Resultat: .
0%
röster
2014-11-26, 16:48
Medlem
Mastodontishs avatar
Tycker det är synd att lasta Benatia. Man hade matchen i sina händer helt tills sista minuterna när två individuella misstag kostade matchen. Visst var det inte behagligt med 10v11 men man hade allt under kontroll, allt City skapade var det Bayern bjöd på gratis.

Dum tackling javisst men det gör alla backar någon gång ibland. Sämre är det med Rafinha som hela tiden är så uppkäftig i sin attityd och bara vekar allmänt spydig ofta i matcher.
Citera
2014-11-26, 19:57
Medlem
motvalls avatar
Den man kan lasta för förlusten är Guardiola, om nu det verkligen var Lewandowski som skulle bytas ut mot Shaqiri. Såg märkligt ut i alla fall. Efter det bytet så hade spelarna ingen aning om hur de skulle formera sig, innan var det en 441-uppställning. Det var detta kaos som orsakade båda baklängesmålen, fanns helt enkelt inte spelare på rätt ställe.

Edit: Glömde skriva att jag givetvis håller med att Bayern spelade riktigt bra igår, fram till Lewa-bytet. En man mindre, bortaplan mot PL-mästarna och en match man inte bryr sig om, imponerande uppvisning långa stunder.
Senast redigerad av motvall 2014-11-26 kl. 20:00.
Citera
2014-11-27, 08:11
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Den man kan lasta för förlusten är Guardiola, om nu det verkligen var Lewandowski som skulle bytas ut mot Shaqiri. Såg märkligt ut i alla fall. Efter det bytet så hade spelarna ingen aning om hur de skulle formera sig, innan var det en 441-uppställning. Det var detta kaos som orsakade båda baklängesmålen, fanns helt enkelt inte spelare på rätt ställe.

Edit: Glömde skriva att jag givetvis håller med att Bayern spelade riktigt bra igår, fram till Lewa-bytet. En man mindre, bortaplan mot PL-mästarna och en match man inte bryr sig om, imponerande uppvisning långa stunder.

Håller med dig helt. Skrev något liknande i matchtråden där jag tyckte att det var en perfekt match fär Lewandowski. Där han får kämpa ensam och kriga till sig bollar som han sätter upp yttrarna med. Det var mycket så han spelade i Dortmund till Kuba och Reus.
Citera
2014-11-27, 08:14
Medlem
cyberkalles avatar
Grym vecka för dom Tyska lagen i Europa, bra det behövs lite motgångar ibland.

Augsburgs duktige målvakt Marwin Hitz har skadat sig i knät och blir borta ett par veckor.

Höjbjerg säger att hans agent kommer till München idag för att prata om att få lämna före kontraktstiden (2016) går ut.
Citera
2014-11-27, 08:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Håller med dig helt. Skrev något liknande i matchtråden där jag tyckte att det var en perfekt match fär Lewandowski. Där han får kämpa ensam och kriga till sig bollar som han sätter upp yttrarna med. Det var mycket så han spelade i Dortmund till Kuba och Reus.
Märkligt byte och det såg verkligen ut som att han själv inte trodde att det var han som skulle bytas ut kan det verkligen ha varit ett misstag.
Sedan att byta ut honom mot Shaqiri visar på att det känns ännu märkligare.
Citera
2014-11-27, 22:13
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Höjbjerg säger att hans agent kommer till München idag för att prata om att få lämna före kontraktstiden (2016) går ut.
Ja som jag nämnde i ett inlägg här i tråden så är Hannover intresserade av att värva honom. Vore nog en bra förstärkning i så fall. Killen har talang, den saken är klar! Det finns dock fler klubbar som är intresserade har jag läst, bl.a. Augsburg som ju ligger närmare till hands rent geografiskt.

Som några kanske redan vet så är svenske landslagsbacken Pierre Bengtsson nu officiellt klar för Mainz. Bengtsson ansluter i januari och har kontrakt fram till juni 2018.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/wechselboerse/2014-15/1/tm-news--6206-8760-.html

Kul med ytterligare en svensk till BL.
Citera
2014-11-28, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Ja som jag nämnde i ett inlägg här i tråden så är Hannover intresserade av att värva honom. Vore nog en bra förstärkning i så fall. Killen har talang, den saken är klar! Det finns dock fler klubbar som är intresserade har jag läst, bl.a. Augsburg som ju ligger närmare till hands rent geografiskt.

Som några kanske redan vet så är svenske landslagsbacken Pierre Bengtsson nu officiellt klar för Mainz. Bengtsson ansluter i januari och har kontrakt fram till juni 2018.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/wechselboerse/2014-15/1/tm-news--6206-8760-.html

Kul med ytterligare en svensk till BL.

Jo Höjbjerg vore en bra förstärkning för dom flesta lagen i ligan.

Bayern har satt nytt medlemsrekord och har nu passerat Benfica.

Rummenigge vill satsa ännu mer i Bayern vinna fler titlar köpa in fler stjärnor bygga ut stadion.

Usla veckan fortsatte i EL igår och bara Gladbach lyckades ta en poäng av alla lag ute i Europa...bra jobbat Tyskland.
Citera
2014-11-29, 23:23
Medlem
Germanofils avatar
Saxat ur matchpratstråden:
Citat:
Härligt att se Hoffenheim tillbaka i den "hit och dit"/"anfall alltid, chansa jämt"/"tänka bakåt är bögigt"-fotboll som nästan fått de mest hårdhudade Hopphatarna, likt mig, att börja smågilla detta lag. Minst sagt sevärd match för en neutral och plus även för Hannover.

Ja Hoffenheim är ofta inblandade i mer eller mindre spektakulära matcher. Full fart framåt samtidigt som man läcker i defensiven. Kul att beskåda.

Den här omgången av Bundesliga bjuder i allmänhet på mängder med mål. Förutom tråkmatchen Hertha - Bayern där det bara blev ett så har samtliga möten slutat med fyra eller fler mål. Målsnittet ligger på hela 4,57 mål per match!
Citera
2014-11-30, 13:58
Medlem
cyberkalles avatar
Ja Dortmund ligger alltså sist och vinner dom inte ikväll då ser det jävligt illa ut.

Kan Klopp få sparken?
I alla andra lag hade han inte varit kvar.
Citera
2014-11-30, 19:27
Medlem
Axezzs avatar
Vad är det som händer i Dortmund? torsk idag igen och är nu sist i ligan.
Hur många spelare kommer att vilja lämna efter säsongen? Reus? Hummels? Gundogan? Aubameyang?
Sjukt vad som har hänt.
Citera
2014-11-30, 19:39
Medlem
cyberkalles avatar
Jag kan inte begripa hur ni tycker att jag ska tycka att det vore bra om det går bra för Dortmund om rollerna vore dom omvända skulle inte jag tro att deras fans skulle tycka synd om Bayern.

Det finns så mycket att inte gilla med Dortmund om man är Bayernfan.

Augsburg ligger på CL-kvalplats nu det är dock ännu roligare är dom andras motgångar.
Citera
2014-11-30, 19:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja Dortmund ligger alltså sist och vinner dom inte ikväll då ser det jävligt illa ut.

Kan Klopp få sparken?
I alla andra lag hade han inte varit kvar.
Delar inte din önskan om att Dortmund ska åka ur, men däremot så håller jag med om att det är smått sjukt att inte Klopp får sparken. Den fotboll som han vill spela med sitt Dortmund fungerar uppenbarligen inte längre. En ny tränare och en ny spelidé behövs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in