2012-06-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Självklart! Det har jag sagt hela tiden, det går inte att jämföra någon som trycker en burk piller och någon som skjuter skallen av sig. Det senare är mer definitivt. Och att mäta hur många som försöker är meningslöst, eftersom det med säkerhet finns mörkertal. Antalet döda genom självmord är dock reella siffror, där mörkertalet är obetydligt.

Roligt med feminister som konstant flyttar sig från ämnet, hur vi än vrider och vänder på det så är det fler män än kvinnor som avslutar sitt liv. Manlig psykisk ohälsa pratas det väldigt lite om, kommer helt klart i skymundan bland kvinnoproblemet.

Då är vi överens då. Många kvinnor och även män tror att man kan dö av att överkonsumera piller och har inte någon kunskap över vad och i vilken mängd som faktiskt tar bort dem. Om pojkar/män började med förgiftning på samma sätt skulle de också oftare överleva och kunna räddas. Det är fler män som har tillgång till vapen än kvinnor.

Mörkertalet hos män är nog rätt stort då många män är uppfostrade att vara stoiska. Kanske det skulle läggas större vikt i förskolan och skolan att få pojkar att öppna upp sig och uppmuntra dem när de berättar hur de mår och hjälpa dem med hur de ska få andra att förstå deras problem och visa dem hur man försöker förbättra sitt mående när livet är taskigt. Vad tror du?
Citera
2012-06-06, 19:03
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Då är vi överens då. Många kvinnor och även män tror att man kan dö av att överkonsumera piller och har inte någon kunskap över vad och i vilken mängd som faktiskt tar bort dem. Om pojkar/män började med förgiftning på samma sätt skulle de också oftare överleva och kunna räddas. Det är fler män som har tillgång till vapen än kvinnor.

Mörkertalet hos män är nog rätt stort då många män är uppfostrade att vara stoiska. Kanske det skulle läggas större vikt i förskolan och skolan att få pojkar att öppna upp sig och uppmuntra dem när de berättar hur de mår och hjälpa dem med hur de ska få andra att förstå deras problem och visa dem hur man försöker förbättra sitt mående när livet är taskigt. Vad tror du?

Och riskera att bli mobbad?
Citera
2012-06-06, 19:15
Medlem
Citat:
. Det är fler män som har tillgång till vapen än kvinnor.
Ett rep/sladd har de flesta dock tillgång till, vilket är vanligast bland männen.

Citat:
Mycket möjligt att de kan hjälpa eller så är det samhället vi lever inte optimalt att leva i. Det viktigaste är att det pratas om det och inte göms undan, för låtsas man som det inte finns kommer inget hända.
Jag kan säga att jag 99 av 100 gånger inte håller med TS, men han lyckades kamma hem en poäng med denna tråden.
Citera
2012-06-06, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är i högsta grad ett abstrakt begrepp, då man inte alltid kan utföra en klar bedömning av huruvida en person "spelar offer" i ett försök att manipulera sin omgivning eller faktiskt sörjer på riktigt. Om begreppet är så pass konkret så borde det inte vara några problem för dig att finna någon studie på ämnet, i stället för att sitta och säga att de säkert finns någonstans där ute.
Om du inte tänker visa några som helst belägg för dina teorier så antar jag att diskussionen är över.

Det är uppenbart för vem som helst att kvinnor gråter mer än män, och jag är helt säker på att man har konstaterat detta inom psykologin hur många gånger som helst. Och det finns mig veterligen inget exempel på någon kultur någonsin där förhållandena skulle vara de motsatta. Vet du någon? Därför så finns det stor anledning till att tro det är genetiskt betingat.
Sen är det helt fel att säga att det är abstraktion behandling i den högre skolan: att gråta manipulativt. Jag skulle tro att gråtande räknas som en affekt inom psykologin, och att den triggas när man är i en svår situation eller det är mycket att vinna, är inte abstraktion övht skulle jag vilja säga. Det är det rena och råa egenintresset som vi är djupt programmerade för. Även kvinnor. Men kvinnor är programmerade på sitt vis då.
Det är ju inte konstigt heller evolutionsbiologiskt eftersom kvinnan uppenbart är fysiskt underlägsen, att hon har evolverat retorisk och känslomässig manipulation. Det skulle tvärtom vara konstigt om hon just INTE gjorde det.
Det handlar om maktutövning, fast från andra hållet. Från kvinnor. Det är inget konstigt, och maktutövning är just rå makt, det är ingen verklig diskussion det handlar om. Ofta vill kvinnor "diskutera" t.ex. saker och ting, men egentligen handlar det om att beveka mannen psykologiskt för sina egna särintressen. Det är inget konstigt.
Jag har träffat så många kvinnor, så jag vet hur ni fungerar, om och om igen, men de värsta monstrena har jag aldrig träffat IRL. Jag tänker på såna som schyman, sahlin, men även vissa på forat...
Och det är klart att det finns manliga monster son är monster på manligt vis.
Citera
2012-06-06, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatoHectorian
Ett rep/sladd har de flesta dock tillgång till, vilket är vanligast bland männen.

