2015-09-17, 09:17
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Ja, över 50 % polyester är inte alls bra.
Okej, tack för tipset! Är det kvalitén över tiden, dvs förslitningsskador vi pratar om?
Annars, hur ska man tolka:"Tyget är en ullblandning med stretch vilket ger en härlig komfort trots den smala passformen." Uppenbarligen inte 100%bomull?
Citera
2015-09-17, 09:19
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Okej, tack för tipset! Är det kvalitén över tiden, dvs förslitningsskador vi pratar om?
Annars, hur ska man tolka:"Tyget är en ullblandning med stretch vilket ger en härlig komfort trots den smala passformen." Uppenbarligen inte 100%bomull?

Polyester brukar bli nopprigt och liknande. Sedan behöver det i sig inte slitas mer än vad ull gör, utan det beror på vilket material du har att göra med. Jfr träningskläder i 100 % polyester som du kan tvätta hur många gånger som helst utan att de tappar form eller slits.

Klicka på mer information så står fördelningen, 54 % polyester, vilket är väldigt mycket för mycket.
Citera
2015-09-17, 10:46
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Polyester brukar bli nopprigt och liknande. Sedan behöver det i sig inte slitas mer än vad ull gör, utan det beror på vilket material du har att göra med. Jfr träningskläder i 100 % polyester som du kan tvätta hur många gånger som helst utan att de tappar form eller slits.

Klicka på mer information så står fördelningen, 54 % polyester, vilket är väldigt mycket för mycket.
Typiskt. Den satt och kändes perfekt nämligen :/
Citera
2015-09-17, 10:51
Medlem
Psyktabus avatar
Jag har fått för mig att om man vill gå riktigt budget så är H&Ms kosymer rätt val, ligger det något i det?
Citera
2015-09-17, 10:54
Medlem
Massimo Dutti har måttsytt där kavaj kostar 3500kr. Halvkanvas om jag minns rätt. Kan inte tänka mig att den kavaj du såg hos OJ är helkanvas, så om du vill hamna på samma pris men ändå bra passform så kan du ju anpassa måtten själv. Deras butik i sturegallerian i Stockholm har MTM-tjänst. Då kan du ju välja vilket tyg du vill ha också.
Citera
2015-09-18, 18:00
Medlem
Zlaneks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Typiskt. Den satt och kändes perfekt nämligen :/
Struntade i rådet. Den satt för bra för att inte köpas
Citera
2015-09-20, 18:42
Medlem
tupplurarns avatar
Hej, jag hoppas min post passar i den här tråden!

Jag har en kostym som är för stor och undrar om det är värt att få den ändrad hos en skräddare.

Här är en bild.

Vad kan priset landa på för att ta in i midjan i kavajen och korta ärmar samt byxben? Något annat som kan göras för att den ska sitta bättre?
Citera
2015-09-20, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tupplurarn
Hej, jag hoppas min post passar i den här tråden!

Jag har en kostym som är för stor och undrar om det är värt att få den ändrad hos en skräddare.

Här är en bild.

Vad kan priset landa på för att ta in i midjan i kavajen och korta ärmar samt byxben? Något annat som kan göras för att den ska sitta bättre?
Här har du rätt ställe: (FB) Tråden om skräddare; ändringsmöjligheter, pris, tillgänglighet etc. (/Mod)
Citera
2015-11-27, 18:51
Medlem
Vad skiljer en dyr och billig kostym?

Hej!

Jag undrar vad som skiljer en billig kostym runt 3000:- i 100% ull från en kostym för 7000:- som också är 100% ull, det kan ju inte vara passform för det kan ju vilken butik som helst fixa för under tusenlappen, så vad är det?
Citera
2015-11-27, 18:55
Medlem
Kvaliteten på ullen och pengar till den som designat. De jag har i jobbet kostar i runda svängar 5000 men jag kan mycket väl nöja mig med en för 2000 privat.
Citera
2015-11-27, 18:58
Medlem
ojvamysigts avatar
Allt. Tygets kvalitet, trådkvalitet, sömmar, noggrannhet vid tillverkning, tillverkningsmarginaler, färgbeständighet, dragkedja, fläckmotstånd, skärning...

Nej, jag har ingen källa förutom mig själv.
Citera
2015-11-27, 18:59
Medlem
-=Damian=-s avatar
samma som med andra kläder.. jag har mixat i min garderob.. både H&M kläder och dyrare märken där en tröja går loss på 2-3.000. kläderna från H&M tex, blir snabbt bleka i färgerna, noppiga, passformen blir sämre för var tvätt.. efter ca 6 månader anser jag att tröjan är förbrukad då den ser tråkig ut..
De lite dyrare plaggen håller i färg och form och blir inte noppiga lika fort.
allt detta pga att dyrare och bättre marerial används, högre kvalitet rakt igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in