• 1
  • 2
2012-06-05, 10:26
Medlem
Hejsan! Jag har börjat få overklighetskänslor. Tillexempel hela dagen igår känns som det har varit en dröm. Vad orsakar detta problem?
Citera
2012-06-05, 10:39
Medlem
http://en.wikipedia.org/wiki/Depersonalization ?

Brukar du mediciner elller droger?
Citera
2012-06-05, 10:43
Medlem
Asså, brukade tramadol i hyffsat höga doser under en period. Mén har varit drogfri i typ sådär någon eller några månader.
Jag brukar också ta melatonin tabletter (köpta i USA) för att somna. Har alltid haft svårt att sova och dessa har funkat perfekt. Brukar ta 2 tabletter á 3mg melatonin innan jag lägger mig.
Citera
2012-06-05, 10:48
Medlem
endaghenderdets avatar
Kände sånt mycket i början när jag fick min första panikångest.

Blev du snurrig eller kände att du var tvungen att hålla i nått för att allt vaggade typ?
Citera
2012-06-05, 10:52
Medlem
Borde inte vara ett problem.

Dålig sömn kan dock orsaka verkligehetsfrånvaro, som att man lever i en dröm/film. Det brukar gå över av sig själv och är ingenting att oroa dig över.
Går det inte över, uppsök läkare.
Citera
2012-06-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
Kände sånt mycket i början när jag fick min första panikångest.

Blev du snurrig eller kände att du var tvungen att hålla i nått för att allt vaggade typ?

Igår så var det handbollsturnering. Och jag blev skit snurring och trött och så. Kände mig jätte konstig, lite som om man var hög. Blev trött bara av att springa några sekunder. Jag trodde det berodde på att jag var törstig. Spelade inte så mycket igår på grund av det. Hade också jävligt ont i huvudet igår, typ som man har en kniv i hjärnan. alltså inte vanlig huvudverk.

Men när jag vaknade idag så känns det som hela gårdagen var en dröm(vilket det inte var då).
Citera
2012-06-05, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luftikorgen
Borde inte vara ett problem.

Dålig sömn kan dock orsaka verkligehetsfrånvaro, som att man lever i en dröm/film. Det brukar gå över av sig själv och är ingenting att oroa dig över.
Går det inte över, uppsök läkare.

Men jag sover ju bra och länge nu sedan jag började med de tabletterna. Har sovit jätte bra i över en månad.
Citera
2012-06-05, 10:57
Medlem
Fråga här: http://plainboards.com/!Sverige/
Citera
2012-06-05, 10:58
Medlem
endaghenderdets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handbollskillenl
Men jag sover ju bra och länge nu sedan jag började med de tabletterna. Har sovit jätte bra i över en månad.

Kan ju vara biverkningar från tabletterna, fråga din läkare eller ring sjukvårdsupplysningen om de kan vara orsaken. Byt tabletter .... Det har jag fått göra flera gånger
Citera
2012-06-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endaghenderdet
Kan ju vara biverkningar från tabletterna, fråga din läkare eller ring sjukvårdsupplysningen om de kan vara orsaken. Byt tabletter .... Det har jag fått göra flera gånger

Ja, men de är ju tyvärr olagliga i Sverige, det är egentligen ett receptbelagt insomningsmedel. Men får höra med någon! Tack för svar
Citera
2012-06-05, 11:05
Medlem
Sluta med tabletterna. Om du har problem med att sova, testa cannabis istället.
Citera
2012-06-05, 11:06
Medlem
Hittade lite biverkningar under Centrala och perifera nervsystemet

Migrän, huvudvärk, letargi, psykomotorisk hyperaktivitet, yrsel, somnolens
Synkope, minnesnedsättning, uppmärksamhetsstörning, drömmande tillstånd, rastlösa ben-syndrom, dålig sömnkvalitet, parestesi.

Kan ju vara tabeletterna, dock är detta biverkningar av de tabletterna man får på recept i Sverige, jag har ju några från USA (som säljs som kosttilskott där).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in