Resultat: .
0%
röster
2015-02-15, 20:52
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Kom på att jag i gårdagens berusade tillstånd glömde att hylla Badstuber för ännu en storartad comeback i laget han var lysande.

En annan jäkligt udda grej det var att Robben gjorde 4-0 målet med högern.
Det händer inte allt för ofta.

Vad roligt, missade att unge Holger kommit tillbaka efter ännu en skada, verkligen kul för honom. Känns som att hans karriär i FCB varit 50% skadefrånvaro vid en tid när han istället skulle etablera sitt spel och växa ut till bänkspelare i landslaget. För att om fem år vara det försvarsankare han har potential till.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2015-02-15 kl. 21:02.
Citera
2015-02-16, 09:20
Medlem
cyberkalles avatar
Åker Mainz tränare Kasper Hjulmand nu?
Citera
2015-02-16, 09:57
Medlem
cyberkalles avatar
Ingen trevlig bortamatch för Bayern som skall till oroligheternas Ukraina nu har dessbättre Shakhtar flyttat sina hemmamatcher till Lemberg i gamla Polen istället.
Citera
2015-02-16, 15:30
Medlem
cyberkalles avatar
Det händer inte allt för ofta men lite läktarvåld finns det allt i Tyskland.

https://www.youtube.com/watch?v=vGov15gHmAM
Citera
2015-02-16, 19:39
Medlem
Citat:
Det händer inte allt för ofta men lite läktarvåld finns det allt i Tyskland.

https://www.youtube.com/watch?v=vGov15gHmAM

Tråkiga scener. Rätta mig om jag har fel nu, men visst är det så att Östtyskland har haft mycket problem med huliganism på senare år?
Citera
2015-02-16, 20:04
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tråkiga scener. Rätta mig om jag har fel nu, men visst är det så att Östtyskland har haft mycket problem med huliganism på senare år?
Det är så och det bästa hade varit om dom fortfarande tillhörde östblocket.
Citera
2015-02-16, 22:44
Medlem
Lekmands avatar
Nu när Hertha hamnat på 17e plats trodde man knappt att de kunde sjunka lägre, men detta är något av det lägsta jag hört. Till och med lägre än Glocalnet. Handlar om Freiburgs snabba inkast som ställde Herthas dåliga försvar. Detta hade kanske inte lyckats ifall Herthas bollpojke hade maskat.

Från die Welt:
Citat:
Der Pay-TV-Sender Sky zeigte die Szene in Dauerschleife, und die "Bild" titelte: "Hertha-Balljunge leitet Freiburg-Sieg ein". Dann allerdings ließ sich auch der Verein dazu verleiten, den "Vorfall" zu kommentieren. "Dem Balljungen allein Vorwürfe zu machen, wäre nicht in Ordnung. Aber bisschen fix war er wohl schon", sagte Pressesprecher Peter Bohmbach der "Bild".

Nein, allein sollte man dem Balljungen wohl nicht die Schuld an der Niederlage geben. Am besten sogar gar nicht. Denn objektiv betrachtet war der junge Mann einer der wenigen Berliner im Innenraum, der am Sonntagnachmittag einen guten Job machte.
Citat:
Sky visade klippet om och om igen, och Bild hade rubriken "Hertha-bollpojke orsakar Freiburg-seger". "Att enbart skuldbelägga bollpojken vore fel. Men visst var han lite väl snabb", säger Herthas pr-ansvarig Peter Bohmbach.

Nej, man ska faktiskt inte ge pojken hela skulden. Bäst vore att inte skuldbelägga honom alls. För objektivt betraktat var han den enda berlinaren på plan, som under söndagen gjorde ett bra jobb.

Att man är så desperata efter ursäkter, att man sparkar nedåt. På en bollkalle. Som gör sitt jobb. Hur kul kan det ha varit för honom idag, efter att Tysklands största tidning och sportkanal, plus en högt ansvarig i hans klubb, klandrat honom för hans favoritlags förlust? Lagom kul att möta sina klasskompisars blickar.

Edit: Artikeln http://www.welt.de/sport/fussball/bundesliga/hertha-bsc/article137497804/Balljunge-soll-schuld-an-Herthas-Niederlage-sein.html
Senast redigerad av Lekmand 2015-02-16 kl. 23:12.
Citera
2015-02-16, 23:01
Medlem
motvalls avatar
Att Berlin vill alltid hitta en syndabock, den har vi hört förr.

Ähh: Gör som kalle, erkänner att jag missade Badstubers återkomst. Har tyvärr haft dåligt med tid att titta in, men så snart tiden finns kommer delårsrapporten, BL-tipset, att visas.
Senast redigerad av motvall 2015-02-16 kl. 23:13.
Citera
2015-02-17, 06:06
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Nu när Hertha hamnat på 17e plats trodde man knappt att de kunde sjunka lägre, men detta är något av det lägsta jag hört. Till och med lägre än Glocalnet. Handlar om Freiburgs snabba inkast som ställde Herthas dåliga försvar. Detta hade kanske inte lyckats ifall Herthas bollpojke hade maskat.

Från die Welt:

Att man är så desperata efter ursäkter, att man sparkar nedåt. På en bollkalle. Som gör sitt jobb. Hur kul kan det ha varit för honom idag, efter att Tysklands största tidning och sportkanal, plus en högt ansvarig i hans klubb, klandrat honom för hans favoritlags förlust? Lagom kul att möta sina klasskompisars blickar.

Edit: Artikeln http://www.welt.de/sport/fussball/bundesliga/hertha-bsc/article137497804/Balljunge-soll-schuld-an-Herthas-Niederlage-sein.html

Jävligt uselt gjort faktiskt jag tycker synd om pojken som säkert inte mår så bra över sånt skit.
Citera
2015-02-17, 06:08
Medlem
cyberkalles avatar
Schalkes orutinerade målvakt Timon Wellenreuther (19) får den otacksamma uppgiften att stå i mål mot Real, fyfan vad han kommer få jobba.
Citera
2015-02-17, 09:43
Medlem
cyberkalles avatar
Pep i en underbar intervju på Tyska där har hyllar Schaktar(hur fan stavas det) och dess spelare.
http://www.spox.com/de/sport/fussball/championsleague/1502/News/fc-bayern-schachtjor-donezk-vorschau.html?cid=HPT_2024101_4
Citera
2015-02-17, 10:27
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Schalkes orutinerade målvakt Timon Wellenreuther (19) får den otacksamma uppgiften att stå i mål mot Real, fyfan vad han kommer få jobba.

Ja, en rå utmaning. Jag tror Dortmund och Leverkusen försvinner i åttondelen också, Juventus och Atlético Madrid torde bli övermäktiga.

I Europa League tror jag Wolfsburg besegrar portugisiska Sporting. Mönchengladbach-Sevilla är en svårförutsägbar kraftmätning. Liten övervikt för spanjorerna kanske, som har ett spelskickligt lag, men jag hoppas på svensklaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in