2012-06-06, 13:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
SATT INNE 3dagar? dum i huvudet han satt inne 2år

9månader kontra 3?

Är du dum i huvudet -- man talar om efter domen:

Citat:
Han dömdes i juli 2003 till sluten rättspsykiatrisk vård, men skrevs ut för att utvisas bara tre dagar senare. Innan utvisningen verkställdes anhölls han dock för ett annat mord, som ägde rum i januari 2002.

I april 2004 dömdes han för sitt andra mord?– offret hette Robert Bengtsén, 24?–?till psykvård.
Utvisas
Bara nio månader senare, i februari 2005, sattes Goran Kotaran på ett plan till Bosnien–Hercegovina.

Tre dagar för första mordet alltså.

Nio månader för andra mordet.
Citera
2012-06-06, 13:04
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till det du citerar -- exakt vad i det är snyftaren? Att kvinnor skulle vara starkare än män enligt den teori CH tycks vara inne på?

När man läst att det är synd om kvinnor som blir så misshandlade att dom dör då äre det snyfteri på hög nivå.
Men gäller det omvända då är inte fullt lika allvarligt dom kunde ju bryta sig fri
Citera
2012-06-06, 13:05
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Är du dum i huvudet -- man talar om efter domen:

Tre dagar för första mordet alltså.

Nio månader för andra mordet.

Dum i huvudet? Han har ändå suttit längre än vad hon gjorde och det med lika många liv på sitt samvete.

Nåja lite rättvisa kanske det ändå blir när hon kommer hem till Kenya

Citat:
Karl Gunnar Wiman trodde att 31-åringen skulle vara på en vårdinrättning i minst tio år innan hon utvisades.

Sigtunamamman har själv överklagat utvisningsbeslutet, eftersom hon fruktar för sitt liv om hon skulle återvända till Kenya. Hovrätten avslog dock överklagan.

Men Karl Gunnar Wiman tror att hon kan ha fog för sin rädsla.

– Om det händer något så blir det deras ansvar, de som har tagit beslutet.
Senast redigerad av Huckelberryfin 2012-06-06 kl. 13:09.
Citera
2012-06-06, 13:09
Medlem
Citat:
Nej, jag förlöjligar inte problemet. Jag är tillräckligt insatt i problematiken för att inte försöka göra det till en snyftare som skall handla om pojkar/män.
Oj, du är verkligen insatt i allt! Skönt att veta, bara för att du är insatt så är det inte ett problem att ta upp Du skiter helt enkelt i att pojkar och män mår dåligt i större utsträckning än kvinnor och väljer att ta sina liv. Bättre att vara ärlig än att göra sig till!

Citat:
Du vill alltså säga att män är svagare än kvinnor på den punkten eftersom de i högre grad väljer att stanna i sådana relationer när det gäller kamrater o dyl, trots att det är förenat med stora risker men innebär mindre bindningar och svårigheter att lämna än familjerelationer utgör...

Jaja, det är ju också en analys.
När skrev jag ovanstående? Jag skrev om kvinnor i dåliga relationer om du missade detta. Det är DU som påstår detta som du skrivit, jag har inte ens kommenterat det. Du är en oerhört oärlig debattör.

Och för övrigt så vad spelar det för roll, om män nu är svagare så behöver väl de mer hjälp än kvinnor eller hur? Om män nu generellt är svagare än kvinnor och mår sämre så är det väldigt märkligt att detta inte får ta större plats i media och politiken?
Citera
2012-06-06, 13:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Dum i huvudet? Han har ändå suttit längre än vad hon gjorde och det med lika många liv på sitt samvete.
Nej, inte för sitt första mord -- han är återfallsbrottsling, det är inte hon.

För sitt första mord fick han tre dagar och satt mycket kortare tid - sammanlagt ca 5 månader, tre dagar efter dom.
Citera
2012-06-06, 13:16
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Nej, inte för sitt första mord -- han är återfallsbrottsling, det är inte hon.

För sitt första mord fick han tre dagar och satt mycket kortare tid - sammanlagt ca 5 månader, tre dagar efter dom.

Jaså det står klart o tydligt 9månader men du kanske har inside information eftersom du vet

Lyckligtvis han dom fånga in henne innan hon han skada någon fler, inget som säger att hon inte blir återfallsförbrytare.
Citera
2012-06-06, 13:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Oj, du är verkligen insatt i allt! Skönt att veta, bara för att du är insatt så är det inte ett problem att ta upp Du skiter helt enkelt i att pojkar och män mår dåligt i större utsträckning än kvinnor och väljer att ta sina liv. Bättre att vara ärlig än att göra sig till!
Det finns absolut inga som helst belägg för det du hävdar här; Att män och pojkar skulle må dåligt i större utsträckning än kvinnor och flickor. Det är har du konstruerat själv.

