heller inte leva av min flickvän tills jag hittar något. Känns bara fel.

vad vill du arbeta med?
Citera
2012-06-09, 18:53
  #23
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandasLekstuga
vad vill du arbeta med?
Skulle kunna tänka mig att arbeta på securitas eller som polis. Något i den stilen.
Men just nu tar jag vad som helst som kan betala en lägenhet och bil. lutar åt fabriksjobb
Citera
2012-06-09, 18:54
  #24
Medlem
StrikerLees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Vad fan, jag är helt mållös.

Du gråter som en liten flicka?

Gråter gör jag verkligen inte. Lite panik har jag väl för att jag plötsligt blev arbetslös och hemlös.
tror nog det är en ganska normal reaktion. Istället för att sitta och skrika efter soc så försöker jag få tag i arbete
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback