2012-06-27, 21:43
Medlem
MGMTfeelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Varför menar du att jag är onormalt funtad? Har jag angripit dig personligen eller sårat dig på något sätt? Jag har naturligtvis rätt att ha en annan uppfattning än din, trots att jag inte är Taliban eller har några åsikter som jag delar med den sortens grupper.

Jag skrev att jag tycker att domen är rätt och att det är min moral som talar, inte mitt sätt att tolka lagboken. Jag skrev även att mina tankar kring lagstiftningen var fantasier, så jag ser inte ditt problem eller varför du har behov av att mucka gräl.

Du missuppfattar eftersom att du inte inser att din tänkande är så otroligt trångsynt. Göra förbjudet relationer där det är 5 år emellan? Du är otroligt verklighetsfrånvarande om du tror att en siffra är lika med erfarenheter. Jag tänker inte ens försöka ge mig in och argumentera med dig, för att om du har dom där åsikterna från början är du helt enkelt väldigt trångsynt och verklighetsfrånvarande och det är inte för ens du får se saker & ting med egna ögon du kommer och fatta.

Lämnar denna tråd nu och gör dig inte besväret att svara på detta, för jag kommer inte att läsa.
Citera
2012-06-28, 18:39
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGMTfeeling
Du missuppfattar eftersom att du inte inser att din tänkande är så otroligt trångsynt. Göra förbjudet relationer där det är 5 år emellan? Du är otroligt verklighetsfrånvarande om du tror att en siffra är lika med erfarenheter. Jag tänker inte ens försöka ge mig in och argumentera med dig, för att om du har dom där åsikterna från början är du helt enkelt väldigt trångsynt och verklighetsfrånvarande och det är inte för ens du får se saker & ting med egna ögon du kommer och fatta.

Lämnar denna tråd nu och gör dig inte besväret att svara på detta, för jag kommer inte att läsa.
Tror du att jag ser i svartvitt? Då är det nog ingen idé att vi fortsätter diskutera.

Självklart förstår jag att livserfarenheter och mognad kan variera enormt mycket. Mitt inlägg grundast endast på den empiri jag utgår ifrån – det vill säga mina egna, och mina vänners erfarenheter. Men att det vanligtvis är en enorm skillnad i mogenhetsgrad och livserfarenhet mellan en 15-åring och en 20-åring borde du väl inse?

Min femårsgräns har jag aldrig påstått vara applicerbar på verkligheten eller argumenterat för skulle stiftas in i lagen. Det läser du in mellan raderna själv (man kan fråga sig varför?) och din kritik är således futil.

Det råder många gånger en enorm diskrepans mellan vad lagen säger och vad ens personliga moral säger.
Citera
2012-06-28, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob Lunta
Tror du att jag ser i svartvitt? Då är det nog ingen idé att vi fortsätter diskutera.

Självklart förstår jag att livserfarenheter och mognad kan variera enormt mycket. Mitt inlägg grundast endast på den empiri jag utgår ifrån – det vill säga mina egna, och mina vänners erfarenheter. Men att det vanligtvis är en enorm skillnad i mogenhetsgrad och livserfarenhet mellan en 15-åring och en 20-åring borde du väl inse?

Min femårsgräns har jag aldrig påstått vara applicerbar på verkligheten eller argumenterat för skulle stiftas in i lagen. Det läser du in mellan raderna själv (man kan fråga sig varför?) och din kritik är således futil.

Det råder många gånger en enorm diskrepans mellan vad lagen säger och vad ens personliga moral säger.
Bry dig inte om svagbegåvade MGMTfeelings inlägg. H*n jämförde dig med Al-Quaida som ju står för precis det som du inte står för och där visar ju MGMTfeeling sin totala avsaknad av intelligens. Muslimer gillar när de får våldta barn.

Så straffen kommer bli kortare och kortare ju fler muslimer vi släpper in i landet.
Citera
2012-06-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
När ska gränsen gå då? 12 timmar? 24 timmar? En vecka? Om man accepterar 12 timmar borde man ju acceptera 13 också å sen är snöbollen i rullning så att säga.
Det kan man väl bedöma från fall till fall, såsom allt annat...

Ja, det känns ju rättsäkert...
Citera
2015-04-07, 03:40
Medlem
DickyTickers avatar
Bumpar denna.

Någon med dom? Bara död länk i tråden :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto