Resultat: .
0%
röster
2014-10-30, 00:03
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Skit. Som jag led med Magdeburg. Som ni kanske vet är städerna och lagen Braunschweig - Magdeburg nära vänner, var som upplagt för ett möte mellan oss i kvartsfinalen. Att Leverkusen går vidare är väl på de flesta nivåer och dagar en normalitet, men vilken smärta för Magdeburg. Endast en straff till behövde sättas och så kommer sådana missar. Fotbollen är känslomässigt grym ibland.
Jag tänkte "chippa i mitten! Chippa i mitten!" men nepp, alla var tvungna att lägga i samma hörn
Citera
2014-10-30, 00:04
Medlem
Ewrus avatar
Lottningen till åttondelsfinalerna i cupen, som spelas 3-4 mars:

SG Dynamo Dresden - Borussia Dortmund
SC Freiburg - 1. FC Köln
DSC Arminia Bielefeld - Werder Bremen
RB Leipzig - VfL Wolfsburg
VfR Aalen - 1899 Hoffenheim
Bayern München - Eintr. Braunschweig
Kickers Offenbach - Mönchengladbach
Bayer Leverkusen - Kaiserslautern
Senast redigerad av Ewru 2014-10-30 kl. 00:07.
Citera
2014-10-30, 08:01
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Lottningen till åttondelsfinalerna i cupen, som spelas 3-4 mars:

SG Dynamo Dresden - Borussia Dortmund
SC Freiburg - 1. FC Köln
DSC Arminia Bielefeld - Werder Bremen
RB Leipzig - VfL Wolfsburg
VfR Aalen - 1899 Hoffenheim
Bayern München - Eintr. Braunschweig
Kickers Offenbach - Mönchengladbach
Bayer Leverkusen - Kaiserslautern

Aj då. Bortamatch på Allianz Arena, skulle säga att Bayern vinner den i minst 99 av 100 fall. Kunde vi inte fått Bielefeld eller Aalen istället?

Gillar att Leipzig möter Wolfsburg, där lär det ta slut för "östtyskarna".
Citera
2014-10-30, 08:14
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Aj då. Bortamatch på Allianz Arena, skulle säga att Bayern vinner den i minst 99 av 100 fall. Kunde vi inte fått Bielefeld eller Aalen istället?

Gillar att Leipzig möter Wolfsburg, där lär det ta slut för "östtyskarna".

Ja nu är till och med jag optimist och tror på seger.

Det blev inga "toppdueller" denna omgång heller.
Citera
2014-10-30, 09:50
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja nu är till och med jag optimist och tror på seger.

Det blev inga "toppdueller" denna omgång heller.

Det ser ganska lätt ut för BVB, FCB, Hoffenheim och Gladbach, men resten av matcherna är långtifrån avgjorda.
Citera
2014-10-30, 10:17
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Det ser ganska lätt ut för BVB, FCB, Hoffenheim och Gladbach, men resten av matcherna är långtifrån avgjorda.

Ska dock komma ihåg att Dresden redan har slagit ut Bochum och Schalke, Ruhr-lagen har det svårt i öster. Ger Dynamo en hyfsad chans att skrälla igen ändå, speciellt mot ett Dortmund som i det skedet nog hellre fokuserar på att prestera i ligan än cupen.
Citera
2014-10-30, 17:12
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Inga säkra källor då jag inte vart med men det har varit mycket snack om det lite överallt under en längre tid men jag bara provocerade lite fick känna mig som en hänt i veckan journalist.

Då kan jag också få känna mig som Hänt i Vecket-journalist: Manuel Neuer är gay! Naturligtvis finns det inga källor som namnger honom (även om jag har en privat källa från Muenchen som envist hävdar det), men mycket av kommentarerna när det blev offentligt i fredags att han separerat från sin flickvän har antytt det mer eller mindre finkänsligt.

Han och hans ex berättar inget om förhållandet, han kommer att betala henne underhåll för att hon inte berättar detaljer. De träffades efter EM-2008 på flyget till Mykonos (bara det) och är därför troligtvis gay resp. lesbisk. Så långt går spekulationerna om det.

Andra källor berättar att det går att sätta upp en elva med 1.BL-spelare som alla är gay, däribland två landslagsspelare. Hitzlsperger har dock berättat att han inte varit med om de skenförhållanden som de flesta som är gay förmodas ha, varken själv eller bland andra.

Oavsett vad som nu är sant eller inte, visst är det beklämmande att det fortfarande är ett sådant tabutema i proffsfotboll. En intressant tes är att unga, talangfulla killar som oftast upptäcker i 15-16-17-årsåldern att de kan vara gay, oftast slutar med fotboll då pga. den rådande homofobin.

Få se vad Hitzlsperger lyckas åstadkomma hos DFB, det blir i vilket fall ett långsiktigt arbete. Det är ingen fråga som vi behöver diskutera i tråden, ville bara leka Hänt i Vecket-reporter med lite allvar bakom.
Citera
2014-10-31, 20:09
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laas
Tydligen har en spelare i landslaget gått ut med att han är homosexuell. Anonymt har han gått ut med
det.
vad är poängen med det?!
Att Visa att man som homosexuell förtrycks eller nåt? För fan... Jävla fjanteri, spär ju bara på skiten, nu lär väl denna riktiga ointressanta ICKE-nyhet få än mer uppståndelse. Buhu

Vem är det då? Lägger pengarna på Schmelzer

Citat:
Ursprungligen postat av 4314
Neuer garanterat. Han ser verkligen ut som en tysk-leatherboy.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Tigre-Falcao
Holger Badstuber eller Neuer där snackar vi om läderbögar är det ens accepterat med bögar i tyska-landslaget `?

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Neuer är en alphanne. Jag skulle tippa på Schmelzer eller Draxler
Minns fortfarande denna diskussion från 2012. Det spekulerades redan då i om Neuer var gay och det visade sig att några fb-användare hade rätt i sina gissningar. Xeezer är väl den enda av dem som fortfarande är aktiv men hade dock fel.

Intresserar mig dock inte så jättemycket. Vad som däremot känns högintressant är att veckan omgång av BL sparkas igång om ca 20 min. Ses i matchtråden.
Citera
2014-10-31, 23:43
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
...txt...

Intresserar mig dock inte så jättemycket. Vad som däremot känns högintressant är att veckan omgång av BL sparkas igång om ca 20 min. Ses i matchtråden.

Håller verkligen med, är inte så intressant, även om jag önskar att alla kunde hantera det så. Tack för den historiska tillbakablicken, har jag missat.

Den här killen har jag sett som pojklagsspelare, typ U12-13, flera gånger. http://base.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga/artikel_977487.html Han var redan då större, därför snabbare och minst lika teknisk som de andra duktiga killarna.

För VfB:s pojklag betydde han c:a hälften av lagets spelstyrka och gjorde ofta skillnaden i jämna matcher. Kul att se att han har gått vidare och etablerat sig, var redan då en sympatisk kille.
Citera
2014-11-01, 17:41
Avslutad
När rüker Klopp?
Citera
2014-11-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
När rüker Klopp?

När han accepterar ett kontrakt på 10 miljoner per månad hos valfri oljeklubb.
Citera
2014-11-01, 20:55
Medlem
cyberkalles avatar
Jag har inte varit så här glad sedan jag fick gå på bolaget första gången.
Framförallt bra spel av oss matchen igenom.

Vinner Freiburg i morgon då ligger Dortmund under sträcket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in