Resultat: .
0%
röster
2013-04-24, 23:38
Medlem
Känns nästan säkert detta! Jag vågar tro på att det blir två tyska lag i finalen, helt fantastiskt!

Och helt plötsligt började alla hålla på Bayern och Dortmund...
Citera
2013-04-24, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Fast han har väl bara varit i en eller två klubbar tidigare. Dessutom var det agenten som sa det. Men han går i alla fall inte till utlandet, vilket är tur. Dortmund lär nog värva några klasspelare eftersom en plats i finalen ger oerhört mycket pengar oavsett vinst eller förlust.

Vilka ryktas in ens?
Diouf har jag läst något litet om men minns inte var lika så Dzeko men inte mycket mer faktiskt. Kan ju också vara strategiskt från Dortmunds sida vad vet jag.
Citera
2013-04-24, 23:41
Medlem
Helt otroligt! Först Bayern, sen BVB.

Vad det gäller Lewandowskis kontrakt så tror jag att han inte har någon utköpsklasul men han hara bara ett år kvar. Så antingen säljer Watzke honom för mycket, mycket pengar efter denna säsong eller så går han gratis nästa.
Citera
2013-04-24, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Viaplaystudion;
De har noll koll på tysk fotboll överhuvudtaget, både Lagerbäck och Andersson. Däremot är de ok när det gäller andra ligor. Det kanske mest tydliga exemplet på hur enormt dålig kunskapen och ens intresset är för tysk fotboll i svensk media generellt. Varför ska de sitta och vara studioexperter sådana här matcher överhuvudtaget utan de mest basala kunskaperna i den nya tyska fotbollen är en fråga jag ofta ställt mig?????

BVB;
Klopp är inte bara en kul typ, han är också en fantastisk fotbollsledare. Tror ingen i hela fotbollsvärlden utom honom skulle hantera de minst sagt taskiga förutsättningarna ikväll och så genomföra en sådan här match med det laget.

Tycker det var synd att Niva inte satt där både igår och idag, han tycker jag har bra koll på det mesta och i alla fall bäst koll på tysk fotboll av möjliga att sitta i den studion. Sen att han vill göra fotbollen till mer än vad den är i mina ögon skiter jag i
Citera
2013-04-24, 23:49
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Köpte faktiskt matchen på viaplay idag, vilken usel studio, helt galet. Slog över till ZDF med Kahn, Ricken och Breitner istället och sedan till Sky med Bodo Illgner och Hitzfeld. Kvalitéskillnad.

Såg själv matchen på ZDF och det var helt okej tycker jag. Men självklart är Sky proffsigare.

Fantastisk match hur som helst och Lewa, vilken hjälte! Diggade honom stenhårt förra säsongen men har i år tyckt att han varit snäppet sämre. Ikväll var han dock fenomenal!

Visst finns det en liten, liten chans att Real vinner med 3-0 hemma men jag ger BvB 95 % chans att komma vidare efter kvällens bragd. Ser med andra ord fram emot en heltysk final om allt går som det ska.

Kul om fler svenskar börjar följa BL men samtidigt lite trist med en massa "medgångsfans" som runkar till Bayern och Dortmund nu när det går bra internationellt men inte har en susning om tysk fotboll i övrigt. Det är ju trots allt i mindre anspråksfulla möten, typ 1860 München - St. Pauli eller Dynamo Dresden - Energie Cottbus, som den riktiga tyska fotbollssjälen kommer fram. Men det är förstås min högst personliga åsikt...
Citera
2013-04-24, 23:54
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Själv ser man gärna Lautern i 1BL och det på kostnaden utav Düsseldorf!

Är du glad nu din gamle HSV:are.

Känns som de där resultaten ni fått i år mot BVB plötsligt blev lite mer värda, när nog alla trodde att det redan var maxutdelning. Mourinho borde nog ringa Arnesen för att få reda på några Hamburghemligheter.
Citera
2013-04-24, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Såg själv matchen på ZDF och det var helt okej tycker jag. Men självklart är Sky proffsigare.

Fantastisk match hur som helst och Lewa, vilken hjälte! Diggade honom stenhårt förra säsongen men har i år tyckt att han varit snäppet sämre. Ikväll var han dock fenomenal!

Visst finns det en liten, liten chans att Real vinner med 3-0 hemma men jag ger BvB 95 % chans att komma vidare efter kvällens bragd. Ser med andra ord fram emot en heltysk final om allt går som det ska.

Kul om fler svenskar börjar följa BL men samtidigt lite trist med en massa "medgångsfans" som runkar till Bayern och Dortmund nu när det går bra internationellt men inte har en susning om tysk fotboll i övrigt. Det är ju trots allt i mindre anspråksfulla möten, typ 1860 München - St. Pauli eller Dynamo Dresden - Energie Cottbus, som den riktiga tyska fotbollssjälen kommer fram. Men det är förstås min högst personliga åsikt...

