2012-05-31, 19:22
Medlem
Tintinikongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marceloa
Vi kommer ta över sverige hahahha era jävla svennar

I am black you can motherfucku drive your drick so sluta med din fuckin snack yeeeeeah

Problemet blir då hur ni ska försörja er? Om ni ska ha den standard som ni är vana vid att bli serverade, av den dumma arbetande svennen. Hur ska det då funka med er somalier, som har en sysselsättningsgrad på 10-20% ? Hur ska det hela finansieras?
Lösningen blir väl att ni drar igång lite klankrig och reder ut det hela.

OnT. Sverige kan inte ta emot fler parasiter. Media mörkar som vanligt. När sanningen går upp för PK Svensson, ja då är det försent. Detta borde Schweinfeldt berättat innan valet. Det hade gett SD 5% till. Nu körs Sverige ännu ett steg ner i avloppet.
Senast redigerad av Tintinikongo 2012-05-31 kl. 19:49.
Citera
2012-05-31, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
1. Står ingening om att det är Somalier i artikeln. Artikeln tar upp hur många som köar utanför svenska ambassaden i Etiopien. I etiopien bor det etiopier. (OT:Landet är f.ö kristendomens skriftliga vagga. Och just kristenomen verkar ju väldigt viktig för en stor del av SD-pöbeln här på FB.)

2. Står ingenting i artikeln som tar upp hur många som ska komma. Artikeln visar på hur många som vill in i Sverige och att det är betydligt fler än vad man tidigare räknat på.

Så vad är det TS vill att media ska skriva om?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=5 036814

Citat:
I sommar väntas en stor anhöriginvandring från Somalia, efter ett beslut från regeringen, som öppnat för en sådan invandring från första juli. Nu föreslår somaliska föreningsaktiva i Sverige att Migrationsverket redan nu ska öppna kontor i Addis Abeba i Etiopien och i Nairobi i Kenya, enligt amerikansk eller kanadensisk modell.

Kanske för att det är massvis med somalier som befinner sig i Addis Abeba (Etiopien) som kommer, dvs massvis med somalier och inte Etiopier.
Citera
2012-05-31, 19:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Nej, 18 500 första året och 12 000 andra året. Jag la ju med en länk, varför läser ni inte innantill för?

Idag så finns det runt 60 000 somalier i Sverige. Med den här nya invandringtakten så kommer det snart att finnas över 100 000 somalier i Sverige.

Man undrar verkligen hur det har kunnat gå så här snett?
Citera
2012-05-31, 19:49
Medlem
Golonkas avatar
Om det dagligen står trehundra i kö för att söka tillträde till det svenska välfärdssamhället, så räcker det att det släpps in en tredjedel för att det skall kunna betecknas som problematiskt! Det räcker med ett par, tre riktigt fertila bidragsbenrangel med multipla diagnoser och syndrom för att vård-skola-omsorgs-budgeten i en halvstor normalkommun ska spricka ordentligt!

Somalier är vår tids bibliska prövning. De är som egyptens gräshoppor!
Citera
2012-05-31, 19:50
Medlem
NoTruces avatar
Oavsett hur många somalier som faktiskt kommer är detta med slopat krav på id-handling en tillräckligt stor nyhet för att rapporteras i gammelmedia. Å andra sidan är jag inte förvånad OM nu DN och SVD (kvällspressen har jag inte mycket till övers för) väljer att mörka detta.
Citera
2012-05-31, 19:58
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Idag så finns det runt 60 000 somalier i Sverige. Med den här nya invandringtakten så kommer det snart att finnas över 100 000 somalier i Sverige.

Man undrar verkligen hur det har kunnat gå så här snett?
Nu tog jag ju bara med de som kommer in tack vare regeländringrna, dvs anhöriginvandrare till folk som redan är här. Det var ju det tråden handlade om antog jag. Sedan tillkommer naturligtvis den sedvanliga högen med asylsökare, som man tydligen inte riktigt har koll på.