Det finns inte heller belägg för att män och pojkar i högre utsträckning väljer den utvägen. Det man kan säga är att i de fall man kan belägga självmord så har män/pojkar lyckats i högre utsträckning.

Och ja - din konstruerade bild skiter jag fullständigt i -- helt korrekt.

Citat:
När skrev jag ovanstående? Jag skrev om kvinnor i dåliga relationer om du missade detta. Det är DU som påstår detta som du skrivit, jag har inte ens kommenterat det. Du är en oerhört oärlig debattör.
Ja, jag vet att du vill undvika att det du säger faktiskt står för båda könen i så fall - och då blir bilden inte så kul för den manliga sidan som gör de valen. Det är ju inte alls det du vill framhäva när du är ute efter att förminska kvinnor.

Citat:
Och för övrigt så vad spelar det för roll, om män nu är svagare så behöver väl de mer hjälp än kvinnor eller hur? Om män nu generellt är svagare än kvinnor och mår sämre så är det väldigt märkligt att detta inte får ta större plats i media och politiken?
När det gäller män som söker sig till dåligt sällskap så har de väsentligt större utrymme i politik och media än kvinnor någonsin haft. De har ett eget departement som diskuterar den frågan, justitiedepartmentet, en hel inriktning "kriminalpolitik", och en helt egen journalistisk genre kriminaljournalistik med nischade yrkesmän "kriminalreportar" och helt egna satsningar både inom rättsväsende och andra delar av samhället som käkar upp stora delar av statsbudgeten.

Jag vill inte påstå att dessa män och deras problematik är direkt bortglömd faktiskt.
Senast redigerad av micro113 2012-06-06 kl. 13:24.
Citera
2012-06-06, 13:21
Bannlyst
Citat:
Du tar dig rätten att sätta etikett på mig - jaha. Ger dig någon form av mentalorgasm eller är det något annat du vill att jag skall veta eftersom det tycks vara så viktig för dig?

Jag vet vad jag är och var jag står och står för - vad människor som har svårt för gränser sen har för fantasier och konstiga behov känns ganska underordnat för mig.

Nej, men jag vill bara påpeka (för andra) att jag faktiskt tror att du medvetet är falsk om din icke-feminism. Ty det är typiska feministiska åsikter du krigar ideligen för, och sättet är typiskt feministiskt också: att ljuga, håna, förminska osv. Alltså just de "härskartekniker" man anklagar "patriakatet" för, dvs vi män.

Bara ditt ord "mentalorgasm" luktar feminism. Det är på den aggressiva nivå det är. Att ljuga om sin feministiska identitet är också typiskt feministiskt. Ty folk har mer och mer lärt sig vad ni står för i praktiken: kvotering och diskriminering av pojkar och män.
Citera
2012-06-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Nej, men jag vill bara påpeka (för andra) att jag faktiskt tror att du medvetet är falsk om din icke-feminism. Ty det är typiska feministiska åsikter du krigar ideligen för, och sättet är typiskt feministiskt också: att ljuga, håna, förminska osv. Alltså just de "härskartekniker" man anklagar "patriakatet" för, dvs vi män.

Bara ditt ord "mentalorgasm" luktar feminism. Det är på den aggressiva nivå det är. Att ljuga om sin feministiska identitet är också typiskt feministiskt. Ty folk har mer och mer lärt sig vad ni står för i praktiken: kvotering och diskriminering av pojkar och män.

Så de kvinnor som säger att de är feminister är i själva verket inte feminister. Intressant.
Citera
2012-06-06, 13:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Ja, du vill på klassisk manér ta dig rätten att definiera mig som kvinna -- för du vet ju givetvis bättre än mig vad jag står för.

Vad du däremot inte tycks ha så stor kunskap om är vare sig feminism eller andra ideologier.

Citat:
"Luktar" det feminism.

Hur kom du fram till det? Har du tjuvkikat i en gammal Starlet där det står att orgasmen sitter i huvudet eller?

Tjejer/kvinnor börjar mer och mer lära sig att definiera sig själva - det är något jag ser som en fördel, och jag förstår att det skrämmer skiten ur sådana som dig.
Citera
2012-06-06, 13:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Så de kvinnor som säger att de är feminister är i själva verket inte feminister. Intressant.
Dessa jävla smygmoderater .. och fega kristdemokrater .. aldrig kan de stå för vad de är
Citera
2012-06-06, 13:29
Medlem
Citat:
Dessa jävla smygmoderater .. och fega kristdemokrater .. aldrig kan de stå för vad de är

Skeppsbron verkar vara emot allt vad feminism heter. Luktar inte det feminism för dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in