Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-03-03, 16:21
  #13
Medlem
visslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Inget sådant på opiaterna inte, om man är med någon som OD'ar på opiater ska man ha "narcan" Naloxone till hands och ge den överdoserande personen intravenöst, finns andra medel också tror jag fast dom vet jag inte vad dom heter .
Men Narcan används utav sjukvården när dom får in någon som överdoserat på tex. heroin .

Eller "Revia" som jag skrivit om tidigare. Innehåller också naloxon.

Till crassy: Jag hade tagit 700mg tramadol + 300mg kodein första gången jag tuppad av. Andra gången hade jag bara ätit 500mg, men det var på fastande mage och tidigt på morgonen runt 9 och dagen innan hade jag ätit 800mg rätt sent på kvällen, så det fanns tramadol kvar i blodet.
Citera
2005-03-03, 19:52
  #14
Avstängd
hemoglobins avatar
det är ganska svårt att överdosera om man vet vad man sysslar med och alltid kollar hur starka grejerna är!
Skillnaden på rus o överdos är ganska stor iallafall på morfin och heroin!
Skillnad kan det ju vara på fentanyl!
säg att du får ett sjyst rus på 20mg heroin, tror inte nån avlider på mindre än 40mg rent heroin men då kanske det är på gränsen!
Jag menar det är ju ganska stora marginaler, det är ju inte så att du råkar ta 5mg mer och dör!

Att alltid ta en provfix är ju ett bra sätt att testa grejerna!
MVH J
Citera
2005-03-03, 19:59
  #15
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemoglobin
det är ganska svårt att överdosera om man vet vad man sysslar med och alltid kollar hur starka grejerna är!
Skillnaden på rus o överdos är ganska stor iallafall på morfin och heroin!
Skillnad kan det ju vara på fentanyl!
säg att du får ett sjyst rus på 20mg heroin, tror inte nån avlider på mindre än 40mg rent heroin men då kanske det är på gränsen!
Jag menar det är ju ganska stora marginaler, det är ju inte så att du råkar ta 5mg mer och dör!

Att alltid ta en provfix är ju ett bra sätt att testa grejerna!
MVH J

Precis, har som regel att ALLTID prova sakerna först .
Blir givetvis säkrast så, orkar inte gå och OD'a, känns lite onödigt :P
Citera
2005-03-04, 00:44
  #16
Medlem
Har hört av en gammal pundare att man ofta dör av att magmunnen slappnar av, spyorna kommer upp och rinner sen ner i lungorna vilket leder till att man dör. Någon som kan bekräfta/dementera? Jag har alltid trott att man dör av att man slutar andas.
Citera
2005-03-04, 01:15
  #17
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Har hört av en gammal pundare att man ofta dör av att magmunnen slappnar av, spyorna kommer upp och rinner sen ner i lungorna vilket leder till att man dör. Någon som kan bekräfta/dementera? Jag har alltid trott att man dör av att man slutar andas.

Det hade jag inte en aning om, intressant .
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback