• 1
  • 2
2012-06-03, 21:03
Bannlyst
''GÖTEBORG. En man sköts ned på öppen gata i stadsdelen Kortedala i Göteborg vid 19-tiden på söndagskvällen.
– Vi anträffade en man skjuten i magen. Han är anförd till Sahlgrenska, säger Ulf Lörstad, biträdande vakthavande befäl vid länskommunikationscentralen i Göteborg till TT.''

Bilder mer info?

http://www.expressen.se/gt/man-skjut...ta-i-goteborg/
Citera
2012-06-03, 21:19
Medlem
SiSeniors avatar
Ännu en skottlossning i Kortedala. Vad är Kortedala för typ av område egentligen? Vad har vi för etnicitet på människorna som bor där?

Den här skottlossningen ska ha ägt rum på samma gata t o m.
Citera
2012-06-03, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Ännu en skottlossning i Kortedala. Vad är Kortedala för typ av område egentligen? Vad har vi för etnicitet på människorna som bor där?
Ta en vild gissning haha , Januarigatan i Kortedala lägger mina pengar på kulturberikare.
Senast redigerad av Yodawgimbad 2012-06-03 kl. 21:23.
Citera
2012-06-03, 21:23
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Mycket somalier i området
Citera
2012-06-03, 21:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohammedpolis
Mycket somalier i området

Sluta överdriva.

Kortedala är ett ganska blandat område, finns en del svenskar som bor där också.
Men visst.......Kortedala kommer närmare och närmare status Bergsjön, Hjällbo, Hammarkullen osv....
Senast redigerad av hash 2012-06-03 kl. 21:33.
Citera
2012-06-03, 21:37
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:

Byggdes innan miljonprogrammet, typ Rågsved, vart en massa skit där de sista åren
Citera
2012-06-03, 21:45
Medlem
Dr_Dollars avatar
AB:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14924360.ab

Citat:
En 23-årig man sköts ned på öppen gata i stadsdelen Kortedala i Göteborg.

Ett tiotal polispatruller jagar gärningsmannen.

Larmet om skottlossningen på Januarigatan i den norra delen av Kortedala kom strax före 19-tiden. När patrullen kom till platsen hittade de en 23-årig man som var skjuten i magen.

– En man är skjuten och anförd till Sahlgrenska, säger Göran Carlbom, vakthavande befäl vid länskommunikationscentralen i Göteborg.

Polisen spärrade av området där skottlossningen inträffade.

Enligt polisen har ingen annan blivit skadad vid skottlossningen.

Ingen har gripits för dådet och polisen vill inte kommentera om det finns några misstänkta.
Citera
2012-06-03, 22:02
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:

Den aktuella delen av Kortedala är 50-tals hus och består mestadels av 3/4-våningar höga flerfamiljsbostäder.

Folket som bor där är allt ifrån S-politikern Göran Johansson till Anders alkoholist.
Det finns gott om människor från diverse f.d. länder på Balkan och det märks även rent brottsmässigt, då mycket av det som händer är relaterat till grov kriminalitet.

Det är dock väldigt ont om somalier just där. Enligt bekant som bor i området har polisen spärrat av från parkeringsplatsen längs med Januarigatan hela vägen upp till parkeringsplatsen som utgör Februarigatan.
Citera
2012-06-03, 22:14
Medlem
Polare bor på januarigatan, skulle säga att det är ett överhängande svenskt område etniskt sett, ser mestadels soc-ungdomar, folkölsalkisar med jeansshorts och vanliga förortssvenssons när jag är där. Inte många invandrare och de jag ser är inte den typen som man ser längre ut, jag menar att de inte hänger i slutna grupper och att de uppenbart är något integrerade. Men det är nära till invandrartäta områden.

Tror inte att man skall dra några slutsatser om demografin i området, kanske snarare om varför den sortens folk som begår brott gör det där, man skiter ju som sagt inte där man bor. Januarigatan ligger på ett oturligt avstånd från Bergsjön?
Citera
2012-06-03, 22:32
Medlem
Hörde att de hade spärrat av gården närmast mot Talldungeskolan, ligger ett föräldrakooperativ på gården. Sen skulle jag säga att det är mest svenskar som bor i just detta området.
Citera
2012-06-03, 22:35
Medlem
Strodes avatar
Så, då var min kära stadsdel återigen platsen för en sån här grej. Fan, fan, fan vad jag hatar att sånt händer här.

Jag har hört rykten om att han som blivit skjuten är en knarklangare som var misstänkt för misshandeln på pensionären på Kortedala Torg. Han släpptes dock och är ej längre misstänkt.

Någon som vet mer? Snälla, skriv här med en gång. Jag är själv 23 år så jag förmodar att BO är en vän eller iaf bekant till mig. (Han som det ryktas om är inte min vän , nej, men fd skolkamrat).
Citera
2012-06-03, 22:40
Medlem
Strodes avatar
För övrigt är det ett hyfsat lugnt område nära en låg-mellanstadieskola och mitt ibland vanliga hyreshus, som det huvudsakligen bor svenskar i.

Har GM och BO åkt moped så kan dom ju komma varifrån som helst, så jag tycker vi ska vänta med att döma ut platsen. Jag promenerar där flera ggr i veckan och älskar den gatan, har bott här i 19 år och har inget att klaga på.

Gällande misshandeln på Kortedala Torg kom GMs från Hjällbo, så det är ännu inget som bombsäkert säger att det är Kortedala-bor, jävligt trist ifall folk åker hit och förstör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in