2012-06-01, 18:41
Medlem
Djuups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
* Män lever i genomsnitt två år längre än kvinnor.
* 2011 dog 1 man på sin arbetsplats. Samma år dog 48 kvinnor på sina arbetsplatser.
* 98% av alla soldater som dör i krig är kvinnor.
* 80% av alla skilsmässor initieras av män, vilket ofta försätter kvinnorna i en djup depression.
* Majoriteten av alla självmord begås av kvinnor.
* Mäns reproduktiva rättigheter är betydligt mera omfattande än kvinnornas. Män kan, om de inte vill skaffa barn, motverka detta på följande sätt;
. Äta p-piller innan sex (förhindra befruktning).
. Använda kondom (-"-).
. Äta Dagen efter-piller (döda embryot till fostret som bildats vid fullbordat sex dagen innan).
. Begå abort (döda barnet som växer inuti kvinnan i fosterstadiet).
. Adoptera barnet (ge bort ett nyfött barn).
Allt detta kan männen göra om de vill undslippa att skaffa barn, samtidigt som kvinnan inte har något att säga till om. Och OM mannen vill ha barn (och kvinnan inte vill) kan han ljuga i ovanstående punkter och ändå tvinga kvinnan att betala underhåll för barnet.
* Unga män får högre betyg än unga kvinnor, trots att de unga männen presterar sämre än de unga kvinnorna på de nationella proven.
* Det är inte okej att skämta om män som blir objektifierade, sexuellt trakasserade och våldtagna. Men det är okej att skämta om kvinnor som genomlevt detsamma.
* Tjejer får anstränga sig väldigt hårt för att skaffa sig en pojkvän, samtidigt som de flesta killar har väldigt lätt att skaffa sig en flickvän.
* Det är socialt accepterat att förnedra tjejer som inte har någon pojkvän och önska att hon dör ensam.

Det här är bara ett axplock av alla de orättvisor som drabbar kvinnor och tjejer i samhället. Hur kan man inte vara feminist (vilja motverka dessa orättvisor) när man läser ovanstående?
Konstigaste tankegångarna förutom nazism och kommunism. Förstår inte hur du/ni kan tro att vi inte lever i ett jämställt samhälle. Tycker det är tråkigt att höra!
Citera
2012-06-01, 18:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodorna
Vad vill du säga med detta? Att det är på grund av feminism (specifikt) som Sverige inte befinner sig i krig?

Sverige har fö inte krigat på över 200 år.
Nej, det vill jag inte säga. Jag säger att en hög grad av jämställdhet och respekt för mänskliga rättigheter i samhället förhindrar inre och yttre konflikter.

Feminism och framväxt av jämställdhet och mänskliga rättigheter tror jag sker i ett växelspel -- finns inte utrymme för det ena så finns inte utrymme för det andra.
Du kan för övrigt byta feminism mot vilken ism som helst i princip i det resonemanget. Man måste bryta förtrycket med en -ism för att ge olika -ismer utrymme att utvecklas för att i sin tur utveckla samhället osv... i ett växelspel - utveckling.

Det kanske blev rörigt - men jag hoppas du förstår tankegången.

Skall vi tacka männen för att vi finns här och för den tillvaro vi har - svaret är nej. Skall ni män tacka kvinnorna - svaret är nej. Bör vi klappa oss själva på axeln och tacka varandra män och kvinnor - svaret är ja.
Citera
2012-06-01, 18:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka500
Micro123, Jag har alltid tyckt att du tillfört mycket på forumet genom åren och alltid haft stor respekt för dig men i just det här så sjunker du i mina ögon.
Tack för de orden, det är roligt att höra att jag gett något.
Det är också okej att du tycker jag sjunker i dina ögon -- Jag har inte som självändamål att stå högt i kurs hos någon.
Jag uppskattar att du ärlig. Jag tycker om ärliga människor, det inger respekt.
Citera
2012-06-01, 18:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baldersnas
Jag tappar tron på den mänskliga intelligensen när jag läser många av inläggen här.

Folk är fan dummare än man kan föreställa sig.

Det finns två ideologier förutom nazism, kommunism och fascism osv. som jag ogillar skarpt och det är feminism och idiotism, ofta sammanflätas de i varandra och ibland vet jag inte vad som är skillnaden mellan de två.
Jag definierar mig inte som feminist .. kanske...
Citera
2012-06-01, 19:01
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Håller med om en sak, det är när det gäller män och pojkars hälsa, så pratas det i media endast (99%) om hur flickor mår dåligt över alla krav osv. Varför tar man inte upp det faktum att det finns massor av pojkar som lider och mår dåligt. Jag antar att de vidriga feminister nickar och skrattar lite gott till fikat när en 13 årig pojke tagit sitt liv. En mindre förtryckare! Det är ju inget mot att Lisa 13 år har ätstörningar! Det ska endast skrivas om tjejer problem för om det det är så synd om tjejorna... Helt sjukt. Om man nu verkligen var ärlig och vill ha jämställdhet så kan man väl ta upp att ungdomar har problem och identifierar dem, istället för att helt mörklägga att pojkar i större utsträckning lider mer. Och dessutom systematiskt förneka att det faktiskt är så.
Det (o)roliga är när man t.ex. läser Micro113s svar så förstår man hur feminismen ser på män= en grupp (män startar krig aka rätt åt män som dör i krig) och kvinna=individ (hur vet du hur den kvinnan kände, det vet ju inte du!).

