2015-05-05, 21:57
Medlem
JJSs avatar
Hur är storlekarna på Cavaliere?

Hej!

Jag undrar hur storlekarna är på Cavaliere kostymer.. Kommer inte ha tillfälle att prova själv, därför undrar jag.

Har kostymer från Oscar Jacobsson, J Lindeberg, HM och tycker alla märken varierar.. tycker exempelvis att J Lindeberg kostymen jag har känns liten i storleken. Är vanligtvis 46, på gränsen till 48.

Någon som äger en Cavaliere och har några tankar kring detta? Tack!
Citera
2015-05-05, 22:13
Medlem
ShogunAssasins avatar
Ämne sammanfogat.

/Moderator
Citera
2015-05-13, 22:21
Medlem
Hur är Volt's kostymer till kvalité, såg att dom har kostym paket för 3000 vilket är ungefär max jag kan lägga ut just nu. Kollade på Brothers men dom hade inte min storlek, är runt 175cm/60kg. Ska på bröllop till början av Juni så kan inte vänta allt för länge ifall priserna kanske går ner.
Citera
2015-05-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sliskgrabben
Hur är Volt's kostymer till kvalité, såg att dom har kostym paket för 3000 vilket är ungefär max jag kan lägga ut just nu. Kollade på Brothers men dom hade inte min storlek, är runt 175cm/60kg. Ska på bröllop till början av Juni så kan inte vänta allt för länge ifall priserna kanske går ner.

Volt säljer OJ/Tiger/JL som är typiska budgetkostymer. Kvalitén på samtliga varumärken varierar, se om du kan hitta något som har 100% ull/bomull/linne i yttertyg med någon sorts syntetfoder. Det låter förövrigt som att du är rätt smal? Om det är fallet så skulle nog Suitsupply vara ett bättre alternativ då de har vissa modeller som är rätt slimmade för under 3000 kr.
Citera
2015-06-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaudy
Volt säljer OJ/Tiger/JL som är typiska budgetkostymer. Kvalitén på samtliga varumärken varierar, se om du kan hitta något som har 100% ull/bomull/linne i yttertyg med någon sorts syntetfoder. Det låter förövrigt som att du är rätt smal? Om det är fallet så skulle nog Suitsupply vara ett bättre alternativ då de har vissa modeller som är rätt slimmade för under 3000 kr.

Runt 3-4k bör man kunna få något med halvkanvas från Suitsupply för, ja. Det rekommenderar jag varmt, även om den tänkta budgeten var, säg, 2k.

Hellre en kostym från Suitsupply (håller med om att dom ger väldigt mycket för pengarna) än två kostymer från Brothers, Tiger el dyl.

Man måste inte vara smal för att komma i kostymerna heller. Jag är byggd som ett kylskåp men fann en utmärkt passform ändå
Citera
2015-06-08, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Runt 3-4k bör man kunna få något med halvkanvas från Suitsupply för, ja. Det rekommenderar jag varmt, även om den tänkta budgeten var, säg, 2k.

Hellre en kostym från Suitsupply (håller med om att dom ger väldigt mycket för pengarna) än två kostymer från Brothers, Tiger el dyl.

Man måste inte vara smal för att komma i kostymerna heller. Jag är byggd som ett kylskåp men fann en utmärkt passform ändå

Brothers egna linje "The Tailoring club" är halvkanvas och tygerna skulle jag säga är fullt jämnförbara med SuitSupply.
Citera
2015-06-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plimpton
Brothers egna linje "The Tailoring club" är halvkanvas och tygerna skulle jag säga är fullt jämnförbara med SuitSupply.

Ja, jag tror säkert man kan hitta prisvärda grejer från mindre dyra namns premiumlinjer. Även Charles Tyrwhitt i UK lär spela i motsvarande division t ex. Sen ska man dock gilla snittet också, och där är Suitsupply det bästa budgetalternativ jag hittat. Men det är förstås helt individuellt om man kör off the rack. Bara att gå ut och prova.
Citera
2015-06-12, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whaaam
Ja, jag tror säkert man kan hitta prisvärda grejer från mindre dyra namns premiumlinjer. Även Charles Tyrwhitt i UK lär spela i motsvarande division t ex. Sen ska man dock gilla snittet också, och där är Suitsupply det bästa budgetalternativ jag hittat. Men det är förstås helt individuellt om man kör off the rack. Bara att gå ut och prova.

Att Suitsupply har snyggast snitt bland dessa budgetmärken håller jag med om. Men för en del spelar det ganska stor roll att man på Brothers kan gå rakt in och pröva/köpa varan. En annan grej jag gillar är att Brothers ofta kör ganska generösa reor. Ofta kan man hitta kavajer från TTC för halva priset tex denna http://www.brothers.se/shop/kavajer/...lknappt-blazer
Citera
2015-08-24, 11:10
Medlem
På fredag är det begravning, och upptäckte nyligen att min mörkblåa kostym blivit stulen från förrådet. Måste därför med extremt kort varsel köpa en ny, men undrar vilket alternativ som blir bäst för mig!?

Jag bor i Stockholmsområdet och har bil. Budgeten ligger mellan 2-3k. Den ska vara stilren.

Tyvärr finns ju ingen Suitsupply, vilken här rekommenderas inom budgetsegmentet. Vilka alternativ har jag??

Mycket tacksam för hjälp!
Citera
2015-08-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mishegas
På fredag är det begravning, och upptäckte nyligen att min mörkblåa kostym blivit stulen från förrådet. Måste därför med extremt kort varsel köpa en ny, men undrar vilket alternativ som blir bäst för mig!?

Jag bor i Stockholmsområdet och har bil. Budgeten ligger mellan 2-3k. Den ska vara stilren.

Tyvärr finns ju ingen Suitsupply, vilken här rekommenderas inom budgetsegmentet. Vilka alternativ har jag??

Mycket tacksam för hjälp!

Svart kostym till begravning. SS säljer heller inte svarta kostymer.
Citera
2015-09-17, 00:49
Medlem
Zlaneks avatar
Hur viktigt är 100%bomull? Har kollat in dessa två från OJ:
http://www.oscarjacobson.com/sv/arti...lazer_30508515
http://www.oscarjacobson.com/sv/arti...lazer_30504158
Där den senare och även billigare satt väldigt bra på mig. Lite bredare slag men jag gillade faktiskt det. Dock såg jag nu att det är av en blandkvalité och undrar om det har någon större påverkan?
Citera
2015-09-17, 08:53
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Hur viktigt är 100%bomull? Har kollat in dessa två från OJ:
http://www.oscarjacobson.com/sv/arti...lazer_30508515
http://www.oscarjacobson.com/sv/arti...lazer_30504158
Där den senare och även billigare satt väldigt bra på mig. Lite bredare slag men jag gillade faktiskt det. Dock såg jag nu att det är av en blandkvalité och undrar om det har någon större påverkan?

Ja, över 50 % polyester är inte alls bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in