2012-06-01, 16:26
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/

http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/

Det där svarade inte på min fråga är du utkallad på utlandstjänst så kan du inte bara hoppa av
Citera
2012-06-01, 16:28
Medlem
negerbarns avatar
Det är otroligt roande att se att ca var 4:e skribent i tråden inte förstår att TS skriver tvärtemot vad verkligheten är.
Citera
2012-06-01, 16:30
Medlem
Det finns en enkel och jämställd lösning för både män och kvinnor som vill undvika könssjukdomar och icke-önskade barn...

Citera
2012-06-01, 16:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstar
Ja, och förlora jobbet, är det fri vilja för dig!?
Det ses som fri vilja när kvinnor jobbar inom vården. Förklara gärna skillnaden. Endera gör man det arbetet föreskriver eller också byter man arbete, det gäller väl på alla arbetsplatser?

Citat:
Nej, det har jag inte påstått heller. Det jag säger är att USA är det land i världen som lägger mest pengar på militären.

I förhållande till resten av världen: Asien, Sydamerika, Afrika, Mellanöstern osv så är feminismen stark i USA, trots detta är de ständigt i krig. Du påstår att de ställen där feminismen är stark så krigas det inte, nu helt plötsligt är Norden det enda stället på jorden med stark feminism?
Då kan jag säga att fattiga länder inte bedriver krig med andra länder, eftersom det fattigaste landet i världen, Niger, inte gör det. Sen kan du komma med motargument som att ett annat fattigt land, Irak, är i krig med USA. Då säger jag bara "de är inte lika fattiga som Niger, alltså stämmer det jag säger".

Du förstår väl hur dumt det låter, eller nej?
Nej, Jag vill inte påstå att Niger ses som en "fredlig" zon där människorätt beaktas. Senast 2010 hade man en militärkupp i landet t ex.

Krig handlar inte enbart om krig med "andra länder". Kriget i Afghanistan är idag till exempel främst att betrakta som ett inbördeskrig -- inte ett krig mot yttre makter.

Citat:
Sverige leder sedan år 2006 den militära insatsen med huvudbas i staden Mazar-e-Sharif. Det svenska ansvarsområdet, TST-MeS, omfattar fyra provinser och har en sammanlagd yta som motsvarar en femtedel del av Sveriges yta. Uppdraget är att stötta Afghanistans regering med att åstadkomma säkerhet för det krigshärjade landets civilbefolkning.
http://www.forsvarsmakten.se/sv/Internationella-insatser/Afghanistan--Isaf/Om-insatsen/
Senast redigerad av micro113 2012-06-01 kl. 16:38.
Citera
2012-06-01, 16:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Det där svarade inte på min fråga är du utkallad på utlandstjänst så kan du inte bara hoppa av
Jo, det är de reglerna som gäller oavsett var du befinner dig -- du är fortfarande anställd av försvarsmakten.

Vad tror du frågorna gäller egentligen - om man kan bli slav i Sverige?
Citera
2012-06-01, 16:40
Medlem
BrottareGustavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jappchoklad
TS, du är ett geni. Ett jobbigt sådant. Här sitter jag och skriver världens längsta svar med tusentals källor, skrikandes över din dumhet, för att sedan inse att du inte var ett efterblivet människoskräll.

Applåder!

Samma här.. Började direkt att hänvisa till hur fel han hade.. Sen såg jag att allting var ju tvärtom
Citera
2012-06-01, 16:43
Medlem
sthlmstars avatar
Citat:
Det ses som fri vilja när kvinnor jobbar inom vården. Förklara gärna skillnaden. Endera gör man det arbetet föreskriver eller också byter man arbete, det gäller väl på alla arbetsplatser?

Nej, Jag vill inte påstå att Niger ses som en "fredlig" zon där människorätt beaktas. Senast 2010 hade man en militärkupp i landet t ex.

Jag har inte nämnt något om vad jag ser som fri vilja, jag försöker bara se var du drar gränsen, eftersom du säger att amerikanska soldater inte har det, medan svenska har.

Om du läser vad jag skrev i min text, något som du verkar vilja konstant bortse ifrån, så skrev jag med ANDRA länder. Niger är härdat av inbördeskrig, det vet jag, och därför skrev jag inte krig i allmänhet. Det jag försökte var att få dig förstå hur dumt det är när du säger:
Eftersom norden är det enda stället på jorden med stark feminism, och eftersom vi inte deklarerar krig med andra så kan du dra slutsatsen att områden med starkast feminism inte krigar. På samma sätt kan jag inte dra slutsatsen att fattiga länder inte deklarerar krig med andra länder, eftersom världens fattigaste land, Niger, inte gör det.

Förstår du?
Senast redigerad av sthlmstar 2012-06-01 kl. 16:47.
Citera
2012-06-01, 16:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Men varför börjar du med den tonen, om jag får fråga? Jag tolkar det som vad ni kallar för "härskarteknik", och det är symptomatiskt för hela diskussionen och feminismen. Det var inte bra det jag sa. Primärvården vet jag inget om och jag snappade aldrig upp att det var primärvården vi specifikt pratade om - och att detta skulle ha någon slags stor betydelse - som det verkar för dig.
Tonen?
Det är en relevant fråga eftersom jag talar om primärvård och du börjar dra exempel om missbrukarvården. Frågan måste ju då bli om du inte förstår skillnaden.

Jag talade om operation -- det förekommer inte inom missbrukarvården.

