2012-05-31, 17:30
Medlem
Bengrots avatar
100 000 är mer än vad jag har läst. Däremot så ska det komma ca 30 000 somalier efter 1:a juli och två år framåt enligt Migrationsverket, se länk. Men det kanske har ökat, vad vet jag?

Det kan vi tacka Maria Ferm (MP) och Fredrik Reinfeldt (M) för. Det är de som står bakom uppgörelsen.

http://www.migrationsverket.se/info/5406.html
Citera
2012-05-31, 17:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av otukt
Media informerade ju dig.

En liten notis i Södermanlands Nyheter (Tackar så mycket för den!). Men var är SVT, TV4, Expressen, Aftonbladet, DN, SvD etc?
Citera
2012-05-31, 17:38
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
Nu är det väl en klar skillnad att jämföra ett skämt av Hassan med att Migrationsverket själva som faktiskt är på plats säger att det förmodligen kommer komma 2000 somalier i veckan!

Facepalma dig själv, gör det att du då vaknar till kan du ju sen läsa om artikeln.
Du väljer att tolka den felaktigt.
Står faktiskt inte ens att det skall komma en endaste somalier däremot x antal ansökningar.
Står oxå att jonas väljer att vara liberal i sin bedömning utifrån sitt besök som inte på något sätt kan utgöra grund för ett årligt utlåtande.
Vad artikeln egentligen handlar om är att det verkar stå stiltje i utformningen av reformen som underlättar anhöriginvandring, den som skulle komma den 1 juli. Jonas försöker nu med lite mediaskrammel väcka uppmärksamhet på att migrationsverket behöver klara regler samt större resurser för att klara av de ansökningar han utifrån ett besök tror sig ana komma.
Står ingenstans att detta skulle pågå i 10 år heller, verkar dessutom ologiskt då det alltså rör sig om anhöriginvandring och familjer som behöver återförenas....
Söker du sen på jonas lindgren migrationsverket ser du att det finns en jävla massa artiklar i bl a dagens industri, dagens juridik och DN om hur migrationsverket problem, knappast så att det mörkas i media inte.

Nä jag tror mer på de tyska bögarna än din miljon somalier.....
Citera
2012-05-31, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
100 000 är mer än vad jag har läst. Däremot så ska det komma ca 30 000 somalier efter 1:a juli och två år framåt enligt Migrationsverket, se länk. Men det kanske har ökat, vad vet jag?

Det kan vi tacka Maria Ferm (MP) och Fredrik Reinfeldt (M) för. Det är de som står bakom uppgörelsen.

http://www.migrationsverket.se/info/5406.html

Runt 30 000 somalier per år är korrekt, det är väl tillräckligt ?
Citera
2012-05-31, 17:48
Bannlyst
Citat:
xanax99

Så du tror på fullt allvar att de flesta svenskar känner till att det förmodligen kommer massvis med somalier till Sverige inom de närmsta åren eftersom de stora svenska medierna är så duktiga på att informera om detta?

Eller tror du att de då och då gör snyftreportage om någon enstaka somalier som hamnat i kläm för att man ska fatta tycke för den enstaka individen och inte inse helheten och de bekymmer en sådan somalisk anstormning innebär?

Jag tror att det handlar om att svenska media unisont bestämt sig för den sista delen. Vi ska tycka synd om några individer och de stora siffrorna ska tystas ned samtidigt som antalet individer bara ökar och ökar.
Citera
2012-05-31, 17:51
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Runt 30 000 somalier per år är korrekt, det är väl tillräckligt ?
Nej, 18 500 första året och 12 000 andra året. Jag la ju med en länk, varför läser ni inte innantill för?
Citera
2012-05-31, 18:09
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-Incognito
Eller tror du att de då och då gör snyftreportage om någon enstaka somalier som hamnat i kläm för att man ska fatta tycke för den enstaka individen och inte inse helheten och de bekymmer en sådan somalisk anstormning innebär?

Jag tror att det handlar om att svenska media unisont bestämt sig för den sista delen. Vi ska tycka synd om några individer och de stora siffrorna ska tystas ned samtidigt som antalet individer bara ökar och ökar.

Återigen verkar du inte veta vilket ben du ska stå på, du gör tolkningar utifrån din egna skeva agenda inte utifrån fakta.
Hur var det nu, artikeln handlade ju om anhöriginvandring. Skulle det komma 1 miljon på 10 år eller rör det sig som du nu säger om någon enstaka somalier som hamnat i kläm?

Enligt redan gällande internationella konventioner bryter vi i sverige mot regler för anhöriginvandring bla gällande anhöriga från afganistan och som i detta fall somalia.
Du har helt enkelt inte klarat av att tillgodogöra dig informationen i artikeln, du har ej heller klarat av att sin enkelhet till trotts hitta liknande information från den mängd källor som någon knapptryckning bort finns att inhämta.
Citera
2012-05-31, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Nej, 18 500 första året och 12 000 andra året. Jag la ju med en länk, varför läser ni inte innantill för?

Och det innebär nytt highscore i grenen import av bidragsbenrangel.
Riktigt illa.
Jag tror det är vettigt att debattera med riktiga siffror, annars framstår vi motståndare bara som oseriösa.
Citera
2012-05-31, 19:09
Medlem
Jimbos avatar
1. Står ingening om att det är Somalier i artikeln. Artikeln tar upp hur många som köar utanför svenska ambassaden i Etiopien. I etiopien bor det etiopier. (OT:Landet är f.ö kristendomens skriftliga vagga. Och just kristenomen verkar ju väldigt viktig för en stor del av SD-pöbeln här på FB.)

2. Står ingenting i artikeln som tar upp hur många som ska komma. Artikeln visar på hur många som vill in i Sverige och att det är betydligt fler än vad man tidigare räknat på.

Så vad är det TS vill att media ska skriva om?
Citera
2012-05-31, 19:20
Medlem
n3xmillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_crippler
ok TS och ni andra idioter som inte kan läsa !

det står att 250-450 dagligen köar utanför Sveriges ambassad i Etiopien !!! det står inte i artikeln att det kommer in 250-450 till Sverige per dag! är du god eller?

Kanske dags och gå på SFI ?

Dessa svartingar Kan köa hur mycket som helst inte fan betyder det att de kommer in in Sverige

Ja vi vet men låt TS och hans idioter ha sin lilla fest där de firar att 100000 somalier ska komma till Sverige. Trots att det tydligt står att det är i Etiopien. Men det är lugnt TS, du kan inte läsa så bra heller. Du kommer garanterat att bli bra kompis med "somalierna".
Citera
2012-05-31, 19:21
Bannlyst
Det är väl bara bra, de har ju ett helvete där nere!
Citera
2012-05-31, 19:21
Medlem
Mr.Goats avatar
Mm, och det vi vet är att de som redan är här är till stor del kriminella.

Och det är anhöriga till dessa som ska komma hit

30 000 valarbetare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in