2012-06-01, 21:16
Medlem
Citat:
Svenska officerare kan kliva av sitt arbete och därmed sin utlandstjänst -- Det kan inte en amerikansk militär göra på samma sätt.
Ett lysande exempel på trollets argumentation.

Förslitnings skador innom svensk sjukvård för kvinnor (män slarvar ju bara så dom får som bekant skylla sig själva) kan lätt elimineras. Kvinnan i fråga behöver bara kliva av sitt arbete och vips försvinner risk för förslitnings skada pga tunga lyft etc
Citera
2012-06-01, 21:35
Medlem
wembis avatar
Jag läste bara första meningen..
"* Män lever i genomsnitt två år längre än kvinnor."

och insåg att resten troligtvis också bara var en feministisk lögn.
Citera
2012-06-01, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Afghanistan upplever inte att vi ligger i krig med dem - vi är där på deras begäran.

Lustigt att du vet så mycket om allt och alla. Du vet mer t o m än befälhavaren över hela operationen i afhanistan som ordagrant så att man inte kan föra ett krig mot ett land å deras vägnar när de uppfattar en som en fiende. Detta väckte en enorm diskussion internationellt. Detta borde du känna till, du som "vet" så mycket...
Men du vet tydligen allt, precis som en feminist, men det säger du dig inte vilja vara.
Citera
2012-06-01, 23:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinSkichs
Hahah älskar det och förstod ironin i detta på samma sekund som jag läste 98% som dör i krig är kvinnor. Snyggt.

Jag är nu feminist

Du måste trolla :-)
Du greppade det alltså inte vid det att män lever 2 år längre än kvinnor.... :-)
Vilken rolig tråd - sällan jag garvat så mycket! Tack TS!!

En till men ur annan vinkling:
Det är orättvist att män endast har 10% mer lön än kvinnor i genomsnitt. Genom idrotten är det bevisat att vi är minst 22% bättre. Av detta beror 7% på det fysiska och det övriga på det mentala. Med andra ord är män oerhört lönediskriminerade då vi inte alls får betalt för vår överlägsenhet :-)
Citera
2012-06-01, 23:22
Medlem
Drakula09s avatar
TS jag har testat samma sak, man får inte ligga mer om man sluter sig till fittstimmet. Det är lönlöst.
Citera
2012-06-01, 23:28
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Lustigt att du vet så mycket om allt och alla. Du vet mer t o m än befälhavaren över hela operationen i afhanistan som ordagrant så att man inte kan föra ett krig mot ett land å deras vägnar när de uppfattar en som en fiende. Detta väckte en enorm diskussion internationellt. Detta borde du känna till, du som "vet" så mycket...
Men du vet tydligen allt, precis som en feminist, men det säger du dig inte vilja vara.
Jag sa "Afghanistan -- som i staten, inte som i varje enskild medborgares upplevelse ... förstår du skillnaden?

Tror du att majoriteten tycker att förtryck är bra och okej .. eller att majoriteten faktiskt vill ha rätten att nysa åt fel håll?

Innan USA hjälpte talibanerna till makten var faktiskt scenariot i landet helt annorlunda. Är du medveten om det? Tror du något land gillar att slängas tillbaka till medeltiden?
Citera
2012-06-01, 23:30
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
TS jag har testat samma sak, man får inte ligga mer om man sluter sig till fittstimmet. Det är lönlöst.
Vill du säga att de är bra på att avslöja falsksimmare? Eller vad är din poäng?
Citera
2012-06-01, 23:31
Medlem
GostenGWs avatar
Citat:
* 98% av alla soldater som dör i krig är kvinnor.

Det har jag väldigt svårt att se PGA för att kvinnor är inte så ofta med armen och i krig senaste gången jag tittade.

Där man krigar i dag till ett bra ex mena länderna så är är kvinnor helt makt lösa och fan får inte ens köra bil eller flytta utan en manlig förmyndare så en kvinnlig soldat är nog inte så vanligt.
Citera
2012-06-01, 23:32
Bannlyst
Citat:
Jag sa "Afghanistan -- som i staten, inte som i varje enskild medborgares upplevelse ... förstår du skillnaden?

Tror du att majoriteten tycker att förtryck är bra och okej .. eller att majoriteten faktiskt vill ha rätten att nysa åt fel håll?

Innan USA hjälpte talibanerna till makten var faktiskt scenariot i landet helt annorlunda. Är du medveten om det? Tror du något land gillar att slängas tillbaka till medeltiden?

Tyvärr, så väljer jag att inte diskutera med dig, uppfattar dig som ett slags troll.
Citera
2012-06-01, 23:32
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:

Majoriteten utav medborgarna i Afghanistan gillar inte att främande ockupationsmakter härjar i området sen att regeringen tycker det spelar föga roll.

Eller du kanske inte tycker Sverige förde krig emot Libyen? dom var kanske där på Libyens begäran
Senast redigerad av Huckelberryfin 2012-06-01 kl. 23:35.
Citera
2012-06-01, 23:33
Medlem
Bongmons avatar
"Tjejer får anstränga sig väldigt hårt för att skaffa sig en pojkvän, samtidigt som de flesta killar har väldigt lätt att skaffa sig en flickvän."

Ursäkta TS, men va?

Har du levt under en sten?
(Ett alternativ är ju att du är jävligt ful, o därför inte märkts av killar, men ja vill inte vara otrevlig, därav parantesen)
Citera
2012-06-01, 23:34
Medlem
Kvinnor? Det är lömska och onda varelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in