2012-06-01, 17:03
Medlem
sthlmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Svenska soldater kan avsluta sin anställning, amerikanska måste fylla sitt kontrakt. Svårt att förstå skillnaden?

Enda stället på jorden? Var har jag skrivit det?
Vi har starkast feminism - vi krigar inte.
Fattiga länder krigar ofta endera med varandra eller inom landet, pågår inte krig så pågår andra brott mot mänskliga rättigheterna.

Du får det att låta som att det är omöjligt att aluta som amerikanske soldat.
http://www.ehow.com/how_2053497_get-out-us-military.html
Jag har tidigare i tråden skrivit att du har valt att dra gränsen för fri vilja mellan svensk och amerikansk soldat, en subjektiv bedömning som är svag i en diskussion. Att svensk soldat har större frihet håller jag med om. Dock har USA varit i krig i ~30 år, tar du värvning vet du vad du ger dig in i.

När jag nämner USA jämför du dem konstant med norden. Du skrev "Där feminismen är stark är det inte så mycket krig ... har du tänkt på det". Eftersom du jämför det med norden i ett försök att argumentera ner mina argument ser jag det som att du inte anser att USA är tillräckligt feminiistiskt för att jag ska få använda dem som exempel på en relativt starkt feministisk nation som är världens mest militanta. Är delar av Europa de enda i världen du anser feministiskt starka? Frankrike gick in i Libyen för inte så längesedan.
Citera
2012-06-01, 17:04
Medlem
hedinos avatar
I vilken värld är det lättare för en kille att skaffa tjej än vise versa ?
Citera
2012-06-01, 17:05
Medlem
Sheiks avatar
Fyfan vad pinsamt med folk som inte fattar ironi.
Citera
2012-06-01, 17:06
Medlem
MegaSkurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Nu råkar jag vara ihop med en språkexpert som just säger att det visst är okej i dagens svenska. Så sluta lek språkpolis. Håll dig till sakämnet. Du är rapporterad.

Omdiskuterat ämne. Din språkpolis har både rätt och fel, men jag såg att du har ändrat i din text så nu känns det BÄTTRE.
Citera
2012-06-01, 17:07
Medlem
Citat:
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/

http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/

Gäller inte när du skrivit på kontrakt för eventuell utlandstjänst.
Citera
2012-06-01, 17:12
Medlem
Opsididits avatar
Citat:
* Det är socialt accepterat att förnedra tjejer som inte har någon pojkvän och önska att hon dör ensam.

Så killar som inte har en partner ses inte som losers då? No lifers som inte kan få till det?

Jag har då själv varken tänkt eller hört någon säga att de förnedrat samt önskat att en tjej ska dö för hon inte har en pojkvän. Låter ju helt idiotiskt.
Citera
2012-06-01, 17:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstar
Du får det att låta som att det är omöjligt att aluta som amerikanske soldat.
http://www.ehow.com/how_2053497_get-out-us-military.html
Jag har tidigare i tråden skrivit att du har valt att dra gränsen för fri vilja mellan svensk och amerikansk soldat, en subjektiv bedömning som är svag i en diskussion. Att svensk soldat har större frihet håller jag med om. Dock har USA varit i krig i ~30 år, tar du värvning vet du vad du ger dig in i.

När jag nämner USA jämför du dem konstant med norden. Du skrev "Där feminismen är stark är det inte så mycket krig ... har du tänkt på det". Eftersom du jämför det med norden i ett försök att argumentera ner mina argument ser jag det som att du inte anser att USA är tillräckligt feminiistiskt för att jag ska få använda dem som exempel på en relativt starkt feministisk nation som är världens mest militanta. Är delar av Europa de enda i världen du anser feministiskt starka? Frankrike gick in i Libyen för inte så längesedan.
Jag har inte sagt att feminism utplånar krig -- det är du som försöker göra den tolkningen.

Gällande att man kan straffa ut sig från amerikansk militär ... du skämtar va?
Citera
2012-06-01, 17:14
Bannlyst
Citat:
Tonen?
Det är en relevant fråga eftersom jag talar om primärvård och du börjar dra exempel om missbrukarvården. Frågan måste ju då bli om du inte förstår skillnaden.

