[quote=susanlynette|48309992]
Citat:
Grejen är ju att dessa så kallade feminister gör exakt det som feminismen säger sig kämpa emot, det vill säga att döma människor utifrån kön
Eh.. feminism dömer utmed kön?
då har du kanske hoppat över allt utom vad som behövde råpluggas för att snappa upp iaf några kända stråk.. ur skogen av litteratur.. vet inte hur många hektar de producerar men... inte den versionen du kom med, kan sägas på raken.. var hämtar du detta ifrån? Det var lite skrattretande... ska jag säga förlåt?
Citat:
. Om man inte anser att kvinnor ska diskrimineras på grund av att de är kvinnor, varför ska man då uppmuntra till att män gör det?
lol, uppmuntra?
snälla du.. är du kvinnomobbare du också, ska typ ALLA gå i högklackat och föda vars 12 brn varav alla dör utom 4.. utifrån att han vill knulla varje fredag. eller åtminstonde lite strukturellt schematiskt så han vet var han har henne.. förståelse får de väl ha sinsemellan, hon får ju skärpa logiska nerven.
Citat:
Varför utgår man från att alla män är onda förtryckare som ska hatas?
utgår... ja låt nu din "teori" utgå..
ta en kanelbulle och kör spinningen.. bättre än vlken bok som helst eller hur.. eller peta in en pinne i brasan, så han blir nöjd. Det är bevisat att män vill ha nöjda kvinnor va?
Tror t.o.m att den frasen är universell.
Citat:
Jag trodde att feminism handlade om allas lika värde,
DET GÄR DET ICKE. ALDRIG GJORT, kanske du ska behöva läsa om... och läsa med kontoret tänt.. finns olika wattstyrkor att plugga in i hjärnkontoret. Det ska va rent i vrårna, också när mattan är undandragen.. för smutsen har också fötter.
Citat:
att män och kvinnor ska behandlas lika oberoende av kön,
Behandlas? hur då behandlas... flickorna har ju snipa.. ska de nu också gå i kalsonger el. du menade inte kön utan.. läppstift ska kunna bejakas?
Kanske du menade slöjor.. kvinnan väljer om hon vill ha med eller utan kläderna på?
Citat:
Alla män är inte förtryckare.
Eftersom det är feminism..
snälla.. har du läst ut en hel sida eller började du gråta : läs Lydia Cacho... där står det om kvinnor för kvinnor.. där de ger sig rätt att följa män som inte hatar.
Med många nya erfarenheter i att inte tro på vad lögnerskorna svamlar om.
Citat:
Jag känner mig inte förtryckt som kvinna, har aldrig gjort.
Verkligen relevant..
Citat:
Det finns män med taskig kvinnosyn och det finns vissa som vill förhindra kvinnors frihet, men det betyder inte att alla män gör det.
jahapp.. århundradets insikt?