Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Så kvinnor är inkompetenta helt enkelt? Knappast.
Vad har det med inkompetens att göra? Ser du ett genomfört självmord som tecken på kompetens?
Citat:
Inte om det är sant.
Men det är det inte.
Citat:
Det är skillnad på att verkligen vilja ta livet av sig och att göra tveksamma försök.
Du menar som Svullo och Mikael Ljungberg? Som gjorde "tveksamma försök" - "rop på hjälp" - men där det inte gick riktigt som det var tänkt kanske?
Eller hur tänker du?
Citat:
Nej, det är inte att förminska kvinnor. Jag skrattade lite gott när jag läste den här tråden tills jag kom till dina inlägg om hur du förminskar, förlöjligar och bagatelliserar mäns problem. Jag påvisade ditt hyckleri, vilket du ihärdigt fortsätter med. Jag står för att att jag tycker kvinnomisshandel är ett enormt problem, och att mäns och framför allt pojkars psykiska ohälsa är ett enormt problem. Det sistnämnda får dock ingen större belysning i media/politiken till skillnad till det första. Du bryr dig å andra hand som en sann feminist ENDAST om kvinnoproblem, vilket visar vilken rutten människosyn du har.
Ja, du "skrattade gott" när du tyckte att det gick ut på att förminska kvinnor och att sätta kvinnor på plats.
Det var inte lika roligt av få lite krassa sanningar när man ville snyfta om män i knät.
Jag vare sig förlöjligar eller förminskar mäns problem - eller hycklar. Det är du som gör det. Jag konstaterar att självmord begås av människor med veka själar och att det inte är en problematik förbehållet ena könet.
Och nej ... mäns/pojkars psykiska ohälsa är inte ett "enormt" problem i högre utsträckning än kvinnors/flickors psykiska ohälsa är det.
När det gäller den problematiken så har du inte en aning om vad jag bryr mig i, eller hur jag arbetar för att förbättra på området -- Det enda du vet är att din konstruerade bild är något som jag förkastar.
Citat:
Simulanter? Vad pratar du om människa?
Va?
Ja, vad kan jag mena med det.