2012-06-01, 15:48
Medlem
Sprejburks avatar
I see what you did there
Citera
2012-06-01, 15:52
Medlem
sthlmstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Hur kopplar du ihop att feministerna styr USA och kör krigen? Riktigt intresserad av att få höra nu.

Hur kopplar jag ihop det?
Citera
2012-06-01, 15:53
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tibli
Hur kopplar du ihop att feministerna styr USA och kör krigen? Riktigt intresserad av att få höra nu.

Läs från början så förstår du
Citera
2012-06-01, 15:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Men man ska visa sympati för de kvinnor som blir slagna av män, fast de själva slagit först?
Tycker du?
Citera
2012-06-01, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Är du rolig eller? Du kan bara inte hoppa av som svensk under en kontraktstid heller jisses har några polare som tjänstegjort i Afghanistan dom hade inget större sug o åka ner dit, dom var så illa tvungna 1 utav dom med confirmed kills.

Gissa hur han mår idag
Konstigt min kollega kunde både säga upp sig och begära föräldraledigt .. eftersom svensk arbetsrätt gäller.
Citera
2012-06-01, 15:59
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Konstigt min kollega kunde både säga upp sig och begära föräldraledigt .. eftersom svensk arbetsrätt gäller.

Har jävligt svårt o tro att din kollega kunde säga upp sig eller begära föräldraledighet när denne blev utkallad till utlandstjänst
Citera
2012-06-01, 16:05
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Citat:
Tycker du?
Nej, inte om det var hon som startade bråket. Problemet är att det inte är samma män som startar krigen som dör i krig.
Citera
2012-06-01, 16:10
Bannlyst
Citat:
stor text

Vill bara kommentera några saker. Ditt påstående att män blir bättre behandlade, det tror jag inte alls på. Jag känner läkare privat, och har fått höra i min egen behandling inom missbruksvården: "som ung man - ä r du lägst prioriterad" rätt ut. Men jag har ändå fått bra vård tack vare att jag har barn, och att jag har resurs till mina barns mamma - som också har en psykiatrisk problematik.
Och de sa dem också, att det "egentligen inte handlade om mig". Det är iofs rätt tänkt att sätta barnet i första rummet och se till hela kontexten.
Men de sa verkligen, en docent, att "som ung man är du....". Och hon var kvinna så klart, men utmärkt f ö.

Sen att det har gjorts genusstudier om kvinnor och hur de bemöts, det är säkert så i det här landet. Av kvinnor. I en politiserad vetenskap (som är egentligen idiologi - där resultat på förhand måste vara "korrekt"). Det tillskriver jag noll värde.
Nej, jag tror att dn gamala synen på att män ska lida tyst är förhärskande, och inte alls så som du säger. Och att kvinnor däremot, de söker för minst lilla grej och det är såååå synd om dem.
Citera
2012-06-01, 16:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckelberryfin
Har jävligt svårt o tro att din kollega kunde säga upp sig eller begära föräldraledighet när denne blev utkallad till utlandstjänst

Citat:
KAN JAG TA FÖRÄLRALEDIGT
Javisst kan du det. Inom Försvarsmakten gäller samma regler som för alla andra arbetstagare i Sverige. Lagen om föräldraledighet ger dig rätt att vara ledig från arbetet, med eller utan föräldrapenning och tillfällig föräldrapenning.
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/

Citat:
KAN JAG SLUTA
Under den grundläggande militära utbildningen (GMU) kan du sluta när som helst och lämna förbandet så fort det är praktiskt möjligt. Försvarsmakten kan å sin sida avskilja dig om vi anser att du inte är lämplig att fortsätta utbildningen. Det kan också bli aktuellt om du av någon anledning varit frånvarande så mycket under utbildningstiden att du inte kommer att bli godkänd.

Under den tidsbegränsade anställningen har du som soldat/sjöman en uppsägningstid på 1–2 månader beroende på anställningstid. Som anställd i Försvarsmakten gäller samma regler som på övriga arbetsmarknaden.
http://www.forsvarsmakten.se/Jobba/Jobba-har/
Citera
2012-06-01, 16:11
Medlem
dekonstrueramigs avatar
TS är ironisk?
Citera
2012-06-01, 16:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeppsbron
Vill bara kommentera några saker. Ditt påstående att män blir bättre behandlade, det tror jag inte alls på. Jag känner läkare privat, och har fått höra i min egen behandling inom missbruksvården: "som ung man - ä r du lägst prioriterad" rätt ut. Men jag har ändå fått bra vård tack vare att jag har barn, och att jag har resurs till mina barns mamma - som också har en psykiatrisk problematik.
Och de sa dem också, att det "egentligen inte handlade om mig". Det är iofs rätt tänkt att sätta barnet i första rummet och se till hela kontexten.
Men de sa verkligen, en docent, att "som ung man är du....". Och hon var kvinna så klart, men utmärkt f ö.
Men snälla du, nog måste du väl förstå att skilja på primärvård och missbrukarvård?

Jag talar om primärvården.

Citat:
Sen att det har gjorts genusstudier om kvinnor och hur de bemöts, det är säkert så i det här landet. Av kvinnor. I en politiserad vetenskap (som är egentligen idiologi - där resultat på förhand måste vara "korrekt"). Det tillskriver jag noll värde.
Nej, jag tror att dn gamala synen på att män ska lida tyst är förhärskande, och inte alls så som du säger. Och att kvinnor däremot, de söker för minst lilla grej och det är såååå synd om dem.
Just den synen - ja. Bland annat den gör att män prioriteras i vården -- visst är det löjligt. För vi vet ju att det inte alls är sant -- män lider inte i tysthet och kvinnor gnäller inte i onödan, men synen lever kvar inom vården.
Citera
2012-06-01, 16:23
Bannlyst
Citat:
Men snälla du, nog måste du väl förstå att skilja på primärvård och missbrukarvård?

Jag talar om primärvården.

Men varför börjar du med den tonen, om jag får fråga? Jag tolkar det som vad ni själva kallar för "härskarteknik" (men det är naturligtvis bara männen som pysslar med det), och det är symptomatiskt för hela diskussionen och feminismen. Det var inte bra det jag sa. Primärvården vet jag inget om och jag snappade aldrig upp att det var primärvården vi specifikt pratade om - och att detta skulle ha någon slags stor betydelse - som det verkar för dig.

Men som tur är så känner man läkare och journalister privat. Och jag vet vad dem säger...
Det är faktiskt ett könskrig där ute, och alla sårbara vanliga medborgare måste anpassa sig IRL.
Det här att kvinnor missgynnas i primärvården låter väldigt eftersom det är kvinnor som jobbar själva där mest. Nej, för mig är såna här påståenden feminismens "last stand", det är de feministiska könskrigarnas sista patetiska argument för att falskt beskriva sig som "offer". Och flummigt är det också, passande nog, och subjektivt. Det är då man kan dra till med det. Men det är klart det finns nog säkert nog politiserad genusforskning man kan referera till. Men vilken modern och intelligent man tror på den?
Senast redigerad av Skeppsbron 2012-06-01 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in