2012-06-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luftikorgen
Sluta med tabletterna. Om du har problem med att sova, testa cannabis istället.

Om du förser mig med Cannabis så!
Citera
2012-06-05, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handbollskillenl
Om du förser mig med Cannabis så!

Har du en kruka hemma är det bara sätta ett frö! Sedan har du medecin för allt!

Nej men allvarligt. Sluta med tabletterna för ett tag. Tror det skulle lösa ditt problem
Citera
2012-06-05, 14:23
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luftikorgen
Sluta med tabletterna. Om du har problem med att sova, testa cannabis istället.

Vill bara påpeka att detta är ett otroligt dåligt råd. Har själv DP/DR, och det förvärras hundrafalt av att röka. Det behöver inte göra det, men det är dumt att chansa. Man kan också lyckas skapa kroniska problem, vilket ju kanske inte är så kul. Stress, trauma och droger är några saker som kan sätta igång sånt här. TS, testa att sluta ta de tabletter som du tar nu och se om det blir bättre.

Också mineralbrist/undernäring och liknande kan orsaka liknande problem, och om du inte redan tar vitamineraltillskott bör du börja med det. Omega 3 förbättrar symptomen för många, inklusive mig, och har även många andra fördelar.

Lycka till!
Citera
2012-06-05, 14:35
Medlem
lambents avatar
Citat:
Men jag sover ju bra och länge nu sedan jag började med de tabletterna. Har sovit jätte bra i över en månad.

Fast att sova på tabletter vet jag inte om man kan kalla "bra sömn" speciellt inte om du sover dåligt/inte alls utan dom.
Citera
2012-06-05, 19:22
Medlem
comoncomons avatar
Citat:
Asså, brukade tramadol i hyffsat höga doser under en period. Mén har varit drogfri i typ sådär någon eller några månader.
Jag brukar också ta melatonin tabletter (köpta i USA) för att somna. Har alltid haft svårt att sova och dessa har funkat perfekt. Brukar ta 2 tabletter á 3mg melatonin innan jag lägger mig.

Där har vi problemet.

Jag la av med Hasch, tram, nikotin, alkohol och koffein. Det försvann efter några månader - mycket då mitt nikotin beroende försvann. Nu när det snart är sommarlov har jag börjat supa igen och nu är dom tillbaka.
Citera
2012-06-05, 19:24
Medlem
comoncomons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keynes
Omega 3 förbättrar

Intressant, men på vilka sätt hjälper Omega3 eller hur hjälper det? Hjärnan får nyttiga fett syror va?
Citera
2012-06-06, 17:05
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comoncomon
Intressant, men på vilka sätt hjälper Omega3 eller hur hjälper det? Hjärnan får nyttiga fett syror va?

Aa, i stort sätt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Omega-3_fatty_acid
http://scholar.google.com/scholar?q=...n&as_sdt=0%2C5

Citat:
There is some evidence that n-3 fatty acids are connected to a variety of mental disorders. There is limited evidence that may be useful as an add on for the treatment of depression associated with bipolar disorder. There is preliminary evidence that EPA supplementation, either with DHA or medication, is helpful in cases of depression.

Har väl antagligen något med detta att göra. Även om det inte skulle hjälpa något för detta finns det många andra mer väldokumenterade fördelar!
Citera
2012-06-06, 18:48
Medlem
Min DR/DP eller vad fan man ska kalla det är alltid som värst efter helgen.. Undra varför? Är verkligen alkohol en sådan stor bov?

Blir att bli nykter nu, det enda jag inte testat för att bli av med denna skiten.
Citera
2012-06-06, 22:15
Medlem
Torinlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Min DR/DP eller vad fan man ska kalla det är alltid som värst efter helgen.. Undra varför? Är verkligen alkohol en sådan stor bov?

Blir att bli nykter nu, det enda jag inte testat för att bli av med denna skiten.

Jag la av med allt, inklusive tobak och i synnerhet alkohol eftersom det var det som var katalysatorn i mitt fall. Nu har det gått en månad sen jag drabbades och förra veckan testade jag alkohol lite smått vilket gick bra. Mitt råd är att ha uppehåll en period, känner du att det blir bättre kan du fortsätta eller börja testa lite som jag gjort. Alkohol tyckte jag var rätt skönt eftersom det dödade tankarna väldigt mycket. Dagen efter märkte jag ingen större skillnad dock, dvs. varken bättre eller sämre.
Citera
2012-06-07, 00:36
Medlem
Yes, ska testa ett längre uppehåll. Min katalysator var cannabis.. När man e full så märker man ingenting utan mår hur bra som helst dock som sagt, dagen efter är jag ett nervvrak utan dess like med konstiga tankar och drömtillstånd (DR). Tack för tipsen!
Citera
2012-06-07, 09:45
Medlem
Torinlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Yes, ska testa ett längre uppehåll. Min katalysator var cannabis.. När man e full så märker man ingenting utan mår hur bra som helst dock som sagt, dagen efter är jag ett nervvrak utan dess like med konstiga tankar och drömtillstånd (DR). Tack för tipsen!

Hade du några känningar innan det slog till på riktigt? Eller kom det som en blixt från klar himmel? Jag kände mig lite halvskum i ungefär 2 veckor, men det var i samband med en riktig bakfylla och förkylning allt skevade ur på riktigt. Dock verkar allt bli bättre med tiden för mig vilket är otroligt skönt.
Senast redigerad av Torinlol 2012-06-07 kl. 09:59.
Citera
2012-06-07, 10:15
Medlem
Nja, fick en brutal panikattack på cannabis. Efter det var jag slö i typ 2 veckor med panikattacker och ångest. Sen började DPn slå pö om pö till det slog ut totalt efter en panikattack i höstas. Problemet är att jag är sjukt hypokondrisk nu och allmänt orolig konstant.

Kan också tycka det förvärras när man är sjuk och jävlig men det har väl med stressen som skapas av att vara sjuk.

Mitt har också blivit bättre..

Har du tagit någon professionell hjälp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in