Jag talade om operation -- det förekommer inte inom missbrukarvården.

Nej, moderna intelligenta män går hellre på sina egna "känslor" och sin egen "upplevelse" från missbrukarvården tydligen ... Jaja, alla blir ju saliga på sin tro.

Ja, tonen, Spela inte dum. "Snälla du" skrev du. Det är nedlåtande, och syftet är att provocera så klart.
Sen förstår jag inte varför du vill skilja på olika sorters vård? Ska det vara vård, så ska den väl vara jämlik i alla sammanhang.

Ja, varför inte? Vård som vård. Men du vill plötsligt bara börja tala om "operationer" och att kvinnor diskrimineras där, jag måste ha missat att du var så specifik. Jag tycker det är ganska klart att du uttryckte dig i generella termer, dvs hela vården.

Jag reserverar mig rätten att tolka vad jag menar med moderna män, men det kan jag säga att flashback här ser man en trend vad komma skall. Och det är medvetet motstånd mot er feminister, med argument, och att vi ser igenom er propaganda och fula maktutövning. Som även du kör med.
Citera
2012-06-01, 17:16
Medlem
Citat:
Vi har starkast feminism - vi krigar inte.

Vad vill du säga med detta? Att det är på grund av feminism (specifikt) som Sverige inte befinner sig i krig?

Sverige har fö inte krigat på över 200 år.
Citera
2012-06-01, 17:18
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedino
I vilken värld är det lättare för en kille att skaffa tjej än vise versa ?
Citat:
Ursprungligen postat av Opsididit
Så killar som inte har en partner ses inte som losers då? No lifers som inte kan få till det?

Jag har då själv varken tänkt eller hört någon säga att de förnedrat samt önskat att en tjej ska dö för hon inte har en pojkvän. Låter ju helt idiotiskt.
Är ni partikelfysiker?
Citera
2012-06-01, 17:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grodorna
Vad vill du säga med detta? Att det är på grund av feminism (specifikt) som Sverige inte befinner sig i krig?

Sverige har fö inte krigat på över 200 år.

Vi är i krig i allra högsta grad i afghanistan, men vi kallar oss fredstrupper. Såna ord använde Hitler och Bush också. Man anfaller aldrig någon, man försvarar sig; "försvarsmakten". Men sanningen är att den beväpnade insats Sverige gör, skulle annars göra av amerikanska soldater. Det handlar inte om aktivt frontkrig för svenskarna, nej, det sköter amerikanarna. Vi vaktar istället erövrade områden.
Så visst är vi i krig. Det var vi i Libyen också. Men våra uppgifter var inte att vara frontsoldater.

Sen att det råder könskrig i Sverige. Det är ju solklart, men det är en metafor, ty inga kulor avlossas. Men folk får sparken, får karriärer förstörda för att de inte tycker "rätt", och folk blir systematiskt censurerade - de som tycker "fel".
Citera
2012-06-01, 17:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Ja, tonen, Spela inte dum. "Snälla du" skrev du. Det är nedlåtande, och syftet är att provocera så klart.
Sen förstår jag inte varför du vill skilja på olika sorters vård? Ska det vara vård, så ska den väl vara jämlik i alla sammanhang.
Att det heter vård innebär inte att det är samma sektor vi talar om. Primärvården är en sektor, missbrukavården en annan.
Det som sker i den ena är alltså inte signifikant för den andra.

Citat:
Ja, varför inte? Vård som vård. Men du vill plötsligt bara börja tala om "operationer" och att kvinnor diskrimineras där, jag måste ha missat att du var så specifik. Jag tycker det är ganska klart att du uttryckte dig i generella termer, dvs hela vården.
Primärvården -- inte missbrukarvården som är en annan sektor.

Citat:
Jag reserverar mig rätten att tolka vad jag menar med moderna män, men det kan jag säga att flashback här ser man en trend vad komma skall. Och det är medvetet motstånd mot er feminister, med argument, och att vi ser igenom er propaganda och fula maktutövning. Som även du kör med.
Du menar att du inte tycker om att vi inte faller ihop i beundran så fort en man plitat ihop några rader ... Nej, så kan det vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in