2012-06-03, 14:44
Bannlyst
Tror nog det är rätt vanligt ändå, skulle absolut göra slut om det någonsin blev för lite sex sen har jag förståelse för att det kanske blir svårt att hitta en tjej som är lika kåt som jag som vill ha sex minst 3 gånger om dagen men när jag hör folk sitta och klaga att dom inte får något och har sex 1 gång i månaden undrar jag varför dom inte bara gör slut.
Citera
2012-06-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Vad du tror skiter jag i. Det går alldeles utmärkt att vara kära utan sex.

jag håller med dig , det går va kär ändå , samhället har blivit på tok för sex fixerat tycker jag . finns länder där folk inte har så mycket sex fast dom är tillsammans , det var någon undersökning som var gjord nyligen vissa länder låg rätt lågt på sex sidan
Citera
2012-06-03, 19:59
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Varje dag?

Alla har ju förstås olika behov av sex, eller är kåta vid olika tider. Någon kanske jobbar långa dagar och kommer hem sent och är trött, och den andra personen i förhållandet kanske har annat att göra om dagarna. Att ha sex varje dag är ju en utopi, och något som kanske fungerar ett par veckor i sträck, men sen väljer man att göra andra saker tillsammans istället, som att se film eller vad som helst. Man är inte nykär för evigt.

Att vara otrogen pga för lite sex är ju en rätt dålig idé, tycker jag. Om man nu tycker att man får för lite sex och har försökt allting så, visst, gör slut då. Otrogenhet finns det dock ingen ursäkt för...

Själv har jag sex ca 2-3 gånger i veckan med min pojkvän, tycker att det räcker alldeles utmärkt.

Tycker han också det?
Citera
2012-06-03, 22:34
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antigravitation
Skulle tro att det är väldigt vanligt att relationer tar slut på grund av för lite sex.

Fast jag undrar om det då sägs rakt ut?

Jag tror det är vanligare att den som vill ha mer då är otrogen och sen rasar relationen pga otroheten. Och därefter kommer det kanske fram att den berodde på sexbristen.

Sen tror jag att sexbristen ofta blir ytterligare ett starkt minus i kanten. Något som kanske får lite av en vågmästarroll i en redan vacklande relation
Citera
2012-06-03, 22:52
Medlem
Laertess avatar
Jag tror det är mycket vanligare än vad man kan tro fast att det sker på ett mer indirekt plan. En otillfredsställd partner kanske känner sig allmänt missnöjd med tillvaron, sprickan i sängkammaren sprids ut över relationen. När relationen sedan rasar ihop går båda ut ur den i tron om att "vi bråkade för mycket" eller "vi gled isär".
Senast redigerad av Laertes 2012-06-03 kl. 23:02.
Citera
2012-06-03, 23:20
Medlem
Krugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubrix
Jaha... och jag skiter i dig! det är tur att vi alla är olika iallafall, tänk om alla skulle tänka som dig, fan va lite sex alla skulle ha då.

Menar du att det skulle vara negativt? Tänk om lite sex skulle vara det normala (om alla tänkte så), då skulle vi inte behöva oroa oss lika mycket för könssjukdomar, överbefolkning och utanförskap i förorterna.
Citera
2012-06-03, 23:21
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Tycker han också det?
Han har aldrig sagt något om att han vill ha mer sex, och om han tar initiativ till sex så har vi sex i nio fall av tio.
Senast redigerad av Ogden 2012-06-03 kl. 23:37.
Citera
2012-06-03, 23:31
Bannlyst
Citat:
Han har aldrig sagt något om att han vill ha mer sex, och om han tar initiativ till sex så har vi sex i nio fall av tio.

Det kan ju vara en god grund attt byta tjej på, tycker jag. Och det är ju faktiskt onödigt att "snacka" om det. Det konkreta är konkret. Vill man inte, så vill man inte. Men många killar har inget bättre att byta till och det är ett risktagande att inte få något, så de stannar.
Citera
2012-06-03, 23:37
Medlem
Ogdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Det kan ju vara en god grund attt byta tjej på, tycker jag. Och det är ju faktiskt onödigt att "snacka" om det. Det konkreta är konkret. Vill man inte, så vill man inte. Men många killar har inget bättre att byta till och det är ett risktagande att inte få något, så de stannar.
Hur menar du nu?

Om man är missnöjd så tycker jag absolut att steg 1 skulle vara att snacka om saken. Om man inte har sex så ofta pga en anledning såsom tidsbrist som faktiskt går att åtgärda är det väl bra om man kan få en chans att jobba på det tillsammans? Samma sak om tjejen äter någon form av preventivmedel som totalt dödar sexlusten, då kan hon ju byta. Sådana saker.
Citera
2012-06-03, 23:44
Medlem
Om tjejen tycker att det är bättre att killen leker själv med internetporr,än att själv erbjuda sina sexuella tjänster då tycker jag att tjejen är bra slut och gör slut.
Citera
2012-06-03, 23:45
Bannlyst
Citat:
Hur menar du nu?

Om man är missnöjd så tycker jag absolut att steg 1 skulle vara att snacka om saken. Om man inte har sex så ofta pga en anledning såsom tidsbrist som faktiskt går att åtgärda är det väl bra om man kan få en chans att jobba på det tillsammans? Samma sak om tjejen äter någon form av preventivmedel som totalt dödar sexlusten, då kan hon ju byta. Sådana saker.

Tidsbrist? Ja, men det är ju ett val du gör då. Du har ju redan gjort prioriteringen. Visst, du menar han ska säga att "har du den här prion så blir det slut"? Men hur kul är det "att prata" om det på det sättet, och sen ha sex för att du är satt under hot?
Saken blir ju förstörd med en gång man ska börja diskutera det. Sex är en sån som jag tycker man inte ska prata så mycket om. Det sabbar allt. Sex är känslor, något man känner, prat är tankar, och att mixa ihop dessa världarna, förstör det sublima. Sex är en instinktiv sak, något rått, oförstört, äkta. Alla kan redan allt. Det finns inget att lära sig. Jag förstår inte vad det skulle vara.

Kan man prata, så visst. Do it. Men jag pratar aldrig om sex på det sättet med mina tjejer. Jag har sex, hur och när jag vill och funkar det inte ihop med tjejen så är felet djupt. Och att snacka om det hjäper inte. I båda de exemplen du nämner så bär tjejen ansvaret att fixa till saken. Gör hon inte det så ska hon inte gnälla om killen är otrogen. Det är logiskt.
Senast redigerad av Skeppsbron 2012-06-03 kl. 23:49.
Citera
2012-06-03, 23:53
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krugge
Menar du att det skulle vara negativt? Tänk om lite sex skulle vara det normala (om alla tänkte så), då skulle vi inte behöva oroa oss lika mycket för könssjukdomar, överbefolkning och utanförskap i förorterna.
Du får ju tolka det som du vill. Måste säga att du låter för jävla negativ. vart fan på dåligt humör när jag såg att du hade skrivit!

Det verkar inte som att du vet vad kondom är? så länge man har kondom så är allt lugnt, du kan ha sex hur mycket du vill utan att göra tjejen med barn eller få könssjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in