Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-07, 14:10
  #1
Medlem
Tobbans avatar
Hej hopp...
Jag har fått ett jobberbjudande i Linköping (som personlig assistent) men bor just nu i Falun.
Jobbet skulle börja om exakt: 3 veckor!

Det är ca: 30 mil emellan

Vad hade ni gjort i detta läge ?

+ Min bror bor i Norrköping (lägenhet)
+ Får ett tryggt jobb


- Min fru bor i Falun (ej i arbete)
- Hemmiljön försvinner helt!
- Får sällan träffa frugan
__________________
Senast redigerad av Tobban 2012-06-07 kl. 14:35.
Citera
2012-06-07, 14:15
  #2
Medlem
Njuts avatar
Flyttat till Linköping. Jag skulle sökt bostad som en tok, tagit vilken liten hyresetta som helst och sedan bytt upp mig.
Citera
2012-06-07, 14:19
  #3
Medlem
neqers avatar
Hade förmodligen flyttad till Linköping. Men det är väl både bra och dåligt, du får i alla fall ett jobb.
Citera
2012-06-07, 14:28
  #4
Medlem
Tobbans avatar
Det bra är att min bror bor i Norrköping.
Men jag har min fru, lägenhet och alla saker i Falun!

Man har ju inte råd eller tid med att arbeta varannan dag och pendla
Citera
2012-06-07, 15:08
  #5
Medlem
edge22s avatar
Veckopendla?

Det gör jag och har gjord det i 1.5 år nu, funkar galant.
Kör upp till arbetsplatsen tidigt måndag morgon och hem torsdag kväll eller fredag eftermiddag, beroende på möten och så vidare.

Har sen en liten etta som övernattningslägenhet i hålan där jag jobbar.
Hyran för den är i övrigt avdragsberättigad i deklarationen.
Citera
2012-06-07, 15:13
  #6
Medlem
Tobbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge22
Veckopendla?

Jo, men nu i sommar är jobbet varannan dag...
Citera
2012-06-12, 11:06
  #7
Medlem
Planerar du att behålla jobbet länge så flytta till Linköping. Det är en trevlig stad, har bott där själv i 10 år.
Citera
2012-06-12, 22:25
  #8
Medlem
provocative77s avatar
Kötid på lägenhet i Linköping är två år om man inte har några krav. Ja, jag sitter i den bostadskön.
Det du har att välja på är att bo hos din bror o pendla eller ta med familjen o bosätta dig i Åtvidaberg eller Motala.
Har man familj o ska veckopendla blir det drygt. Är inte direkt, motorväg du ska köra.
Ta jobbet o låt familjen stanna o du riskerar att förlora familjen. Det sliter som fan på familjen o veckopendla.
Vrf får du jobb som PA i Lkpg o inte i närområdet? Är inte det vanligaste jobbet som folk flyttar hit för. Finns ju redan gott om lågutbildad arbetskraft i stan.
Citera
2012-06-12, 22:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av provocative77
Kötid på lägenhet i Linköping är två år om man inte har några krav. Ja, jag sitter i den bostadskön.
Det du har att välja på är att bo hos din bror o pendla eller ta med familjen o bosätta dig i Åtvidaberg eller Motala.
Har man familj o ska veckopendla blir det drygt. Är inte direkt, motorväg du ska köra.
Ta jobbet o låt familjen stanna o du riskerar att förlora familjen. Det sliter som fan på familjen o veckopendla.
Vrf får du jobb som PA i Lkpg o inte i närområdet? Är inte det vanligaste jobbet som folk flyttar hit för. Finns ju redan gott om lågutbildad arbetskraft i stan.

Vilken bostadskö sitter du i, om jag får fråga?
Citera
2012-06-14, 09:32
  #10
Medlem
Stångåstaden är den största i Linköping: http://www.stangastaden.se

Du har även BoTryg och Graflunds.

Finns inga direkt misärområden i Linköping även om inkomstnivån inte är särskilt hög i Skäggetorp. Det är väl i det området det är lättast att få lägenhet och det ligger faktiskt geografiskt sett riktigt bra till med närhet till både centrum och det stora köpcentret Ikano.
Citera
2012-06-14, 23:47
  #11
Medlem
provocative77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viryz
Vilken bostadskö sitter du i, om jag får fråga?
Hör knappast till tråden. Har ändå själv tittat efter lägenhet i grannkomuner då det krävs ca 900p för att få lägenheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback