Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-06-05, 15:35
  #1
Avstängd
Hej igen kan man väl säga, andra ämnet för mig idag.

Jag ligger just nu på ca 7-800 kcal i underskott varje dag och tränar 5 dagar i veckan.

Mina måltider ser ut såhär och detta äter jag varje dag.
mål 1: 2 kokta/stekta ägg 70g stekt bacon
mål 2: 50g fullkornspasta 170g köttfärssås
mål 3: 50g fullkornspasta 170g köttfärssås
mål 4: 150g kyckling + mycket sallad
mål 5: 150g kyckling + mycket sallad

Salladen innehåller Tomat,gurka,isbergssallad,paprika.

Jag känner mig konstant trött/hängig, det jag vill få ut av detta ämnet är väl ungefär vad jag kan göra för att inte vara så trött hela tiden, någon vitamin kroppen saknar som jag behöver inhandla?

Jag är verkligen ingen expert på kost osv, därför jag vänder mig till FB experten Alla tips/råd är välkomna.

MVH Fysical
Citera
2012-06-05, 15:37
  #2
Medlem
endures avatar
Järnbrist sägs ju orsaka trötthet. Testa kosttillskott med järn, magnesium, zink, etc. MittVal Träning har en bra komposition.
Citera
2012-06-05, 15:39
  #3
Medlem
Pimientos avatar
Drick kaffe efter varje mål.
Citera
2012-06-05, 15:41
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Järnbrist sägs ju orsaka trötthet. Testa kosttillskott med järn, magnesium, zink, etc. MittVal Träning har en bra komposition.

Ja tåls att kika på. Tack för svaret
Citera
2012-06-05, 15:41
  #5
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Tycker du borde få i dig tillräckligt med vitaminar osv.. Har du kört på underskott länge? Är du van vid att deffa? Hur hårt tränar du? 700-800 är ett ganska stort underskott i min mening om man inte är väldigt överviktig. Tror du är trött pga energiunderskottet.
__________________
Senast redigerad av ComeAtMeCurl 2012-06-05 kl. 15:44.
Citera
2012-06-05, 15:42
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pimiento
Drick kaffe efter varje mål.

Dricker kaffe ibland tycker inte jag blir piggare av det tyvärr :/
Citera
2012-06-05, 15:43
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Tycker du borde få i dig tillräckligt med vitaminar osv.. Har du kört på underskott länge? Är du van vid att deffa? Hur hårt tränar du? 700-800 är ett ganska stort underskott i min mening om man inte är väldigt överviktig. Tror du är trött pga energiunderskottet.

Nej jag har väl kört i kanske 3 veckor =) A kan ju vara så att det bara är så i början.

Tränar 2-3 muskler per pass tränar 5 gånger i veckan. Kör väl ungefär så mycket jag orkar vet inte hur annars jag ska förklara det =)
Citera
2012-06-05, 15:43
  #8
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysical
Nej jag har väl kört i kanske 3 veckor =) A kan ju vara så att det bara är så i början.
Testa att släng i dig lite fisk / omega3. Alla blir ju lite hängiga och trötta när man dietar.
Citera
2012-06-05, 15:45
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Testa att släng i dig lite fisk / omega3. Alla blir ju lite hängiga och trötta när man dietar.

Fisk är inte riktigt min grej tyvärr. Omega3 får man kolla upp, tack för svaren.
Citera
2012-06-05, 15:48
  #10
Medlem
ComeAtMeCurls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fysical
Fisk är inte riktigt min grej tyvärr. Omega3 får man kolla upp, tack för svaren.

Inte min heller, därför jag tar omega-3 kapslar. Kroppen behöver fett för att fungera så var inte rädd för fett. Omega-3 kapslar, mjölk, grädde, rapsolja osv är källor med bra fett. Mjölk och grädde innehåller mättatfett som alla säger att man ska undvika till varje pris, men SLV rekommenderar att ca 10% av energiintaget ska komma från mättatfett.

Du kan ju testa att köra på multivitamin ett tag och se om de är någon skillnad. Om du har råd till det.
__________________
Senast redigerad av ComeAtMeCurl 2012-06-05 kl. 15:54.
Citera
2012-06-05, 15:54
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ComeAtMeCurl
Inte min heller, därför jag tar omega-3 kapslar. Kroppen behöver fett för att fungera så var inte rädd för fett. Omega-3 kapslar, mjölk, grädde, rapsolja osv är källor med bra fett. Mjölk och grädde innehåller mättatfett som alla säger att man ska undvika till varje pris, men SLV rekommenderar att ca 10% av energiintaget ska komma från mättatfett.

Omega-3 kapslar känner jag att jag får testa iallafall, igen tack för att du tog dig tid att hjälpa till
Citera
2012-06-05, 16:09
  #12
Medlem
SiSeniors avatar
Sover du tillräckligt?
Det är lätt att tro att trötthet orsakas av någon vitaminbrist, men det kan lika väl röra sig om något i vardagen som inte stämmer.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback