Resultat: .
0%
röster
2013-05-15, 23:34
Medlem
motvalls avatar
Rummenigge har uttalat sig om Robben och Ribery, båda stannar i Bayern nästa år.

Om Robben;
”Arjen hat einen Vertrag bei uns. Da wird nichts infrage gestellt. Ein Abschied von Arjen am Ende der Saison ist kein Thema."

Om Ribery;
"Wir haben seine Worte zur Kenntnis genommen, er ist ein super Spieler. Das ist ein Zeichen, wie wohl er sich fühlt. Ich kann mir eine Verlängerung sehr gut vorstellen."
Citera
2013-05-15, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Rummenigge har uttalat sig om Robben och Ribery, båda stannar i Bayern nästa år.

Om Robben;
”Arjen hat einen Vertrag bei uns. Da wird nichts infrage gestellt. Ein Abschied von Arjen am Ende der Saison ist kein Thema."

Om Ribery;
"Wir haben seine Worte zur Kenntnis genommen, er ist ein super Spieler. Das ist ein Zeichen, wie wohl er sich fühlt. Ich kann mir eine Verlängerung sehr gut vorstellen."

Det hade varit riktigt idiotiskt att sälja Robben. Han är en klasspelare, utan tvekan.
Citera
2013-05-15, 23:58
Medlem
Citat:

Om Robben;

Om Ribery;

Det är inget snack om att Ribery skall stanna; Bayerns bästa spelare och en av världens tre bästa spelare just nu. Vore självmord att sälja en så duktig spelare.

Kul att Robben stannar. Så som han spelat under våren alltså: då är han tveklöst en av världens bästa spelare. Sen är det ingen slump att Bayern blivit ännu starkare sedan Kroos skadade sig och Robben cementerade sin plats i startelvan. Det var efter Hamburg matchen de blev omänskliga(9-2) - mycket tack vare Robben. Sen mot Juve när Kroos klev av och Robben kom in så tog de över matchen fullständigt.
Citera
2013-05-16, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Att få någon biljett till CL-finalen verkar både svårt och dyrt. Ett alternativ är då att åka till München och gå på Allianz eller till Theresienwiese (öltältsfältet), där visas matchen på en storbildskärm. Även i Dortmund gör man samma sak, då i Westfahlenhalle och eventuellt något ställe till. I München är detta gratis, vet ej om det kostar något i Ruhr.
Det kostar 6.90€ att komma in på Theresienwiese och dom kommer ha en 80kvm skärm till dom 30.000 som får biljett.
Tror jag tar semester och åker ner och kollar om mina hyresgäster mår bra.

Nu loggar jag ut för en bra tag framöver är för nervös inför finalerna och har tappat sugen för FB då det finns för många puckon överallt.

Mia San Mia
Citera
2013-05-16, 07:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det kostar 6.90€ att komma in på Theresienwiese och dom kommer ha en 80kvm skärm till dom 30.000 som får biljett.
Tror jag tar semester och åker ner och kollar om mina hyresgäster mår bra.

Nu loggar jag ut för en bra tag framöver är för nervös inför finalerna och har tappat sugen för FB då det finns för många puckon överallt.

Mia San Mia

Tack att du korrade mig, måste läst fel angående Theresienwiese.

Tråkigt att du tar långpaus, även om jag förstår dig. Inte för din nervositet inför finalerna, men du är som du är. De kommer klaras galant.

Mer det andra, känner så själv alltsom ofta. Finns alldeles för många självutsedda experter utan ett uns av ödmjukhet, humor eller fotbollskunskap (förrutom alla troll) här på Flashback. Tycker dock att denna tråd ännu håller god standard.

Vi kommer att tappa en underbar skribent, hoppas du kommer tillbaka.

Mia San Mia
Citera
2013-05-16, 08:12
Bannlyst
Aldrig för att man besökt södra Tyskland, men jag stör mig mycket på frasen "mia san mia"
Låter de verkligen så på Bayersk dialekt?

För det låter ju otroligt sydländskt?
Känns ju snarare som en fras som används i Sydamerika än i München
Citera
2013-05-16, 09:01
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Aldrig för att man besökt södra Tyskland, men jag stör mig mycket på frasen "mia san mia"
Låter de verkligen så på Bayersk dialekt?

För det låter ju otroligt sydländskt?
Känns ju snarare som en fras som används i Sydamerika än i München
Förlåt?
Du stör dig på att man pratar bayerska i Bayern? Stör du dig också på att man talar skånska i Skåne, skotska i Skottland, lombardiska i Lombardiet, katalanska i Katalonien eller sardiska på Sardinien?

Oj vad du måste reta dig på världen!

Bayerska-Sydtyska-Tyska
Mia = mir = wir
San = sin = sind
Citera
2013-05-16, 09:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Tack att du korrade mig, måste läst fel angående Theresienwiese.

Tråkigt att du tar långpaus, även om jag förstår dig. Inte för din nervositet inför finalerna, men du är som du är. De kommer klaras galant.

Mer det andra, känner så själv alltsom ofta. Finns alldeles för många självutsedda experter utan ett uns av ödmjukhet, humor eller fotbollskunskap (förrutom alla troll) här på Flashback. Tycker dock att denna tråd ännu håller god standard.

Vi kommer att tappa en underbar skribent, hoppas du kommer tillbaka.

Mia San Mia

Tur att man är ödmjuk, har humor eller aldrig har utgett sig för att vara en expert

Jag är något av en Tysk fotbollsfanatiker sedan VM-74 och älskar kulturen och traditionen även om jag har svårt att grotta mig ner i varenda liten detalj om spelarna. Tycker också det blir tråkigare utan Kalles klockan 06.30-kommentarer. Jag tror det är bättre att skriva av sig nervositeten.

Kalle är tillbaka när FB-abstinensen börjar sätta in

Själv ser jag med nytt lugn fram mot sista omgången av Dritte och att därefter få ägna mig åt silly season. Kommer självklart att se finalerna dock.
Citera
2013-05-16, 10:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Tur att man är ödmjuk, har humor eller aldrig har utgett sig för att vara en expert

Jag är något av en Tysk fotbollsfanatiker sedan VM-74 och älskar kulturen och traditionen även om jag har svårt att grotta mig ner i varenda liten detalj om spelarna. Tycker också det blir tråkigare utan Kalles klockan 06.30-kommentarer. Jag tror det är bättre att skriva av sig nervositeten.

Kalle är tillbaka när FB-abstinensen börjar sätta in

Själv ser jag med nytt lugn fram mot sista omgången av Dritte och att därefter få ägna mig åt silly season. Kommer självklart att se finalerna dock.

Vad väl inte direkt dig jag syftade på.

Som jag skrev tidigare så anser jag att vi som skriver här i tråden håller en god och hög nivå rent allmänt. Att det sedan har dykt upp några ”nyfrälsta” fans är bara glädjande så länge det inte förfaller till ren pajkastning klubbar emellan. Men lite käbbel skadar inte! I grund och botten så är ju klubbarna konkurrenter i ligorna.

Tycker nog att man/vi kan känna en viss stolthet denna säsong, nu när äntligen tyska lag visat vad man kan på den europeiska scenen, speciellt för oss som sett detta byggas upp under många år. Men inte lär man dominera den europeiska fotbollen under åratal på det sätt som vissa ”spåmän” förutsäger, fotbollen förändras ju ständigt. (Vad nu det senare egentligen betyder för en vars primära intresse är Bundesligorna (samt Dritte för dig) och fotbollen/fotbollskulturen där, inte säsongens europeiska turneringar. Är ju mycket intressantare att följa en hel liga år från år med allt vad det innebär än en enstaka cupturnering.)

En sak önskar jag att vi värnar om här, att bibehålla det kunskapsbaserade kommenterandet om tysk fotboll som funnits/finns här, kombinerat med den respekten för motståndare både inom och utom Tyskland som tidigare genomsyrat skrivandet. Tyvärr har alltför många trådar på detta forum en tendens att bli totalt ointressanta pga för mycket tjafs och skräp.

I dagsläget, när kännedomen om tysk fotboll är så bristfällig i Sverige, fyller vi här nog en funktion tillsammans med det fåtal andra med sådan som finns utspridda i media. Vore kul om den nivå kunde bibehållas och man går in här med glädje för att läsa.

För tysk fotboll är oerhört fascinerande om man seriöst studerar den, inte bara resultatmässigt utan på många fler plan. Tittar man tillbaka säg tio år och jämför med idag så är framstegen enorma och denna positiva utveckling verkar fortsätta. Finns massor att lära även för en sådan gubbe som jag som följt ligan i åratal , dessutom händer det nya saker hela tiden.

(Förresten varför svarar jag detta till dig, du vet ju detta lika väl som jag, kanske t o m bättre. )

.....

Har förresten sett att ditt Hansa verkar byta lite spelare. Är det av ekonomiska eller sportsliga skäl tror du?
Citera
2013-05-16, 11:55
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Vad väl inte direkt dig jag syftade på.

