Resultat: .
0%
röster
2012-08-29, 15:08
Medlem
fchansas avatar
"Bilbao rasar över München-resan

Javier Martinez sägs bli den dyraste spelaren i Bundesliga, enligt tyska medieuppgifter ska Bayern München vara beredd att betala 40 miljoner euro för den spanske mittfältaren.

Atletico Bilbao agerar dock inte som om man vore intresserad av dessa pengar. I stället rasar den spanska klubbledningen över att Martinez olovligen rest till München för läkarundersökning.

"Vi har inte godkänt resan", skriver Atletico Bilbao på klubbsajten.

Bilbao har sagt att man vill behålla både Martinez och Fernando Llorente, som sagt att han vill lämna den spanska klubben."

(fotbollskanalen.se)
Citera
2012-08-29, 15:20
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
"Bilbao rasar över München-resan

Javier Martinez sägs bli den dyraste spelaren i Bundesliga, enligt tyska medieuppgifter ska Bayern München vara beredd att betala 40 miljoner euro för den spanske mittfältaren.

Atletico Bilbao agerar dock inte som om man vore intresserad av dessa pengar. I stället rasar den spanska klubbledningen över att Martinez olovligen rest till München för läkarundersökning.

"Vi har inte godkänt resan", skriver Atletico Bilbao på klubbsajten.

Bilbao har sagt att man vill behålla både Martinez och Fernando Llorente, som sagt att han vill lämna den spanska klubben."

(fotbollskanalen.se)

Jag är föga förvånad över att Bilbao ligger sist i La Liga för tillfället, kan inte vara bra lagmoral där just nu...
Förstår dock inte hur man tänker i ledningen för Bilbao, för hur man än vänder och vrider på det så finns det en utköpsklausul för att man ska kunna använda den. Som det är just nu verkar man bara vilja dra ned laget än djupare i skiten.
En kompetent ledning skulle redan ha avslutat affären och ha efterträdaren signerad för att kunna starta säsongen så konfliktfritt som möjligt...
Citera
2012-08-29, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laas

HSV likaså Vad pajasen Arnesen är kvar för förstår jag fortfarande inte.

Jaja... gammalt groll

Jiracek och Badelj presenterade idag. Jävligt spännande!
Citera
2012-08-29, 16:30
Medlem
folkparks avatar
Varför inte 3-5-2?

...............Neuer............
Lahm - Badstuber - Alaba
Robben - Martinez - Schweini -Kroos - Ribéry
..........Mandzukic - Gómez..........

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Har hört 4-4-2, 4-1-4-1 och stanna på 4-2-3-1.
Hur som helst tror jag att Schweini kommer få en betydligt offensivare roll än vad han haft på ett tag nu. För det är trots allt där han besitter störst kvalité i mina ögon.

Så något såhär:

442:
Lahm - Dante - Badstuber - Alaba
Robben - Martinez - Schweini - Ribéry
..........Müller - Gómez..........

4141:
...............Neuer.............
................Martinez...........
Robben - Müller - Schweini - Ribéry
.................Gómez..............

4231:
...............Neuer.............
.....Martinez........
......................Schweini
Robben - Müller - Ribéry
...........Gómez....
Citera
2012-08-29, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Varför inte 3-5-2?

Lahm - Badstuber - Alaba

haha, den uppställningen är bara tillför de bra lagen i viktiga matcher. Barca/Real i CL-finaler t.ex

Vi kanske borde spekulera i värsta lottnings scenariona för våra kära Bundesliga-lag i CL-lottningen i morgon?

Min mardrömsgrupp för Bayern är nog.
Bayern
City/Valencia
Juventus/PSG (inte sett så mycket hur bra PSG har fått ihop sitt lag)
Montpellier

Jag vet att kvalet inte riktigt är färdigspelat men känns som att de lagen som är kvar där inte riktigt är några mardrömmar.
Citera
2012-08-29, 17:11
Medlem
svulles avatar
Eintracht Frankfurt hade bara 28 000 på sin premiärmatch på hemmaplan, med bara 53% fyllighet. Är inte det jävligt svagt? De hade ett snitt på 37 600 i 2. Bundesliga.

Och vad fan händer med andra Frankfurtlaget, FSV? Varför har de bytt Commerzbank-Arena emot en arena som tar 10 000 personer? Ekonomisk kollaps?
FSV snittade över 50 000 förra säsongen i 2. Bundesliga.

