2012-06-06, 12:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Han fick sitta inne bra mycket längre än ditt kära fruntimmer
Nej, givet att han är dömd för två olika brott vid två olika tillfällen - och således är en återfallsmördare så fick han inte det.

Det första mordet gav tre dagar.

Citat:
Min pappa tog livet utav sig och han var då inte nån "svag själ" men han mådde inte bra.
Nej, han mådde inte bra och orkade inte med livet -- vill du påstå att det gjorde honom till en "stark själ"?

Och om du försöker köra snyftarkortet så fungerar det inte på mig - jag har fler än en i min närhet och omgivning som valt den vägen - jag är inte mottaglig.
Citera
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Nej, kan du förklara?

Ett ord IRONI
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är inte "så många" relativt sett. Dessutom är det en väldigt skillnad på när man talar om inre faktorer hos människan -- det egna jaget/viljan/förmågan, eller själen om du så vill. Och på att tala om yttre faktorer -- angrepp, förtryck osv från annan part.
Jag förstår skillnaden, men det som verkligen skiljer oss åt är att du inte bryr dig ett skvatt att pojkar och män lider så illa att de tar livet av sig, utan förlöjligar problemet.

Och det finns en likhet, man kan alltid lämna en destruktiv relation, anledningen till att man inte gör det har med inre faktorer att göra --det egna jaget/viljan/förmågan, eller själen om du så vill.
Citera
2012-06-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ett ord IRONI

Okej, du kan inte förklara eller diskutera.
Citera
2012-06-06, 12:53
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Nej, givet att han är dömd för två olika brott vid två olika tillfällen - och således är en återfallsmördare så fick han inte det.

Det första mordet gav tre dagar.

Nej, han mådde inte bra och orkade inte med livet -- vill du påstå att det gjorde hon till en "stark själ"?

Och om du försöker köra snyftarkortet så fungerar det inte på mig - jag har fler än en i min närhet och omgivning som valt den vägen - jag är inte mottaglig.

Snyfftar kortet? Jag sa bara att det finns individer som inte är svaga som gör det ändå och jag tog ett exempel som jag vet med 100% stämmer.

Sen att du gör amatör utlåtanden om en person du inte vet något om säger ju mer om dig än om något annat

Citat:
Okej, du kan inte förklara eller diskutera.

Vad äre jag ska förklara? att hade det varit en man som hade gjort det där dådet så hade han inte sluppit undan med 3månader vad får du inte in i skallen?
Citera
2012-06-06, 12:54
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Jag förstår skillnaden, men det som verkligen skiljer oss åt är att du inte bryr dig ett skvatt att pojkar och män lider så illa att de tar livet av sig, utan förlöjligar problemet.
Nej, jag förlöjligar inte problemet. Jag är tillräckligt insatt i problematiken för att inte försöka göra det till en snyftare som skall handla om pojkar/män.

Citat:
Och det finns en likhet, man kan alltid lämna en destruktiv relation, anledningen till att man inte gör det har med inre faktorer att göra --det egna jaget/viljan/förmågan, eller själen om du så vill.
Du vill alltså säga att män är svagare än kvinnor på den punkten eftersom de i högre grad väljer att stanna i sådana relationer när det gäller kamrater o dyl, trots att det är förenat med stora risker men innebär mindre bindningar och svårigheter att lämna än familjerelationer utgör...

Jaja, det är ju också en analys.
Citera
2012-06-06, 12:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Snyfftar kortet? Jag sa bara att det finns individer som inte är svaga som gör det ändå och jag tog ett exempel som jag vet med 100% stämmer.
Eftersom din pappa tog sitt liv så måste väl till och med du kunna se utanför din idoldyrkan och inse att din pappa hade svagheter?

Citat:
Sen att du gör amatör utlåtanden om en person du inte vet något om säger ju mer om dig än om något annat
Att uttala sig om att en person som tar sitt liv inte är psykiskt och själsligt stabil behöver man inte känna vederbörande för -- det ligger liksom i handlingens natur.

Citat:
Vad äre jag ska förklara? att hade det varit en man som hade gjort det där dådet så hade han inte sluppit undan med 3månader vad får du inte in i skallen?
Nej, ser vi till artiklarna så hade det väl stannat på 3-6 dagar.
Citera
Medlem
Citat:

Du vill alltså skriva att män har det värre än kvinnor? Ska vi gråta samfällt nu eller?

Eller har du någon källa, några exempel som visar på det du påstår? Du fick en källa där en man satt inne några få dagar som jämförelse med tre månader.
Citera
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Nej, jag förlöjligar inte problemet. Jag är tillräckligt insatt i problematiken för att inte försöka göra det till en snyftare som skall handla om pojkar/män.

Du vill alltså säga att män är svagare än kvinnor på den punkten eftersom de i högre grad väljer att stanna i sådana relationer när det gäller kamrater o dyl, trots att det är förenat med stora risker men innebär mindre bindningar och svårigheter att lämna än familjerelationer utgör...

Jaja, det är ju också en analys.

Nä men du är tydligen inte så insatt att inte göra det till en snyftare som skall handla om kvinnor
Citera
2012-06-06, 13:00
Medlem
Huckelberryfins avatar
Dubbelpost
Citera
2012-06-06, 13:00
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Du vill alltså skriva att män har det värre än kvinnor? Ska vi gråta samfällt nu eller?

Eller har du någon källa, några exempel som visar på det du påstår? Du fick en källa där en man satt inne några få dagar som jämförelse med tre månader.

SATT INNE 3dagar? dum i huvudet han satt inne 2år

Citat:
Trots två morddomar i Sverige har Goran Kotaran bara suttit inlåst i drygt två år.

Citat:
Han fälldes för två mord i Sverige – utvisad efter 9 månaders psykvård

9månader kontra 3?
Citera
2012-06-06, 13:01
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nä men du är tydligen inte så insatt att inte göra det till en snyftare som skall handla om kvinnor
Med hänsyn till det du citerar -- exakt vad i det är snyftaren? Att kvinnor skulle vara starkare än män enligt den teori CH tycks vara inne på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in