Citat:
Men som tur är så känner man läkare och journalister privat. Och jag vet vad dem säger...
Det är faktiskt ett könskrig, och alla sårbara vanliga medborgare måste anpassa sig IRL.
Det här att kvinnor missgynnas i primärvården låter väldigt eftersom det är kvinnor som jobbar själva där mest. Nej, för mig såna här påståenden feminismens "last stand", det är de feministiska könskrigarnas sista patetiska argument för att falskt beskriva sig som "offer". Och flummigt är det också, passande nog, och subjektivt. Det är då man kan dra till med det. Men det är klart det finns nog säkert nog politiserad genusforskning man kan referera till. Men vilken modern och intelligent man tror på den?
Nej, moderna intelligenta män går hellre på sina egna "känslor" och sin egen "upplevelse" från missbrukarvården tydligen ... Jaja, alla blir ju saliga på sin tro.
Citera
2012-06-01, 16:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstar
Jag har inte nämnt något om vad jag ser som fri vilja, jag försöker bara se var du drar gränsen, eftersom du säger att amerikanska soldater inte har det, medan svenska har.
Svenska soldater kan avsluta sin anställning, amerikanska måste fylla sitt kontrakt. Svårt att förstå skillnaden?

Citat:
Om du läser vad jag skrev i min text, något som du verkar vilja konstant bortse ifrån, så skrev jag med ANDRA länder. Niger är härdat av inbördeskrig, det vet jag, och därför skrev jag inte krig i allmänhet. Det jag försökte var att få dig förstå hur dumt det är när du säger:
Eftersom norden är det enda stället på jorden med stark feminism, och eftersom vi inte deklarerar krig med andra så kan du dra slutsatsen att områden med stark feminism inte krigar. På samma sätt kan jag inte dra slutsatsen att fattiga länder inte deklarerar krig med andra länder, eftersom världens fattigaste land, Niger, inte gör det.

Förstår du?

Enda stället på jorden? Var har jag skrivit det?
Vi har starkast feminism - vi krigar inte.
Fattiga länder - låg grad av feminism, krigar ofta endera med varandra eller inom landet, pågår inte krig så pågår andra brott mot mänskliga rättigheterna.
Citera
2012-06-01, 16:52
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Jo, det är de reglerna som gäller oavsett var du befinner dig -- du är fortfarande anställd av försvarsmakten.

Vad tror du frågorna gäller egentligen - om man kan bli slav i Sverige?

Du måste ju vara bra dum i huvudet om du tror att du kan sluta mitt uppe i ett uppdrag

Citat:

Krig handlar inte enbart om krig med "andra länder". Kriget i Afghanistan är idag till exempel främst att betrakta som ett inbördeskrig -- inte ett krig mot yttre makter.

http://www.forsvarsmakten.se/sv/Internationella-insatser/Afghanistan--Isaf/Om-insatsen/

http://www.youtube.com/watch?v=mz5FmC-ELCQ&feature=related Kolla på denna serie och kom sen o säg att dom inte är där o för ett krig
Citera
2012-06-01, 16:54
Medlem
Tronkans avatar
fan här började man bli lite fundersam när man läste igenom allt. tänkte fråga efter källor på dessa påståenden, men ja..skit i det nu är det bartime och fredag!

Kröka lungt idag!

Heder och vördnad åt er alla!
Citera
2012-06-01, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Det är otroligt roande att se att ca var 4:e skribent i tråden inte förstår att TS skriver tvärtemot vad verkligheten är.

Jag tror det säger något dels om hur värdelös svenska skolan är, och sen hur djup den politiska korrektheten sitter. Kvinnan som offer är den betingade tanken som folk tänker, men de flesta vet inte att just denna tanken är resultat efter decennier av propaganda - som i sin tur vilar på psykologi, s k betingning. Och det är skrämmande. Nobelprisvinnar-boken "1984" av Orwelle - där våra tankar styrs genom media av ett propagandaministerium, ligger verkligen nära. Fast termen "propaganda" är en förbrukad term sen nazi-tid. Men metoden och manipulationestekniken är oförändrad och används hela tiden av myndigheter, politiker, journalister osv. Dvs klassisk betingning, att automatiskt utlösa "rätt" tankar och känslor vid rätt stimuli. Det är en form av programmering av den mänskliga hjärnan, och det fungerar och är visat för länge, länge sen, både på djur och människor. Men vi kallar inte propaganda för propaganda. Det är ett "fult" ord, efter att hur det har avslöjats hur det används inte minst av nazisterna. Man hittar på nya ord istället - för att alla ska tycka rätt. Ett sådant ord är t.ex. "värdegrund". Delar man inte värdegrund med de andra i vissa sammanhang så kan brutalt våld, sparken, hån, utfrysning etc visa sig.

Och det finns idag värdegrund om alla viktiga politiska frågor som berör vanliga svenskar. "jämställdhet", "invandring", osv. Tycker du fel, så kan du råka riktigt illa ut. Verklig yttrandefrihet finns bara flashback, så vitt jag vet. Men här kan man då vara anonym, i annat fall så lurar våldet bakom hörnet... i någon form. Och det är feministerna som står för repression, härskartekniker och rena trakassserier och hot mot anställda på universiteten. Härska genom fruktan. Det har de lärt sig, de feministiska kvinnorna.

Nä, riktiga män. Ser ner på dessa fjollor som springer i maktens ledband. Och vilka är det som sitter i makten? Ja, just det. De kallar sig för feminister.

Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
fan här började man bli lite fundersam när man läste igenom allt. tänkte fråga efter källor på dessa påståenden, men ja..skit i det nu är det bartime och fredag!

Kröka lungt idag!

Heder och vördnad åt er alla!

tack det samma, livet är till för att levas!
ha en god fredag
Senast redigerad av Skeppsbron 2012-06-01 kl. 17:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in