När vi ändå pratar arenor och snitt. Har Allianz Arena ökat sin kapacitet till cirka 72 000 till denna säsong?
Senast redigerad av svulle 2012-08-29 kl. 17:14.
Citera
2012-08-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Eintracht Frankfurt hade bara 28 000 på sin premiärmatch på hemmaplan, med bara 53% fyllighet. Är inte det jävligt svagt? De hade ett snitt på 37 600 i 2. Bundesliga.

Och vad fan händer med andra Frankfurtlaget, FSV? Varför har de bytt Commerzbank-Arena emot en arena som tar 10 000 personer? Ekonomisk kollaps?

När vi ändå pratar arenor och snitt. Har Allianz Arena ökat sin kapacitet till cirka 72 000 till denna säsong?

71 000.
Kan tyvärr inte svara på resten av ditt inlägg, men jag håller dock med dig om att 28 000 är väldigt svagt för självaste Frankfurt.
Citera
2012-08-29, 17:22
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkpark
Varför inte 3-5-2?

Lahm - Badstuber - Alaba

3-5-2 är väldigt svagt på kanterna Robbéry som jag ser det, möjligtvis att man kan köra detta mot blåbärslag i cupen. Dessutom är en så stor förändring väldigt krånglig att lära in laget, speciellt när säsongen nu har startat.

Citat:

2000 platser har jag för mig att man har trängt in.

EDIT:

DIREKT FRÅN FACEBOOK:

FC Bayern München

FC Bayern München@FCBayern

Perfekt! Javi Martinez (23) ist beim FC Bayern! Nationalspieler ab sofort für uns spielberechtigt. Weitere Infos gleich unter www.fcb.de.
Citera
2012-08-29, 17:26
Medlem
cyberkalles avatar
Det är ännu inte säkert om dom hinner färdigt med utökningen av arenan med 2000 nya platser till söndag men dom hoppas på det.
Citera
2012-08-29, 17:35
Medlem
TKD_1337s avatar
Nu är det bekräftat på Bayern Munchens hemsida att de köpt Javi Martinez: http://www.fcbayern.telekom.de/de/aktuell/news/2012/36646.php?fcb_sid=039aad9416c241b052ef2253ba0b3810 . En bra värvning för €40m med tanke på att han är en av de bästa defensiva mittfältarna och en helt okej mittback.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-08-29 kl. 17:49.
Citera
2012-08-29, 17:51
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mike87
Jag har tänkt att under helgen gå på fotboll nere i Tyskland, och den match som passar best med resväg och så vidare är Fortuna dusseldorf - mönchengladbach.
Jag undrar, det måste väl vara billigare att försöka fixa biljetter på plats på lördagen än att beställa via en svensk fotbollsresearrangör?
Någon som har erfarenheter från liknande situationer? Hur svårt är det att få tag på biljetter på plats?

Tack på förhand!
Tror nog du ska försöka skaffa biljett så snabbt som möjligt, ex via Viagogo, billigare än en svensk resebyrå. Matchen är ett derby så det lär bli en del folk, även om det brukar finnas tomma platser på Espirit-Arena. Var exempelvis inte fullt då de kvalspelade mot Hertha. (Arenan tar dock 54 600.)

Citat:

Angående Eintracht Frankfurt - märkligt med så liten publik, måste vara en protest eller något? De snittade som sagt var betydligt högre i BL2.

Sedan har du nog läst fel angående FSV Frankfurt, deras snitt var förra året 7 931 personer (näst sämst i BL2) och då passar nog en arena för 10 500 bättre (byggs nu ut till 12 500). Speciellt när det inte blir några derbyn mot Eintracht denna säsong.
Citera
2012-08-29, 17:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Nu är det bekräftat på Bayern Munchens hemsida att de köpt Javi Martinez: http://www.fcbayern.telekom.de/de/aktuell/news/2012/36646.php?fcb_sid=039aad9416c241b052ef2253ba0b3810 . En bra värvning för €40m med tanke på att han är en av de bästa defensiva mittfältarna och en helt okej mittback.

Ja, ja.
Bra är han givetvis och det är skönt att denna soppa är över, men summan är alldeles för stor även om han kommer bidra med lite själv.

Det som är mest positivt med denna affär är de intressant spelmodellerna som presenterades tidigare i tråden. Han ger onekligen Bayern många spännande möjligheter. (Hade jag tänkt så långt så skulle jag nog tippat annorlunda i mitt BL-tips. Då var jag mest sur över prislappen.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in