Som jag skrev tidigare så anser jag att vi som skriver här i tråden håller en god och hög nivå rent allmänt. Att det sedan har dykt upp några ”nyfrälsta” fans är bara glädjande så länge det inte förfaller till ren pajkastning klubbar emellan. Men lite käbbel skadar inte! I grund och botten så är ju klubbarna konkurrenter i ligorna.

Tycker nog att man/vi kan känna en viss stolthet denna säsong, nu när äntligen tyska lag visat vad man kan på den europeiska scenen, speciellt för oss som sett detta byggas upp under många år. Men inte lär man dominera den europeiska fotbollen under åratal på det sätt som vissa ”spåmän” förutsäger, fotbollen förändras ju ständigt. (Vad nu det senare egentligen betyder för en vars primära intresse är Bundesligorna (samt Dritte för dig) och fotbollen/fotbollskulturen där, inte säsongens europeiska turneringar. Är ju mycket intressantare att följa en hel liga år från år med allt vad det innebär än en enstaka cupturnering.)

En sak önskar jag att vi värnar om här, att bibehålla det kunskapsbaserade kommenterandet om tysk fotboll som funnits/finns här, kombinerat med den respekten för motståndare både inom och utom Tyskland som tidigare genomsyrat skrivandet. Tyvärr har alltför många trådar på detta forum en tendens att bli totalt ointressanta pga för mycket tjafs och skräp.

I dagsläget, när kännedomen om tysk fotboll är så bristfällig i Sverige, fyller vi här nog en funktion tillsammans med det fåtal andra med sådan som finns utspridda i media. Vore kul om den nivå kunde bibehållas och man går in här med glädje för att läsa.

För tysk fotboll är oerhört fascinerande om man seriöst studerar den, inte bara resultatmässigt utan på många fler plan. Tittar man tillbaka säg tio år och jämför med idag så är framstegen enorma och denna positiva utveckling verkar fortsätta. Finns massor att lära även för en sådan gubbe som jag som följt ligan i åratal , dessutom händer det nya saker hela tiden.

(Förresten varför svarar jag detta till dig, du vet ju detta lika väl som jag, kanske t o m bättre. )

.....

Har förresten sett att ditt Hansa verkar byta lite spelare. Är det av ekonomiska eller sportsliga skäl tror du?

Nää, jag vet, jag tog inte direkt åt mig heller Skojade bara lite även om jag fortfarande inte har lärt mig att man ska ge tusan i Flashback när man kommer hem klockan 2 på natten och chefen bjudit på en massa öl

Jag är glad att tråden håller så god ton som den gör ändå jämfört med Allsvenska tråden m.fl.

Hansa har ju inte direkt spelat bra denna säsong och tränaren Fascher försvinner. Nu säger man att det ska satsas på ett helt nytt lag till nästa säsong, dvs det ska satsas på avancemang till 2.BL. Det innebär att en del startspelare faktiskt inte får nytt kontrakt, bl a verkar det som om främste målskytten Smetana får gå. Kaptenen Pelzer har förlängt och möjligen är det han som har lockat det första nyförvärvet till Hansa. Det är Milorad Pekovic (Montenegrinsk landslagsman) från Greuther Fürth. Han har gjort 82 BL-matcher varav 18 denna säsong. Ny tränare presenteras för övrigt den 30 maj. Kanske skulle de locka tillbaka Freddy Borg? Han verka ju inte lyckas någon annanstans än i Hansa
Citera
2013-05-16, 15:00
Medlem
Lekmands avatar
Löw tar med fantastiska Kruse i truppen till USA. Och Müller från Meinz samt Wollschied och Sam från Leverkusen. Baumann och Sorg från Freiburg går in i u21-truppen.

http://www.kicker.de/news/fussball/nationalelf/startseite/586368/artikel_loew-holt-kruse-und-mueller.html
Citera
2013-05-16, 16:04
Bannlyst
Så bayerska är även i skrift ett annat språk än Tyska? Inte dialektmässigt då?
Och innan någon blir otrevlig, nej jag kan extremt lite om Tyskland och Tysk fotboll, därför jag ställer dessa frågor.

Och varför ska alla Bayern fans nu ha en bild på cl bucklan där det står "5"?
Snacka om respektlöst och att underskatta sina motståndare.

Som helt neutral i finalen såg jag tidigare hellre att Bayern fick vinna en final, nu har jag dock svängt helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in