2012-06-06, 13:36
  #241
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Skeppsbron verkar vara emot allt vad feminism heter. Luktar inte det feminism för dig?
Ja, tror vi är lurade i någon jäkla fälla gillrad av ett helt gäng extrem-feminister faktiskt.
Citera
2012-06-06, 13:43
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns absolut inga som helst belägg för det du hävdar här; Att män och pojkar skulle må dåligt i större utsträckning än kvinnor och flickor. Det är har du konstruerat själv.
Nej, män och pojkar är mer benägna att avsluta sina liv i jämförelse med kvinnor. Det är fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns inte heller belägg för att män och pojkar i högre utsträckning väljer den utvägen. Det man kan säga är att i de fall man kan belägga självmord så har män/pojkar lyckats i högre utsträckning.
Precis, skillnad på ett rop på hjälp och att verkligen ta livet av sig.



Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, jag vet att du vill undvika att det du säger faktiskt står för båda könen i så fall - och då blir bilden inte så kul för den manliga sidan som gör de valen. Det är ju inte alls det du vill framhäva när du är ute efter att förminska kvinnor.
Nej verkligen inte, det är endast du och Tibli som bagatelliserar och förminskar mäns problem. Jag är inte ute att förminska kvinnor, jag avskyr fenomenet kvinnoförtryck. Min hela poäng med kvinnomisshandel i tidigare inlägg var för att visa ert hyckleri - när män är svaga, då är de veka i själen, när kvinnor är svaga är det synd om dem och ett samhällsproblem. Ni ser kvinno-problem som viktigare, och enda anledningen för att de har en fitta mellan benen!

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
När det gäller män som söker sig till dåligt sällskap så har de väsentligt större utrymme i politik och media än kvinnor någonsin haft. De har ett eget departement som diskuterar den frågan, justitiedepartmentet, en hel inriktning "kriminalpolitik", och en helt egen journalistik genre kriminaljournalistik med nischade yrkesmän "kriminalreportar" och helt egna satsningar både inom rättsväsende och andra delar av samhället som käkar upp stora delar av statsbudgeten.
OK, så när män mår dåligt är de kriminella, men har man en fitta så är man ett offer? Nej, det pratas inte mycket om mäns problem, alla män som mår dåligt är inte kriminella så din nödlucka faller snabbt igen.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vill inte påstå att dessa män och deras problematik är direkt bortglömd faktiskt.
Nej, inte om man gör som du som likställer män med problem= kriminella män. "Jasså, du mår dåligt efter att ditt barn dog, då skickar vi dig i fängelse"
Citera
2012-06-06, 13:50
  #243
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Nej, män och pojkar är mer benägna att avsluta sina liv i jämförelse med kvinnor. Det är fakta.
Nej, inte mer benägna. Konstaterat fler lyckade självmord, talar man om benägenhet så är kvinnor statistiskt "mer benägna" att ta till den utvägen.


Citat:
Precis, skillnad på ett rop på hjälp och att verkligen ta livet av sig.
"Rop på hjälp" är en jävla klyscha.

Det är skillnad på att lyckas eller misslyckas/bli avbruten, inget annat.



Citat:
Nej verkligen inte, det är endast du och Tibli som bagatelliserar och förminskar mäns problem. Jag är inte ute att förminska kvinnor, jag avskyr fenomenet kvinnoförtryck. Min hela poäng med kvinnomisshandel i tidigare inlägg var för att visa ert hyckleri - när män är svaga, då är de veka i själen, när kvinnor är svaga är det synd om dem och ett samhällsproblem. Ni ser kvinno-problem som viktigare, och enda anledningen för att de har en fitta mellan benen!
Din poäng var att förminska kvinnor. Får det inte vara "mest" synd om männen när du vill du det då skall du håna utsatta kvinnor .... men gör det då. Det är givetvis så att vill du använda den retoriken så slår den i förlängningen i alla fall bara tillbaka på gruppen som du ser som så skyddsvärd.

Citat:
OK, så när män mår dåligt är de kriminella, men har man en fitta så är man ett offer? Nej, det pratas inte mycket om mäns problem, alla män som mår dåligt är inte kriminella så din nödlucka faller snabbt igen.

Nej, inte om man gör som du som likställer män med problem= kriminella män. "Jasså, du mår dåligt efter att ditt barn dog, då skickar vi dig i fängelse"
Och du likställer kvinnor som mår dåligt med misshandlade kvinnor som "väljer" och simulanter....

fan vad det låter när glas krossas du.
Citera
2012-06-06, 14:15
  #244
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, inte mer benägna. Konstaterat fler lyckade självmord, talar man om benägenhet så är kvinnor statistiskt "mer benägna" att ta till den utvägen.
Så kvinnor är inkompetenta helt enkelt? Knappast.


Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Rop på hjälp" är en jävla klyscha.
Inte om det är sant.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är skillnad på att lyckas eller misslyckas/bli avbruten, inget annat.
Det är skillnad på att verkligen vilja ta livet av sig och att göra tveksamma försök.



Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din poäng var att förminska kvinnor. Får det inte vara "mest" synd om männen när du vill du det då skall du håna utsatta kvinnor .... men gör det då. Det är givetvis så att vill du använda den retoriken så slår den i förlängningen i alla fall bara tillbaka på gruppen som du ser som så skyddsvärd.
Nej, det är inte att förminska kvinnor. Jag skrattade lite gott när jag läste den här tråden tills jag kom till dina inlägg om hur du förminskar, förlöjligar och bagatelliserar mäns problem. Jag påvisade ditt hyckleri, vilket du ihärdigt fortsätter med. Jag står för att att jag tycker kvinnomisshandel är ett enormt problem, och att mäns och framför allt pojkars psykiska ohälsa är ett enormt problem. Det sistnämnda får dock ingen större belysning i media/politiken till skillnad till det första. Du bryr dig å andra hand som en sann feminist ENDAST om kvinnoproblem, vilket visar vilken rutten människosyn du har.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Och du likställer kvinnor som mår dåligt med misshandlade kvinnor som "väljer" och simulanter....
Simulanter? Vad pratar du om människa?
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
fan vad det låter när glas krossas du.
Va?
Citera
2012-06-06, 14:25
  #245
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Så kvinnor är inkompetenta helt enkelt? Knappast.
Vad har det med inkompetens att göra? Ser du ett genomfört självmord som tecken på kompetens?


Citat:
Inte om det är sant.
Men det är det inte.

Citat:
Det är skillnad på att verkligen vilja ta livet av sig och att göra tveksamma försök.
Du menar som Svullo och Mikael Ljungberg? Som gjorde "tveksamma försök" - "rop på hjälp" - men där det inte gick riktigt som det var tänkt kanske?

Eller hur tänker du?



Citat:
Nej, det är inte att förminska kvinnor. Jag skrattade lite gott när jag läste den här tråden tills jag kom till dina inlägg om hur du förminskar, förlöjligar och bagatelliserar mäns problem. Jag påvisade ditt hyckleri, vilket du ihärdigt fortsätter med. Jag står för att att jag tycker kvinnomisshandel är ett enormt problem, och att mäns och framför allt pojkars psykiska ohälsa är ett enormt problem. Det sistnämnda får dock ingen större belysning i media/politiken till skillnad till det första. Du bryr dig å andra hand som en sann feminist ENDAST om kvinnoproblem, vilket visar vilken rutten människosyn du har.
Ja, du "skrattade gott" när du tyckte att det gick ut på att förminska kvinnor och att sätta kvinnor på plats.

Det var inte lika roligt av få lite krassa sanningar när man ville snyfta om män i knät.

Jag vare sig förlöjligar eller förminskar mäns problem - eller hycklar. Det är du som gör det. Jag konstaterar att självmord begås av människor med veka själar och att det inte är en problematik förbehållet ena könet.

Och nej ... mäns/pojkars psykiska ohälsa är inte ett "enormt" problem i högre utsträckning än kvinnors/flickors psykiska ohälsa är det.

När det gäller den problematiken så har du inte en aning om vad jag bryr mig i, eller hur jag arbetar för att förbättra på området -- Det enda du vet är att din konstruerade bild är något som jag förkastar.

Citat:
Simulanter? Vad pratar du om människa?
Va?
Ja, vad kan jag mena med det.
Citera
2012-06-06, 14:56
  #246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det med inkompetens att göra? Ser du ett genomfört självmord som tecken på kompetens?
Sarkasm är nytt för dig förstår jag?


Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Men det är det inte.
Jasså?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du menar som Svullo och Mikael Ljungberg? Som gjorde "tveksamma försök" - "rop på hjälp" - men där det inte gick riktigt som det var tänkt kanske?

Eller hur tänker du?
Skjuta sig i huvudet är som exempel inte samma sak som att käka tabletter och sedan ringa till någon och säga vad man gjort. Om båda överlever räknas båda som försök trots att det är en stor skillnad. Har förövrigt inte satt mig in i hur de båda herrarna tog sina liv.



Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Ja, du "skrattade gott" när du tyckte att det gick ut på att förminska kvinnor och att sätta kvinnor på plats. Skönt att du vet bättre än mig vad jag tyckte var roligt.
Jasså? jag trodde det berodde på att ca 20% inte fattade inlägget och trodde han var allvarlig. Detta måste dock gått dig helt förbi. Men att förminska män har du dock inget problem med, vilket du gjort i större delen av inläggen här.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Det var inte lika roligt av få lite krassa sanningar när man ville snyfta om män i knät.
Läs ovan och inse ditt misstag. Det är den krassa sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vare sig förlöjligar eller förminskar mäns problem - eller hycklar. Det är du som gör det. Jag konstaterar att självmord begås av människor med veka själar och att det inte är en problematik förbehållet ena könet.
Klart det är, återigen, fler pojkar dör i självmord än flickor. Uppenbart könsrelaterat, men det skiter du enkelt i eftersom det inte intresserar dig. Vad för övrigt i mitt resonemang är hyckleri?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Och nej ... mäns/pojkars psykiska ohälsa är inte ett "enormt" problem i högre utsträckning än kvinnors/flickors psykiska ohälsa är det.
Det är ett enormt problem eftersom det inte kommer fram. Flickors problem tas i stort sett upp dagligen i media. Vad är det som är svår för dig att förstå?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113

När det gäller den problematiken så har du inte en aning om vad jag bryr mig i, eller hur jag arbetar för att förbättra på området -- Det enda du vet är att din konstruerade bild är något som jag förkastar.
Det förstår jag, eftersom bilden av dig är en kall och inhuman människa som hånar och mäns lidande och psykisk ohälsa och ser detta som oviktigt. Och att jag skulle "konstruera" att politik och media belyser kvinnor problem högre än mäns, det får stå för dig om du inte gillar fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, vad kan jag mena med det.
Ingen aning, förstår fortfarande inte du fick simulanter ifrån.
Citera
2012-06-06, 15:00
  #247
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har det med inkompetens att göra? Ser du ett genomfört självmord som tecken på kompetens?

Person A och B ska begå självmord. Person A lyckas och person B misslyckas. Utifrån befintlig information, vem av person A och B tycks vara mest kompetent?
Citera
2012-06-06, 15:16
  #248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Person A och B ska begå självmord. Person A lyckas och person B misslyckas. Utifrån befintlig information, vem av person A och B tycks vara mest kompetent?

Den som lyckas ta livet av sig är mest kompetent på att ta livet av sig vid detta tillfälle i alla fall. Vad menar du?
Citera
2012-06-06, 15:23
  #249
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Den som lyckas ta livet av sig är mest kompetent på att ta livet av sig vid detta tillfälle i alla fall. Vad menar du?

Bra, Tibli. Nu iväntar vi micro113s svar på denna utomordentligt svåra fråga.
Citera
2012-06-06, 15:26
  #250
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Person A och B ska begå självmord. Person A lyckas och person B misslyckas. Utifrån befintlig information, vem av person A och B tycks vara mest kompetent?
Det går ju inte att besvara med så knapphändig information faktiskt. Person B kanske blir räddad av att någon oväntat dyker upp och avbryter försöket -- vilket inte säger något om hur utgången skulle ha blivit om personen inte dyker upp.

Person A kanske hade arrangerat en situation i syfte att bli avbruten, men det blir inte som person A tänkt sig och det slutar med döden -- alltså inte alls inte alls vad som var tänkt egentligen.

Det man vet med facit i hand är att den enda är död och den andra inte -- i ena fallet går det att arbeta med personen, i andra inte.
Citera
2012-06-06, 15:26
  #251
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Bra, Tibli. Nu iväntar vi micro113s svar på denna utomordentligt svåra fråga.

Du skulle alltså beskriva en person som kompetent bara för att den lyckas ta livet av sig. Vad vill du ha sagt med det?
Citera
2012-06-06, 15:29
  #252
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det går ju inte att besvara med så knapphändig information faktiskt. Person B kanske blir räddad av att någon oväntat dyker upp och avbryter försöket -- vilket inte säger något om hur utgången skulle ha blivit om personen inte dyker upp.

Person A kanske hade arrangerat en situation i syfte att bli avbruten, men det blir inte som person A tänkt sig och det slutar med döden -- alltså inte alls inte alls vad som var tänkt egentligen.

Det man vet med facit i hand är att den enda är död och den andra inte -- i ena fallet går det att arbeta med personen, i andra inte.



Nu resonerar du feministiskt. I en tydligt avgränsad fråga kan man ju inte väga in ytterligare hypotetiska aspekter och sen hävda att det inte går att svara på.

Vad blir 1+1? Går det att svara på? Kanske tillkommer det ytterligare ett +1 i slutet, som vi inte känner till? Akademikern har talat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in