Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Oj, du är verkligen insatt i allt! Skönt att veta, bara för att du är insatt så är det inte ett problem att ta upp

Du skiter helt enkelt i att pojkar och män mår dåligt i större utsträckning än kvinnor och väljer att ta sina liv. Bättre att vara ärlig än att göra sig till!
Det finns absolut inga som helst belägg för det du hävdar här; Att män och pojkar skulle må dåligt i större utsträckning än kvinnor och flickor. Det är har du konstruerat själv.
Det finns inte heller belägg för att män och pojkar i högre utsträckning väljer den utvägen. Det man kan säga är att i de fall man kan belägga självmord så har män/pojkar lyckats i högre utsträckning.
Och ja - din konstruerade bild skiter jag fullständigt i -- helt korrekt.
Citat:
När skrev jag ovanstående? Jag skrev om kvinnor i dåliga relationer om du missade detta. Det är DU som påstår detta som du skrivit, jag har inte ens kommenterat det. Du är en oerhört oärlig debattör.
Ja, jag vet att du vill undvika att det du säger faktiskt står för båda könen i så fall - och då blir bilden inte så kul för den manliga sidan som gör de valen. Det är ju inte alls det du vill framhäva när du är ute efter att förminska kvinnor.
Citat:
Och för övrigt så vad spelar det för roll, om män nu är svagare så behöver väl de mer hjälp än kvinnor eller hur? Om män nu generellt är svagare än kvinnor och mår sämre så är det väldigt märkligt att detta inte får ta större plats i media och politiken?
När det gäller män som söker sig till dåligt sällskap så har de väsentligt större utrymme i politik och media än kvinnor någonsin haft. De har ett eget departement som diskuterar den frågan, justitiedepartmentet, en hel inriktning "kriminalpolitik", och en helt egen journalistisk genre kriminaljournalistik med nischade yrkesmän "kriminalreportar" och helt egna satsningar både inom rättsväsende och andra delar av samhället som käkar upp stora delar av statsbudgeten.
Jag vill inte påstå att dessa män och deras problematik är direkt bortglömd faktiskt.