2005-03-03, 14:18
Medlem
Holkens avatar
Vattenpipa är det ultimata rökdonet.
Runt 0,3G i varje meck funkar perfekt. En fullmeckad kopp brukar räcka i minst 20 minuter.
Och smaken är lika god från början till slutet.
Ett gram i vattenpipa som 4 pers funkar finfint och gör alla stenade.
Äppeltobak eller apelsin är jävligt gött, är iofs det enda jag provat.

Rök vattenpipa!
Citera
2005-03-03, 14:33
Medlem
hookahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systemfel
okej. tack för lite tips så. vi ska vara försiktiga, lovar.

hur ska man mecka det? ska haschet vara söndersmulat till nästan ett pulver och sen blandas? nämligen en sån sak jag gjort fel tidigare känns det som. när jag meckat så har det blivit med en del ganska stora "rena"-bitar. antar att dessa inte brinner så bra. då gällde det dock cigg.

I vattenpipan gör det inget om det är några större bitar med, dessa förbränns även de, sakta men säkert. Det gör snarare bara så att haschet räcker längre.

Så här meckar jag mina vattenpipor (med mkt goda resultat):
1. Fyll koppen nästan helt med någon fin tobak, typ äpple eller nåt.
2. Lossa typ 0,3- 0,5 g från brajbiten och fördela upp i små bitar. Inte för små (typ smulor) för då kommer det ta slut snabbt. Jag brukar ta kanske fyra fem 0,1 bitar och platta till dem till små pyttekakor, typ havregrynsstorlek.
3. Lägg dem i ett jämnt lager på tobaken.
4. Dra över folien och gör massa små hål.
5. Släng på den vältända kolbiten, vänta en halv minut, puffa järnet!

En välmeckad vattenpipa (med braj) funkar lätt i en kvart, men det mesta kommer i början. Man kan senarelägga brajröken en stund genom att lägga ett till lager tobak (väldigt tunt) ovanpå haschet.

Lycka till!
Citera
2005-03-03, 14:48
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hookah
I vattenpipan gör det inget om det är några större bitar med, dessa förbränns även de, sakta men säkert. Det gör snarare bara så att haschet räcker längre.

Så här meckar jag mina vattenpipor (med mkt goda resultat):
1. Fyll koppen nästan helt med någon fin tobak, typ äpple eller nåt.
2. Lossa typ 0,3- 0,5 g från brajbiten och fördela upp i små bitar. Inte för små (typ smulor) för då kommer det ta slut snabbt. Jag brukar ta kanske fyra fem 0,1 bitar och platta till dem till små pyttekakor, typ havregrynsstorlek.
3. Lägg dem i ett jämnt lager på tobaken.
4. Dra över folien och gör massa små hål.
5. Släng på den vältända kolbiten, vänta en halv minut, puffa järnet!

En välmeckad vattenpipa (med braj) funkar lätt i en kvart, men det mesta kommer i början. Man kan senarelägga brajröken en stund genom att lägga ett till lager tobak (väldigt tunt) ovanpå haschet.

Lycka till!

hmm går det inte att blanda hascbitarna med den tobak man använder så att det är jämnt fördelat i hela koppen?
Citera
2005-03-03, 14:57
Medlem
hookahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comendante
hmm går det inte att blanda hascbitarna med den tobak man använder så att det är jämnt fördelat i hela koppen?

Ja det skulle man kunna göra, men då finns en överhängande risk att det blir hasch kvar i tobaken som inte förbränns. I alla fall om man har en stor kopp, då blir bara typ drygt hälften av tobaken ordentligt förbrukad. I båda mina vattenpipor blir det alltid så i alla fall. Så jag lägger alltid tobaken i ett lager överst för att vara på den säkra sidan =)

Edit: "tobaken" byts mot "hasch" i sista meningen
Citera
2005-03-03, 16:56
Medlem
Cudas avatar
Min personliga åsikt är att cb gör sig bäst i en vanlig ordinär träpipa jag har testat både hemgjorda och arabpipor--- vattenbongar men min erfarenhet är att en gammal hederlig pipa både smakar å slår på bäst. 30 bast me cb.
Citera
2005-03-03, 18:36
Medlem
hookahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuda
Min personliga åsikt är att cb gör sig bäst i en vanlig ordinär träpipa jag har testat både hemgjorda och arabpipor--- vattenbongar men min erfarenhet är att en gammal hederlig pipa både smakar å slår på bäst. 30 bast me cb.

30 år ger mycket erfarenhet och jag håller med dig om att gammal hederlig pipa slår mkt bra, men jag tycker den tar slut så fort man tänt den. Blir inte mer än ett par bloss var om man är en tre fyra stycken. Vattenpipan står och pyr länge och även om man är fem eller sex stycken så tycker jag att en hyffsad laddning räcker mer än väl.
Citera
2005-03-03, 18:40
Medlem
Grindbusters avatar
kanske man skulle ta o testa vattenpipa, bara kört pipa o bong... mja mja
Citera
2005-03-03, 18:50
Medlem
Hur många gram bör man mecka ner om man skall vara ~6 personer som skall röka vattenpipa? Eller skall man göra flera "laddningar"?
Citera
2005-03-03, 18:52
Medlem
D_Aces avatar
Jag brukar bara fylla koppen, tar det slut gör jag en ny bara. Men "smula" ner tobaken så att det inte sitter i en klump bara.

Snackar såklart bara om tobak, utan cb.

CB gör att man får grönt blod och blir bög
Citera
2005-03-03, 19:04
Medlem
hookahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sird
Hur många gram bör man mecka ner om man skall vara ~6 personer som skall röka vattenpipa? Eller skall man göra flera "laddningar"?

Ett halvt gram ok hasch räcker åt 6 pers. Vill man bli riktigt bäng är det bara att dubbla dosen.
Rök i tur och ordning till den är slut, har ni inte fått nog är det bara å mecka en till då. Ni får lätt uppemot 8-10 fina bloss var.
Citera
2005-03-03, 20:15
Medlem
comendantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hookah
Ett halvt gram ok hasch räcker åt 6 pers. Vill man bli riktigt bäng är det bara att dubbla dosen.
Rök i tur och ordning till den är slut, har ni inte fått nog är det bara å mecka en till då. Ni får lätt uppemot 8-10 fina bloss var.

räcker verkligen en halv gubbe åt 6 pers, måste väl i så fall vara väldigt bra hasch å inte bara ok, ja menar då är det ju 0.1g per person å det är väl bara det dundraste dundret som e så bra, eller är jag bara för van av standard skiten ja får här i uppsala?

Å grindbuster har du alldrig rökt en splif?, du sa ju att du bara prövat bong å pipa?
Citera
2005-03-03, 22:51
Medlem
Cudas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av comendante
räcker verkligen en halv gubbe åt 6 pers, måste väl i så fall vara väldigt bra hasch å inte bara ok, ja menar då är det ju 0.1g per person å det är väl bara det dundraste dundret som e så bra, eller är jag bara för van av standard skiten ja får här i uppsala?

Å grindbuster har du alldrig rökt en splif?, du sa ju att du bara prövat bong å pipa?

Så här mkt flås som man får när man köper"standard" har jag inte varit med om på många år tror de gäller hela östra Sverige de måste va nån som sitter på nåt ton eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in