Beror väl på om de är vettiga medgångsfans så att säga. Jag personligen började följa Tysk fotboll tack vare Dortmund och Bayerns dominans, men de har ju lett till att man börjat följa andra lag med som Gladbach, Schalke, Hannover, Hamburg å Leverkusen(främst för Carvajals skull) osv. Missar sällan Tyska stor matcher. I mitt tycke den mest underhållande och bästa ligan tillsammans med den Spanska.

Sen är den här tråden guldvärd om man vill utöka sina kunskaper om Tysk fotboll i övrigt.
Citera
2013-04-25, 00:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Beror väl på om de är vettiga medgångsfans så att säga. Jag personligen började följa Tysk fotboll tack vare Dortmund och Bayerns dominans, men de har ju lett till att man börjat följa andra lag med som Gladbach, Schalke, Hannover, Hamburg å Leverkusen(främst för Carvajals skull) osv. Missar sällan Tyska stor matcher. I mitt tycke den mest underhållande och bästa ligan tillsammans med den Spanska.

Sen är den här tråden guldvärd om man vill utöka sina kunskaper om Tysk fotboll i övrigt.

Det är nog inte direkt din typ av "nya tyska fotbollsfans" som åsyftas. De som kollar på tysk fotboll eftersom man är intresserad och kunnig i ämnet fotboll räknas liksom bort. Att du inte verkar ha något tyskt favoritlag gör dig snarast mer värd att läsa än de flesta andra "nya". Här är fokus alltid på fotboll och inget annat.
Citera
2013-04-25, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det är nog inte direkt din typ av "nya tyska fotbollsfans" som åsyftas. De som kollar på tysk fotboll eftersom man är intresserad och kunnig i ämnet fotboll räknas liksom bort. Att du inte verkar ha något tyskt favoritlag gör dig snarast mer värd att läsa än de flesta andra "nya". Här är fokus alltid på fotboll och inget annat.

De medgångsfans man vill undvika är väl de med något slags mindervärdighetskomplex som vid varje tillfälle utropar "egna" lagets storhet, samt att man uttrycker hat och skadeglädje emot rivaler (inom den egna ligan, men också mot andra ligor). Se till exempel kommentarsfält på fotbollskanalen eller aftonbladet. På flashback är nivån väldigt bra när det gäller BL, och det är inte så överallt kan jag säga.
Citera
2013-04-25, 01:55
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Om det blir en heltysk final, hur tusan blir det då med Götze? Det kan ju aldrig ha hänt tidigare.

Det känns som att om han spelar så kommer han försöka sitt allra yttersta och lite till för att kunna avsluta sin BvB-karriär med att lyfta buckla och ge ett "förlåt" till fansen.

Någon som vet när Eurosports rättigheter går ut till BL? Det känns som att, om det blir en heltyskfinal, Pep till Bayern och så vidare så kommer intresset samt marknadsvärdet för rättigheterna att öka. Eftersom Viasat redan har PL-rättigheterna och lördagsmatcherna alltid krockar så känns det inte aktuellt med dessa som köpare, utan i så fall Canal+, och då sitter man i den prekära situationen att behöva ha båda två...
Citera
2013-04-25, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Om det blir en heltysk final, hur tusan blir det då med Götze? Det kan ju aldrig ha hänt tidigare.

Det känns som att om han spelar så kommer han försöka sitt allra yttersta och lite till för att kunna avsluta sin BvB-karriär med att lyfta buckla och ge ett "förlåt" till fansen.

Någon som vet när Eurosports rättigheter går ut till BL? Det känns som att, om det blir en heltyskfinal, Pep till Bayern och så vidare så kommer intresset samt marknadsvärdet för rättigheterna att öka. Eftersom Viasat redan har PL-rättigheterna och lördagsmatcherna alltid krockar så känns det inte aktuellt med dessa som köpare, utan i så fall Canal+, och då sitter man i den prekära situationen att behöva ha båda två...

Jag tror och hoppas på att Götze ska spela. Men ikväll bevisades det att Reus och Gündogan, och inte minst Lewy, är precis lika viktiga spelare som Götze.

Det enda som kan vara lite farligt för Dortmund nu är att Bayern känner dem så bra och att vi får se en upprepning av DFB-pokal-förlusten i CL-finalen. Men Klopp har ytterst noggrant förberett alla CL-matcher och är fortfarande obesegrade i CL.
Citera
2013-04-25, 07:36
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det enda som kan vara lite farligt för Dortmund nu är att Bayern känner dem så bra och att vi får se en upprepning av DFB-pokal-förlusten i CL-finalen. Men Klopp har ytterst noggrant förberett alla CL-matcher och är fortfarande obesegrade i CL.
En klar fördel för Dortmund är att finalen bara spelas över 90 minuter, då blir dagsformen långt mycket mer avgörande än om det spelats som dubbelmöte men allt det där vet ni redan.

Det kan bli en riktigt intressant final mellan FCB och Dortmund rent taktiskt sett, normalt brukar ju FCB bara gå ut och spela sitt spel men just cupmatchen mot Dortmund och nu Barcelona senast har ju bjudit på betydligt mer taktiskt spel av förklarliga skäl. Bayern kommer naturligtvis att vara spelförande, men frågan är hur mycket man anpassar sig till Dortmund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in