imorgon är det tänkt att jag ska röka vattenpipa första gången och också förhoppningsvis känna av cb-ruset första gången. rökt en del förut, dock i samband med en hel del alkohol och amatörmässiga joints, så jag har aldrig varit riktigt säker på om det slagit så mycket eller inte.
det är tänkt att jag och en vän ska dela på ca 2g. vad det är för kvalitet osv vet jag inte. ingen av oss har rökt och känt av nåt särskilt. frågan lyder väl mest, bör 2g räcka för två nybörjare, och är det nåt särskilt man bör tänka på när det gäller vattenpipa?
holländarna rekomemderar 0,2g till nybörjare och att man ska vänta minst en halvtimme innan man tar mer...
Själv rökte man 0,5g första gången och på fyllan dessutom o jag trodde att jag var ett ekollon
Samma här, drack Gin första gången och sen rökte vi en zigenarholk och var duktigt väck.. Trodde att min mobil ringde i 3 timmar konstant.. Trots att jag stängde av den..
okej. tack för lite tips så. vi ska vara försiktiga, lovar.
hur ska man mecka det? ska haschet vara söndersmulat till nästan ett pulver och sen blandas? nämligen en sån sak jag gjort fel tidigare känns det som. när jag meckat så har det blivit med en del ganska stora "rena"-bitar. antar att dessa inte brinner så bra. då gällde det dock cigg.
okej. tack för lite tips så. vi ska vara försiktiga, lovar.
hur ska man mecka det? ska haschet vara söndersmulat till nästan ett pulver och sen blandas? nämligen en sån sak jag gjort fel tidigare känns det som. när jag meckat så har det blivit med en del ganska stora "rena"-bitar. antar att dessa inte brinner så bra. då gällde det dock cigg.
vad är bäst bong eller vattenpipa? Kanske inte spelar så stor roll. Har nämligen en bong jag brukar röka i och sitter o funderar på om jag ska köpa en vattenpipa, eller är det bara onödigt?
De flesta rökdon har sin charm tyckar jag...
Bong går rätt snabbt och ruset slår därefter.
Vattenpipa tar längre tid men är också väldigt trevligt.
Man kan njuta av smaken av CB på lite olika sätt!
tänk nu på att ni inte pular in 2g i bongen, för då kommer ni garanterat däcka.. Börja med ca 0.5, vänta 30-40 min. Rök 0.5 till osv osv Hoppas ni får en bra kväll!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!