Skrämmande, skäms ta mig fan.
1) Jag definierar mig inte som feminist, så hur kan du dra generella slutsatser om feminister av mina uttalanden?

Hur kan du dra generella slutsatser av vad en person säger?

2) Det är helt självklart att om man i det ena scenariot talar om en generell företeelse så uttalar man sig i generella termer, medan man när man i andra scenariot där man talar om en individ faktiskt talar om individuella förutsättningar. Förstår du verkligen inte det?

Håll isär äpplen och päron.
Citera
2012-06-01, 19:21
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det skulle ju innebära att ideologin då räknade kvinnor också som svin, eftersom de var lika bra som männen -- som klassades just som svin... Det är väl jämställt.

Nånting säger mig att du är svin och då har jag bara läst dina inlägg i denna tråd.

Tillbaks till din roll kvinna!
Citera
2012-06-01, 19:26
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Nånting säger mig att du är svin och då har jag bara läst dina inlägg i denna tråd.
Det är ju inte upp till mig att avgöra - du får fråga min man om den saken. Han har ju stannat rätt så många år nu ... så han verkar ju rätt så tillfreds i alla fall.

Citat:
Och den skulle vara - i ett icke svinaktigt perspektiv?
Citera
2012-06-01, 19:30
Medlem
DIdes avatar
Jag anser att kvinnor skall ha samma rättigheter som män men jag tänker aldrig kalla mig feminist. Jag är man helt kort och gott. Jag tycker det är bra att man delar försörjningsbördan och även allt meck hemma med ungar, städ och annat...men feminist...aldrig.
Citera
2012-06-01, 19:42
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju inte upp till mig att avgöra - du får fråga min man om den saken. Han har ju stannat rätt så många år nu ... så han verkar ju rätt så tillfreds i alla fall.

Det är tragiskt att du hunsat och tryckt ner din man till den milda grad att han inte tror att han är värd en riktig kvinna längre med allt vad det innebär.

Vet du inte spontant vad det innebär att vara kvinna så är du ingen kvinna - Simple as that! kontakta en doktor för konsultation ang könsbyte.

Förövrigt tror jag det vore bra om du började raka dig under armarna, många riktiga kvinnor kan ta illa upp då dom ser en fejkkvinna som egentligen bara är bitter över bristen på mental och fysisk styrka samt den generösa nivån av testosteronhalt som riktiga män får avnjuta.

Adjö hen
Citera
2012-06-01, 19:54
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Det är tragiskt att du hunsat och tryckt ner din man till den milda grad att han inte tror att han är värd en riktig kvinna längre med allt vad det innebär.

Min man är allt annat än hunsad - Han står för sina åsikter, jag för mina -- och han klarar av att vi inte alltid tycker lika i allt utan att bryta ihop i gråt och känna sig omanlig. Han behöver inte en lydig chi hua hua vid sin sida för att känna sig som en man -- Han vet att han är en man i sig själv.

Citat:

Vet du inte spontant vad det innebär att vara kvinna så är du ingen kvinna - Simple as that! kontakta en doktor för konsultation ang könsbyte.
Vi talade inte om vad det spontant för mig innebär att vara kvinna - utan vad du menade med "roll"

Citat:

Citat:
Förövrigt tror jag det vore bra om du började raka dig under armarna, många riktiga kvinnor kan ta illa upp då dom ser en fejkkvinna som egentligen bara är bitter över bristen på mental och fysisk styrka samt den generösa nivån av testosteronhalt som riktiga män får avnjuta.
Vem har påstått att jag är orakad under armarna? Och vad har min armhålestatus med denna diskussion att göra?

Riktig man -- tror du på fullt allvar att det är synonymt med okänslig förtryckare? Styrd av hormoner och inte av hjärna?
Du har mycket att lära.
Citera
2012-06-01, 19:57
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag anser att kvinnor skall ha samma rättigheter som män men jag tänker aldrig kalla mig feminist. Jag är man helt kort och gott. Jag tycker det är bra att man delar försörjningsbördan och även allt meck hemma med ungar, städ och annat...men feminist...aldrig.
Jag är kvinna och jag håller med dig.
Citera
2012-06-01, 20:56
Medlem
Milanesisks avatar
Jag är för lika löner för samma arbete och inga kvoteringar, således kan jag tyvärr inte använda definitionen "feminism" då den verkligen inte (...inom Sverige då) associeras med vad feminism torde vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in