Citat:
Ursprungligen postat av Ogden
Hur menar du nu?
Om man är missnöjd så tycker jag absolut att steg 1 skulle vara att snacka om saken. Om man inte har sex så ofta pga en anledning såsom tidsbrist som faktiskt går att åtgärda är det väl bra om man kan få en chans att jobba på det tillsammans? Samma sak om tjejen äter någon form av preventivmedel som totalt dödar sexlusten, då kan hon ju byta. Sådana saker.
Tidsbrist? Ja, men det är ju ett val du gör då. Du har ju redan gjort prioriteringen. Visst, du menar han ska säga att "har du den här prion så blir det slut"? Men hur kul är det "att prata" om det på det sättet, och sen ha sex för att du är satt under hot?
Saken blir ju förstörd med en gång man ska börja diskutera det. Sex är en sån som jag tycker man inte ska prata så mycket om. Det sabbar allt. Sex är känslor, något man känner, prat är tankar, och att mixa ihop dessa världarna, förstör det sublima. Sex är en instinktiv sak, något rått, oförstört, äkta. Alla kan redan allt. Det finns inget att lära sig. Jag förstår inte vad det skulle vara.
Kan man prata, så visst. Do it. Men jag pratar aldrig om sex på det sättet med mina tjejer. Jag har sex, hur och när jag vill och funkar det inte ihop med tjejen så är felet djupt. Och att snacka om det hjäper inte. I båda de exemplen du nämner så bär tjejen ansvaret att fixa till saken. Gör hon inte det så ska hon inte gnälla om killen är otrogen. Det är logiskt.