2012-06-04, 12:40
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Åkte på jobb i väsby idag och det låg en helikopeter och hovrade över Lapplands Väsby, körde vidare och såg minst femton målade bilar och två civila samt att de hade satt upp någon form av kontrollplats i höjd med gamla Uppsalavägen. Någon som vet vad de letar efter?
2012-06-04, 12:45
Medlem
fäjss avatar
Gamla Stockholmsvägen menar du?

För inne i centrala delarna var det ca tio "vanliga" piketer och tre stycken av de där mörkblå som används vid kravaller. Fullt med poliser i dessa bilar och sen ett gäng civilbilar.
Ingen aning om vad som hände. Samma sak vid denna tiden förra måndagen.
2012-06-04, 12:47
Medlem
såg också att det var fullfart i väsby står inget på polisen.se än iaf
Senast redigerad av slitles 2012-06-04 kl. 13:00.
2012-06-04, 12:49
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Clinton ska åka hem, case closed.
2012-06-04, 12:50
Medlem
fäjss avatar
Det här var 2 timmar efter det att Clintons plan ska ha lämnat enligt nyheterna.
2012-06-04, 12:51
Medlem
OneTrueSaxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fäjs
Det här var 2 timmar efter det att Clintons plan ska ha lämnat enligt nyheterna.

Case open.
2012-06-04, 12:54
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Och varför skulle de gruppera i lapplands väsby centrum om Clinton åker motrorväg? Fine - vägspärr by all means - men vid gamla vägen? nja.

Och ja - jag menar såklart Stockholmsvägen som leder ut via Rosersberg till Märsta.
2012-06-04, 13:16
Medlem
Flo-Ridahs avatar
Ja och sen när jagar de mopeder med helikopeter?
2012-06-04, 13:31
Medlem
Google är din vän. Saxat ifrån polisens hemsida:

"Den 28 maj sker övningsdagarna under förmiddagen i bostadsområdet Gillbo i Rotebro. Den 30 maj sker övningarna på Råsunda fotbollsstadium samt den 4 juni under förmiddagen kommer slutövningen att genomföras i området kring centrum och pendeltågstationen i Upplands Väsby. Vid dessa tillfällen kommer även figuranter/elever från en skola i Rosersberg att delta. "

"130 poliser, 80-tal elever och flera fordon
Vid varje övningstillfälle kommer ca 130 poliser och ca 80 figuranter att delta i övningarna samt ett stort antal fordon. Övningarna kommer att genomföras på ett sådant sätt att påverkan för tredje man blir så liten som möjligt. Viss trafikreglering kan vid enstaka tillfällen dock behöva genomföras."
2012-06-04, 13:41
Medlem
fäjss avatar
Ahhh!

Jag drog fan en sökning förut, måste missat något. Jag har även kollat lite på polisens hemsida men inte blivit klokare. Kanske ska sluta kolla sånt via luren.
Tack för hjälpen!
2012-06-04, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fäjs
Ahhh!

Jag drog fan en sökning förut, måste missat något. Jag har även kollat lite på polisens hemsida men inte blivit klokare. Kanske ska sluta kolla sånt via luren.
Tack för hjälpen!

Polisen är ofta ofta i Upplands Väsby och tränar, har fått blåsa flera gånger - mycket mer än normalt.
2012-06-04, 15:16
Moderator
Pentyls avatar
TS har fått svar och något Kriminalfall var det inte.
Tråden stängd.
/mod
Senast redigerad av Pentyl 2012-06-04 kl. 17:48.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in