Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om person B kan springa loppet på 10 sekunder skulle person B ha gjort det. Väljer person B att inte göra det är det inte ett tecken på kompetens i den uppställda situationen, där det tydligt framgick vilket målet var.
Det är sånt här spöktänkande som hela feminismen bygger på. Kvinnor är diskriminerade inte för att det finns något bevis för det som går att mäta, men i stället på grund av hypotetiska antaganden. Du får med ditt resonemang underkänt i samtliga akademiska discipliner (med undantag för genusvetenskap).
Jag tror att kvinnor har en genetisk predisposition för att manipulera genom att köra offer-dramaturgin. Det som har hänt under 1900-talet är att kvinnor har givits politisk makt, och till slut skulle detta grepp använda på den nationella arenan, partipolitiskt och ideologiskt, och det är just det vi ser hända.
Alltså, titta på en sån sak att nästan alla kvinnor gråter veckoligen; de har väldigt "nära" till gråt. Och runt ett halvdussin kvinnor har sagt uttryckligen till mig - det som jag har förstått redan, att de kan dra en gråtvals för en myndighetsperson för att få något. I grunden, ren och skär manipulation. Egentligen är "gråtet" reserverat barnet, kan man tycka. Men icke. Och gråter man inte, så kör man tycka synd om speler och offer-spelet.
Om män gråter, så förlöjligas och förhånas de direkt. Av de som vill ha monopol på det instrumentet. Dvs kvinnor. Men egentligen är det ett barnsligt beteende - som de utnyttjar.