2012-06-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humpday
Jag förstår att du som pedofil tycker så men där är jag glad att det finns lagar som sätter stopp för såna som dig.

Enligt den ursprungliga definitionen av pedofili går gränsen just vid attraktion till personer under 14 år, och idag mognar flickor ännu tidigare än då begreppet myntades, men sådant begriper väl inte du.
Citera
2012-06-24, 23:13
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Vilket jävla skitsnack.

Lagarna i det här landet är fel. Det ska vara förbjudet att ha sex med barn, ja, men man är inte barn när man är 15. Vid flickans första menstruation blir hon könsmogen. Det bör vara lagen, att man inte får idka sexuellt umgänge med barn.

Men nu har du fastnat igen! Om nu en flicka som är 13 år och 364 dagar gammal är med om samma sak så får vi samma problem. Sen hade det verkligen inte fungerat om man vill ligga när man fått sin första mens. Nejdå, då det finns barn 7-9 år gamla som fått sin mens tidigt - och de kommer bli utnyttjade.

Hur skulle man isåfall bedömma alla dessa fallen? Små barn som ska visiteras vaginalt varje gång ett sånt här fall tas upp så att polisen kan se om ett brott begåtts? Du är ute och cyklar.
Citera
2012-06-25, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DarthAkesson
Enligt den ursprungliga definitionen av pedofili går gränsen just vid attraktion till personer under 14 år, och idag mognar flickor ännu tidigare än då begreppet myntades, men sådant begriper väl inte du.
I din värld är säkert 5-åriga flickor mogna.

Men du har fel, barn mognar snarare senare numera eftersom de inte alls har samma ansvar som på t ex 1800-talet. Barn av idag är däremot väldigt bortskämda och förbjuds aldrig att göra något, vilket såna som med sin störning ger sig på svaga barn.

Så nej, bara för att du tycker att barn mognar tidigare för att du tänder på dom så betyder inte det att du har rätt och dessutom så visar lagen det tydligt för dig också.
Citera
2012-06-25, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MGMTfeeling
yes, men då är ju din fantasi i klass med vad Al-Quaida eftersträvar också. Om du vore normalt funtad skulle du fatta, men du kommer aldrig fatta så gör dig inte ens mödan till att svara på det här.
Al-Quida? Lille vän, du har fått det hela om bakfoten! I Al-Quaidas lilla röda så är det helt okej och uppmuntras att gifta sig och ha sex med sjuåriga flickor. Mohammed, deras älskade profet älskade att göra sexuella övergrepp på sin nioåriga "fru".
Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Jag har en lillasyster jag älskar över det mesta på den här jorden, och jag föredrar att hon förbli oskuld högt upp i åldrarna, då jag är nationalist och inte något fan av dagens dekadenta modernism, men när hon har fått sin mens och blivit könsmogen så ska hon enligt mig ha laglig rätt att ha sex med precis vem hon vill så länge personen är etnisk nordeuropé.

Sluta vara så förvirrad av idiotiska hittepå-lagar. Vad är det som är så speciellt med just talet 15, så speciellt att 14 och 364 dagar är något heeeeeeeeeeeeeeelt annat?

Nu är jag inte pedofil, och har inga särskilda intressen kring småtjejer, men jag är nationalist och tror på naturen och det naturliga, och inte på judiska hittepå-lagar, grundade på vare sig sans eller vett.

Jag har haft en hel del flickvänner under mina år, men aldrig har jag haft en flickvän som ens är yngre än jag själv, och då är jag bara 20 år. Så, nu kan du/ni sluta tro att jag propagerar för detta för att jag skulle vilja ha sex med 13-åringar.
Nu är du tydligen 20 år och tydligen sen i utveckligen, så ska väl inte vara för elak emot dig.

MEN barn är inte mogna bara för att deras underliv börjat blöda lite. Mentalt visar ju till och med du som 20-åring att du ännu inte är mogen och att du inte förstår varför barn ska låtas få vara barn.
Citera
2012-06-25, 06:15
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van-Heden
När ska gränsen gå då? 12 timmar? 24 timmar? En vecka? Om man accepterar 12 timmar borde man ju acceptera 13 också å sen är snöbollen i rullning så att säga.

Det kan man väl bedöma från fall till fall, såsom allt annat...
Citera
2012-06-26, 00:19
Medlem
Citat:
I din värld är säkert 5-åriga flickor mogna.

Men du har fel, barn mognar snarare senare numera eftersom de inte alls har samma ansvar som på t ex 1800-talet. Barn av idag är däremot väldigt bortskämda och förbjuds aldrig att göra något, vilket såna som med sin störning ger sig på svaga barn.

Så nej, bara för att du tycker att barn mognar tidigare för att du tänder på dom så betyder inte det att du har rätt och dessutom så visar lagen det tydligt för dig också.

Har du några fler ovidkommande och obegrundade personattacker så får du gärna ta dessa via PM. Jag kan inte heller påstå att du har gjort dig begriplig i den fetstilade meningen av ditt omotiverade inlägg. Allt jag skriver i inlägget du citerar stämmer alltjämt, såsom att flickor mognar tidigare idag än förr, vilket är ett vedertaget medicinsk faktum och inget som anstår vulgära avskum som dig att förneka.
Citera
2012-06-26, 00:28
Bannlyst
Citat:
Har du några fler ovidkommande och obegrundade personattacker så får du gärna ta dessa via PM. Jag kan inte heller påstå att du har gjort dig begriplig i den fetstilade meningen av ditt omotiverade inlägg. Allt jag skriver i inlägget du citerar stämmer alltjämt, såsom att flickor mognar tidigare idag än förr, vilket är ett vedertaget medicinsk faktum och inget som anstår vulgära avskum som dig att förneka.
Fortfarande så är det en lögn att flickor mognar tidigare idag än förr! Men du verkar alltför efterbliven för att förstå skillnaden mellan mens och mognad.
Citera
2012-06-26, 00:35
Medlem
Citat:
Fortfarande så är det en lögn att flickor mognar tidigare idag än förr! Men du verkar alltför efterbliven för att förstå skillnaden mellan mens och mognad.

Jo, mensturationen är en central del i den kvinnliga könsmognaden, och styrs av samma hormoner som den övriga mognaden, som infaller tidigare i livet än förr.
Citera
2012-06-26, 00:39
Bannlyst
Citat:
Jo, mensturationen är en central del i den kvinnliga könsmognaden, och styrs av samma hormoner som den övriga mognaden, som infaller tidigare i livet än förr.
Samtidigt så är flickor mer omogna än någonsin mentalt. Men du knullar ju gärna barn ändå, det har du ju gjort väldigt klart här.
Citera
2012-06-26, 01:02
Medlem
Citat:
Samtidigt så är flickor mer omogna än någonsin mentalt. Men du knullar ju gärna barn ändå, det har du ju gjort väldigt klart här.

Folk är överhuvudtaget mer ouppfostrade och vårdslösa nuförtiden, och nej, jag knullar ingen, varken barn eller vuxen.
Citera
2012-06-26, 02:08
Bannlyst
Fast läser man igenom domen snabbt så verkar det luta mer mot våldtäkt än att hon skulle vara "byxmyndig" Även om personen i fråga var 15 år så blev hon alltså våldtagen och utnyttjad. Tror nog vilken 14-årig tjej skulle bli livrädd av en apa till gambian.

Sedan att påföljden endast blev 1 år är ett stort skämt. Sveriges rättsväsen i ett nötskal. Jag menar utvisning i detta läge vore ju inte alls dumt.
Senast redigerad av Lamela 2012-06-26 kl. 02:13.
Citera
2012-06-27, 21:29
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MGMTfeeling
yes, men då är ju din fantasi i klass med vad Al-Quaida eftersträvar också. Om du vore normalt funtad skulle du fatta, men du kommer aldrig fatta så gör dig inte ens mödan till att svara på det här.
Varför menar du att jag är onormalt funtad? Har jag angripit dig personligen eller sårat dig på något sätt? Jag har naturligtvis rätt att ha en annan uppfattning än din, trots att jag inte är Taliban eller har några åsikter som jag delar med den sortens grupper.

Jag skrev att jag tycker att domen är rätt och att det är min moral som talar, inte mitt sätt att tolka lagboken. Jag skrev även att mina tankar kring lagstiftningen var fantasier, så jag ser inte ditt problem eller varför du har behov av att mucka gräl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in