Anhöriginvandrare är jobbigare för kommunerna än asylanter. De sistnämnda får kommunen 1900 kr/dag i ersättning för av staten i två år. För anhöriginvandrare utgår det ingen sådan ersättning, de förväntas att klara sig själva med jobb och försörjning. Vilket merparten av dem inte klarar, alltså måste kommunen betala ut socialbidrag till dem. Det ska bli intressant att se hur många kommuner som har gått i konkurs till hösten pga denna negerinvasion. Framför allt ska det bli intressant att se om slaskmedia överhuvudtaget kommer att belysa de här problemen.
Citera
2012-05-31, 20:01
Medlem
Bennermanns avatar
Sveriges framtid är lägre skatter, "gated communities" privatskolor, privatförsäkringar, sjukförsäkringar, vakter etc... Offentliga sektorn kommer urholkas allt mer tills att det blir allt för dålig PR för sittande politiker att behålla det i myndiheternas regi. Detta kommer sänka skatterna, majoritetsbefolkningen vill heller inte att deras skatter ska strömma ut till ännu ett meningslöst projekt för att rädda integrationen.

Detta göra att klyftorna breder ut sig allt mer. Vi får stora områden kring de tre större städerna där man bara bosätter sig med sina landsmän. Skolresultaten sjunker drastiskt, drogerna ökar och den organiserade brottsligheten kryper allt längre upp och hotar demokratin. Först på kommunal nivå där den organiserade brottsligheten infiltrerar och gör sig osårbar för att sedan försöka ta sig till en nationell nivå.

Sverige kommer skapa mycket populärkultur och få fler internationella sportstjärnor eftersom utbildningsnivån sjunker så sysslar folk med annat, iq nivån sjunker såklart, moralen urholkas även den och med det alla andra negativa konsekvenser det bär med sig.

Skutan Sverige sjunker sakta sakta och snart har man glömt bort vilket samhälle som en gång fanns här.
Citera
2012-05-31, 20:32
Medlem
Mvks avatar
Folk frågar sig "varför"?

Jo, för att det alltid finns någon som tjänar deg på skiten.

Är krig bra?
Nej!
Vill vi ha krig?
Nej!
Varför finns det krig?
För någon tjänar grova pengar på krig.

Är somalier bra?
Nej.
Vill vi ha somalier?
Nej.
Varför kommer det somalier?
För någon tjänar grova pengar på somalier.

Moderater får ett oändligt utbud av människor till sina underbetalda slavjobb.
Slavjobb som svensken inte tar i med tång.

Sossar och vänstern (media) får nya medlemmar och röster.
Spelar man sina kort rätt kan man tom bli riktigt rik på eländet.
Ja rent av köra omkring i en lamborghini.
Fråga Jan Emanuel.

Så ligger det till.
Skyll inte på benrangel-negern med tält till fru och 14 barn.
Han tar hela handen om du ger honom fingret.
Frågan är vem ger honom fingret till att börja med?
Skyll på den välgödde politikern som åker taxi för 100k per år fram och tillbaka till sin danderyd-villa och har sina barn i privatskola.

Det finns en mycket enkel metod man kan använda om man vill att somalieplågan ska upphöra:
Varje politiker får personligen ta ansvar för en somalisk familj under 2 år.

7 rums villorna har säkert 2 rum som kan konverteras till bostad för familjen.
Sen ska vi se på massinvandring eller ska jag kanske säga massUtvandring.
Senast redigerad av Mvk 2012-05-31 kl. 20:35.
Citera
2012-05-31, 21:45
Medlem
Lika bra att alla ger upp egentligen, verkar inte finnas ett skvatt vi kan göra åt saken. Dessa människor kommer göra vårat land mycket mer otryggt och brotten kommer öka markant med massinvandringens gång.

Jag hoppas politikerna som ordnat detta har bäddat sin säng, för deras barn kan lika väl råka illa ut. Jag hoppas verkligen att de förstår att de förstör ett land vi byggt upp och mer eller mindre ger bort till invandrarna. Vi skänker dom vårt land, vi jobbar hårdare, vi betalar mer skatt, vi skär ner på allt för deras skull. För vad? För att de ska våldta våra döttrar?

Nej fyfan för Sverige säger jag bara, jag vågar inte ens kalla det Sverige längre, för detta land har gått överstyr, och alla vet det men ingen högt uppsatt vågar stå upp för det, för då är det stämpeln.

Artister eller andra människor i media kan inte heller säga något, för då blir det bara en massa problem, även fast de tycker de i privata livet.

Jag såg nått TV-repotage om islam tror jag de var? Och där säger de att de vill ha ett jävla tempel som de har i sina länder, på våran bekostnad också.

Helvete vad detta land är stört, vi ska bevara de civiliserade samhället vi har idag men samtidigt ha tempel från vad? Detta är så jävla sjukt, staten pumpar ut pengar varje månad till invandrare som sedan skickar tillbaka pengar till sin familj i sitt hemland, på hela 1 miljard kronor.

Nej, någon som har ett tips om ett bättre land att flytta till och uppfostra sina barn på, finland kanske? För detta land är rökt och de kommer bli bomber och hela skiten snart, vänta bara så får ni se.
Citera
2012-05-31, 22:08
Medlem
Verksamhetscefen på Migrationsverket Jonas Lindgrens vittnesmål ifrån Etiopien i Södermanlands Nyheter var en kommentar till Migrationsverkets reviderade prognos, som han menade måste revideras igen från 31 000 till 100 000.

citat från Migrationsverkets hemsida;

"Som en följd av detta och väntade lagändringar från regeringen räknar Migrationsverket med att antalet ansökningar från anhöriga sannolikt kommer att öka kraftigt. I prognosen utgår Migrationsverket från att det behövs beredskap för en ökning med 18*500 i år och 12*000 nästa år. Antalet förstagångs ansökningar från anhöriga blir då totalt 59*500 i år och 53*000 nästa år.
Migrationsverket betonar samtidigt att det är mycket osäkert i vilken omfattning och hur snabbt ökningen sker.

Antalet asylsökande beräknas också öka
De nya id-kraven väntas också föra med sig att fler människor söker asyl i Sverige eftersom de vet att det är möjligt för familjen att komma efter. Det är ett av skälen till att Migrationsverket i prognosen också höjer intervallet för antalet asylsökande till 28*000—36*000 per år. Det är en höjning med 2*000 i förhållande till det intervall som Migrationsverket tidigare har räknat med. Migrationsverket anser det mest sannolikt att det kommer cirka 31*000 i år och nästa år."

Det är förstås inte säkert att det blir 100 000 asylsökanden som kommer till Sverige. Migrationsverket utesluter ju inte att det blir 150 000 eller 200 000 asylsökanden/år.

OnT; Media står nu inför en rad problem;

1. Vem ska va först? Senast var det Uppdrag granskning. Nån måste ta på sig 'problemformuleringsskulden'.

2. Hur hantera den tidigare rapportering i ämnet. All MSM har säkert jävligt dålig track-record i just den här frågan. Det blir förstås ett trovärdighetsproblem om miljöpartikramande och gamla snyftreportage grävs fram.

3. Den redaktionella ryggmärgsreflexen måste övervinnas...den lena inre rösten som viskar "Vi kör reportage om dåliga rullstolsramper i Jämtland, kvinnokamp i Botswana och nåt om yttre rymden istället".

Omfattningen på denna orchinvasion är potentiellt sådan att ett paradigmskifte kan ske. Kanske oberoende landsortspress kan bli de som vågar diskutera frågan utan att vifta med eller låta sig skrämmas av diverse rasistkort?

Om ökentrollen på något sätt stoppas och det bara blir de 31000 ankar-asylanter som Migrationsverket
befarar så kanske vansinnet i det mångkulturella exprimentet inte tvingas upp till ytan i media? Utan en majoritet av svenskarna kan slummra vidare en stund till?
Senast redigerad av SnyggSmartochLat 2012-05-31 kl. 22:17. Anledning: stavfel
Citera
2012-05-31, 22:26
Medlem
EnAlbatross avatar
Det står ju 450 Etiopier, och det står 2000 ansökningar.

Var ser du (TS) somalier relaterat till artikeln? Å var ser du att vi kommer ta in 100% av alla ansökningar i artikeln?
Citera
2012-05-31, 23:55
Medlem
Har sagt det och säger det igen, jag kommer luta mig tillbaka. Se folk bli rånade, våldtagna och misshandlade och tänka för mig själv. Vad var det jag sa.

Kommer en tid när svenska folket inser detta, dom kommer totalt tappa förtroende för Massmedia och vakna till ur sin äckliga koma- DÅ kommer sverige gå i rätt riktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in