Mycket möjligt att de kan hjälpa eller så är det samhället vi lever inte optimalt att leva i. Det viktigaste är att det pratas om det och inte göms undan, för låtsas man som det inte finns kommer inget hända.
Jag kan säga att jag 99 av 100 gånger inte håller med TS, men han lyckades kamma hem en poäng med denna tråden.

Relativt sett så har vi det faktiskt väldigt bra i Sverige, men det gäller ju tyvär inte alla i hela landet för det. Att söka vård när man känner att man är psykiskt under isen borde fler göra. Detta är förstås lättare om man kan verbalisera sina problem.

I en tråd togs upp två dagis som jobbar just med det, att hjälpa småkillarna att prata och uttrycka sig men nästan alla i tråden tyckte det var fel. De hjälps att förstå sina egna och andras känslor och uttryckt så kan då jag inte se något fel med det. Om man förstår andras känslor så kan man lättare navigera bland andra människor och få ett bättre socialt liv. Att tillåta pojkarna att gråta ut borde man också göra och ge vakt på om man försöker trösta dem snabbare än man gör med flickor.

Citat:
– Vi vill ge pojkarna ett rikt språk, en social kompetens och större träning i att förstå sina egna och andras känslor, förklarar hon.

Björntomten/Tittmyran har valt att skilja pojkar och flickor åt under stora delar av dagen.

Målet för pojkarnas del är att ge dem mer övning i tal och hjälpsamhet, samtidigt som de får öva sig i den ”traditionella” mansrollen med bus och spring. Flickorna får en omvänd dos – de uppmuntras att springa, tävla och tänka lite mer på sig själv.

– Resultatet har blivit att de leker bättre tillsammans, de har blivit mer jämspelta.
Citera
2012-06-06, 20:22
Bannlyst
Citat:
I en tråd togs upp två dagis som jobbar just med det, att hjälpa småkillarna att prata och uttrycka sig men nästan alla i tråden tyckte det var fel. De hjälps att förstå sina egna och andras känslor och uttryckt så kan då jag inte se något fel med det. Om man förstår andras känslor så kan man lättare navigera bland andra människor och få ett bättre socialt liv. Att tillåta pojkarna att gråta ut borde man också göra och ge vakt på om man försöker trösta dem snabbare än man gör med flickor.

Jag tycker synd om de pojkar - som diskrimineras tidigt redan på dagis. De utsätts för svenska genusexperiment: dvs de ska bli mjuka och och inte ta för sig, och flickor tvärtom. Pojkarna som tar för sig, som t.ex. min son. Han är populärast även bl a de pedagogerna, och bland flickorna. Så han reder sig nog, och han kommer att se igenom den svenska indoktrineringen själv, precis som jag har gjort och mina syskon och mina vänner.
Det här experimenterandet med svaga i samhället av läkare och samhällsvetare och andre figurer, har en lång tradition i det här landet. Efter Tyskland så tvångsstiriliserade vi mest i världen och fram till 1974 mest i världen, och sen har vi tvångslobotomering av oönskade, tvångsinspärrning av fattiga, "lössläppta kvinnor" och andra oönskade. Vi var också världsledande inom rasismen i början av 30-talet med en egen rasistisk myndighet i uppsala - som forskade i uppdelning av människor.
Den senaste skandalen av massövergrepp som försökte förnekas in i det sista är de s k barnhemsbarnen som nu äntligen har fått upprättelse och kompensation. Men det motarbetades länge av politiker, framförallt sossar.

Det experimentet som man utsätter småpojkar, pojkar och män för nu, kommer att vara nästa stora grej. Det följer samma mönster, dvs påstås vila på vetenskap, men är ideologiskt påhitt. Genusvetenskapen som vetenskap är något i framtiden som vi kommer att få skämmas för, och alla de aggressiva feminister som har kastat löje över vårt land och svenska män.
Men svenska män får skylla sig själva, eftersom de är mesar. Men pojkarna, de, där är man verkligen hemsk. Men som tur är så har feministiska kvinnor söner också, så att det slår tillbaka sen. Men högmod går före fall säger dem, och när vinden sedan helt har vänt då gömmer de sig, feministerna och allt pack som ställt till det. Då finns det ingen som tar ansvar.

Den likgiltighet och kyla som feminister, media, politiker och kvinnor visar inför yngre män, pojkar och män tar livet av sig, avslöjar "masken": att empati är ett tomt ord. För män får under inga omständigheter vara "offer". Och försöker dem vara det, då bekämpas dem och förlöjligas dem direkt. Jag tycker män ska ha det i åtanke. Den dagen när tjejen sticker med ungarna och han inte får se dem längre, ja, då, då finns ingen empati över för honom - från någon!
Men någonstans vet han detta, så därför är han en feg liten anpassling hemma, rädd för sin svenska sugga, att hon ska ta allt för honom, vilket hon gör sen i ändå oftast.

