2012-06-03, 22:40
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Den aktuella delen av Kortedala är 50-tals hus och består mestadels av 3/4-våningar höga flerfamiljsbostäder.

Folket som bor där är allt ifrån S-politikern Göran Johansson till Anders alkoholist.
Det finns gott om människor från diverse f.d. länder på Balkan och det märks även rent brottsmässigt, då mycket av det som händer är relaterat till grov kriminalitet.

Det är dock väldigt ont om somalier just där. Enligt bekant som bor i området har polisen spärrat av från parkeringsplatsen längs med Januarigatan hela vägen upp till parkeringsplatsen som utgör Februarigatan.

Jag är mycket insatt i Göteborgs förorter, vill inte nämna vaför men jag kan säga dig direkt att Göran Johansson bor inte på Januarigatan, han har en adress i Kortedala, typ officiell adress för sin brevlåda men han bor i en villa i Lilla Edet. Däremot bor hans dotter i Kortedala, men inte heller hon bor på Januarigatan.

Som jag har sagt tidigare, det är väldigt blandat i Kortedala, området är däremot påväg att tappa sin gamla identitet som gammal arbetarstatsdel till ett blatteområde.
Citera
2012-06-03, 22:52
Medlem
Strodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Jag är mycket insatt i Göteborgs förorter, vill inte nämna vaför men jag kan säga dig direkt att Göran Johansson bor inte på Januarigatan, han har en adress i Kortedala, typ officiell adress för sin brevlåda men han bor i en villa i Lilla Edet. Däremot bor hans dotter i Kortedala, men inte heller hon bor på Januarigatan.

Som jag har sagt tidigare, det är väldigt blandat i Kortedala, området är däremot påväg att tappa sin gamla identitet som gammal arbetarstatsdel till ett blatteområde.

Du har rätt gällande Johansson, han bor uppe i bostadsrättsområdet vid eller på Östra midvintersgatan.

Edit; Som du säger så har han bara en adress där. Har då aldrig i mitt liv sett honom här.
Senast redigerad av Strode 2012-06-03 kl. 22:56.
Citera
2012-06-03, 23:30
Medlem
vivalarevolucions avatar
Kortedala ligger i södra Angeredsområdet, så borde vara lite mindre ghetto-stämpel än tex Hammarkullen eller Lövgärdet. Fortsätter det i denna riktning kommer sannolikt Gamlestaden bli som Möllevången. Exakt som nere på kontinenten, där självaste innerstäder förvandlas till invandrartäta getton.
Citera
2012-06-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
För övrigt är det ett hyfsat lugnt område nära en låg-mellanstadieskola och mitt ibland vanliga hyreshus, som det huvudsakligen bor svenskar i.

Har GM och BO åkt moped så kan dom ju komma varifrån som helst, så jag tycker vi ska vänta med att döma ut platsen. Jag promenerar där flera ggr i veckan och älskar den gatan, har bott här i 19 år och har inget att klaga på.

Gällande misshandeln på Kortedala Torg kom GMs från Hjällbo, så det är ännu inget som bombsäkert säger att det är Kortedala-bor, jävligt trist ifall folk åker hit och förstör.

Vet att det finns lite kopplingar langarligor i b-sjön och kortedala så vad heter din fd bekanta (kör med * i namnet så pajjar du inget för honom om det inte skulle vara han i detta fallet)?
Citera
2012-06-04, 07:02
Bannlyst
Det var i Kortedala ND vad för inte så länge sedan:
http://www.youtube.com/watch?v=cEEPz-VGLDY
http://www.youtube.com/watch?v=eme6jHmc7hA
Citera
2012-06-04, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vivalarevolucion
Kortedala ligger i södra Angeredsområdet, så borde vara lite mindre ghetto-stämpel än tex Hammarkullen eller Lövgärdet. Fortsätter det i denna riktning kommer sannolikt Gamlestaden bli som Möllevången. Exakt som nere på kontinenten, där självaste innerstäder förvandlas till invandrartäta getton.

Södra Angeredsområdet, fan vilken planet är du från?
Kortedala ligger mellan Gamlestan & Bergsjön, du är på helt fel linje om du tror att du kommer komma till Angered den vägen såvida du inte är villigt att promenera över Lärjedalen, åk upp på Tryck-å-må-bra`es gata så ser du över till Angered är en ganska bra bit fågelvägen till Rannebergen som du ser därifrån..
Citera
2012-06-04, 08:51
Medlem
Squeakytoess avatar
Känns sådär att våldet verkar komma närmre och närmre. Nu är det bara en hållplats bort. Bara väntar på att det kommer till Galileis. Väldigt lite svenskt i området men har varit väldigt lugnt under året jag bott här. Ändå kör jag med regler som: prata inte med någon, titta inte på någon, ta med tillhygge till tvättstugan ;D.. och double tap
Citera
2012-06-04, 10:01
Medlem
Brinkas avatar
En man född 1988 blev skjuten två gånger i magen. Mannen kördes med ambulans till Sahlgrenska sjukhuset. Den skjutne mannen är sedan tidigare känd av polisen. Mannen vårdas fortfarande på sjukhuset, enligt uppgifter är skadorna inte livshotande.

I nuläget är ingen gripen för brottet. Brottsplatsen är avspärrad. Teknisk undersökning pågår.
Citera
2012-06-04, 10:02
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strode
Så, då var min kära stadsdel återigen platsen för en sån här grej. Fan, fan, fan vad jag hatar att sånt händer här.

Jag har hört rykten om att han som blivit skjuten är en knarklangare som var misstänkt för misshandeln på pensionären på Kortedala Torg. Han släpptes dock och är ej längre misstänkt.

Någon som vet mer? Snälla, skriv här med en gång. Jag är själv 23 år så jag förmodar att BO är en vän eller iaf bekant till mig. (Han som det ryktas om är inte min vän , nej, men fd skolkamrat).
vem var 23 år i den härvan, den första killen som greps och fick en supportgrupp på facebook?
Citera
2012-06-04, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squeakytoes
Känns sådär att våldet verkar komma närmre och närmre. Nu är det bara en hållplats bort. Bara väntar på att det kommer till Galileis. Väldigt lite svenskt i området men har varit väldigt lugnt under året jag bott här. Ändå kör jag med regler som: prata inte med någon, titta inte på någon, ta med tillhygge till tvättstugan ;D.. och double tap

För några år sen har jag för mig att Galileis gata omnämndes till en av Sveriges farligaste...
Citera
2012-06-04, 10:11
Bannlyst
https://www.flashback.org/t1884396

Kanske har med det här och göra. Inte för länge sen blev en annan man skjuten på Hisingen.
Citera
2012-06-04, 10:33
Medlem
Squeakytoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
För några år sen har jag för mig att Galileis gata omnämndes till en av Sveriges farligaste...
Ah sweet. Har jag missat! Bor väl en 99 % somalier här. Så i det här fallet är det jag som är neger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in