Citat:
Ursprungligen postat av micro113
stor text
Vill bara kommentera några saker. Ditt påstående att män blir bättre behandlade, det tror jag inte alls på. Jag känner läkare privat, och har fått höra i min egen behandling inom missbruksvården: "som ung man - ä r du lägst prioriterad" rätt ut. Men jag har ändå fått bra vård tack vare att jag har barn, och att jag har resurs till mina barns mamma - som också har en psykiatrisk problematik.
Och de sa dem också, att det "egentligen inte handlade om mig". Det är iofs rätt tänkt att sätta barnet i första rummet och se till hela kontexten.
Men de sa verkligen, en docent, att "som ung man är du....". Och hon var kvinna så klart, men utmärkt f ö.
Sen att det har gjorts genusstudier om kvinnor och hur de bemöts, det är säkert så i det här landet. Av kvinnor. I en politiserad vetenskap (som är egentligen idiologi - där resultat på förhand måste vara "korrekt"). Det tillskriver jag noll värde.
Nej, jag tror att dn gamala synen på att män ska lida tyst är förhärskande, och inte alls så som du säger. Och att kvinnor däremot, de söker för minst lilla grej och det är såååå synd om dem.