Vilken tur att man inte har en kärnfamilj.... Fri är man bara när man bor själv; barnen kan bo hos mamman och man kan ha en bra relation med dem ändå. Jag ser för bra ut, är för intelligent, och för lite feg för att "anpassa" mig.
Citera
2012-06-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Jag tycker synd om de pojkar - som diskrimineras tidigt redan på dagis. De utsätts för svenska genusexperiment: dvs de ska bli mjuka och och inte ta för sig, och flickor tvärtom. Pojkarna som tar för sig, som t.ex. min son. Han är populärast även bl a de pedagogerna, och bland flickorna. Så han reder sig nog, och han kommer att se igenom den svenska indoktrineringen själv, precis som jag har gjort och mina syskon och mina vänner.
Det här experimenterandet med svaga i samhället av läkare och samhällsvetare och andre figurer, har en lång tradition i det här landet. Efter Tyskland så tvångsstiriliserade vi mest i världen och fram till 1974 mest i världen, och sen har vi tvångslobotomering av oönskade, tvångsinspärrning av fattiga, "lössläppta kvinnor" och andra oönskade. Vi var också världsledande inom rasismen i början av 30-talet med en egen rasistisk myndighet i uppsala - som forskade i uppdelning av människor.
Den senaste skandalen av massövergrepp som försökte förnekas in i det sista är de s k barnhemsbarnen som nu äntligen har fått upprättelse och kompensation. Men det motarbetades länge av politiker, framförallt sossar.

Det experimentet som man utsätter småpojkar, pojkar och män för nu, kommer att vara nästa stora grej. Det följer samma mönster, dvs påstås vila på vetenskap, men är ideologiskt påhitt. Genusvetenskapen som vetenskap är något i framtiden som vi kommer att få skämmas för, och alla de aggressiva feminister som har kastat löje över vårt land och svenska män.
Men svenska män får skylla sig själva, eftersom de är mesar. Men pojkarna, de, där är man verkligen hemsk. Men som tur är så har feministiska kvinnor söner också, så att det slår tillbaka sen. Men högmod går före fall säger dem, och när vinden sedan helt har vänt då gömmer de sig, feministerna och allt pack som ställt till det. Då finns det ingen som tar ansvar.

Den likgiltighet och kyla som feminister, media, politiker och kvinnor visar inför yngre män, pojkar och män tar livet av sig, avslöjar "masken": att empati är ett tomt ord. För män får under inga omständigheter vara "offer". Och försöker dem vara det, då bekämpas dem och förlöjligas dem direkt. Jag tycker män ska ha det i åtanke. Den dagen när tjejen sticker med ungarna och han inte får se dem längre, ja, då, då finns ingen empati över för honom - från någon!
Men någonstans vet han detta, så därför är han en feg liten anpassling hemma, rädd för sin svenska sugga, att hon ska ta allt för honom, vilket hon gör sen i ändå oftast.

Vilken tur att man inte har en kärnfamilj.... Fri är man bara när man bor själv; barnen kan bo hos mamman och man kan ha en bra relation med dem ändå. Jag ser för bra ut, är för intelligent, och för lite feg för att "anpassa" mig.

Det här låter antifeministiskt så jag antar att du är feminist då. Din jävel som förstör för pojkar och män. Fy fan för dig!!
Citera
2012-06-06, 21:16
Medlem
Pfff, feminister. Väx upp människor och acceptera att ni är kvinnor. Är vissa saker orättvist? Ska vi sitta och gråta tillsammans? Livet är orättvist!
Citera
2012-06-06, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaktaren!
Pfff, feminister. Väx upp människor och acceptera att ni är kvinnor. Är vissa saker orättvist? Ska vi sitta och gråta tillsammans? Livet är orättvist!

Tråden handlar om att det inte är så bra för män. Men att livet är orättvist, det handlar den om också. För män då alltså.
Citera
2012-06-07, 22:41
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Och riskera att bli mobbad?

Nä, att lära pojkar att hantera känslor verkar dumt - de kan ju som du säger riskera att bli mobbade (förmodligen av sådana som du). Bättre då att de tar livet av sig 35 år senare.
Citera
2012-06-08, 19:52
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Nä, att lära pojkar att hantera känslor verkar dumt - de kan ju som du säger riskera att bli mobbade (förmodligen av sådana som du). Bättre då att de tar livet av sig 35 år senare.
Du reducerar självmord hos män till att det endast skulle ha att göra med att de inte kan hantera känslor och det p.g.a. könsrollen?
Herregud vad svenska sliddjur har svalt feminismens propaganda. Som Johanna Rytel sväljer negersperma - urskillningslöst.
Citera
2012-06-08, 20:30
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels

Men din dumma jävel jag har aldrig mobbat någon så sluta gör idiotiska antaganden

Att du måste vara född under en sten råder det ju inga tvivel på, som inte verkar se hur det verkligen ser ut för killar som börjar o gråta eller prata känslor dom blir mobbade till tusen.

Jag har jävligt svårt o visa känslor eller ens prata om det pga synen på killar som gör det och min uppväxt är också en bidragande faktor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in