Resultat: .
0%
röster
2012-08-29, 07:24
Medlem
fchansas avatar
Så de smäller fortfarande av 2:a världskrigsbomer i München? Någon som vet mer exakt var det var någonstans? Inte under allianz va?
Citera
2012-08-29, 07:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Så de smäller fortfarande av 2:a världskrigsbomer i München? Någon som vet mer exakt var det var någonstans? Inte under allianz va?
I stadsdelen Schwabing tydligen.

Det är för övrigt inget ovanligt att gamla bomber från kriget detonerar. Har varit med om det flera gånger här i Hannover och även en gång vid Lübecks flygplats när jag skulle flyga till Sverige. Då kunde planet av säkerhetsskäl inte lyfta så det blev en lång och dryg tågresa till Berlin för nytt flyg.

Nog med OT nu. Tänkte passa på att fråga er Bremenfans vad ni tror om Akpala? Har hört rykten om att han går rakt in i startelvan på lördag. Kan det verkligen stämma?
Citera
2012-08-29, 09:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Som jag förstod så var det en "planerad" sprängning av experter som inte vågade flydda den kraftiga bomben från andra världskriget.

http://www.merkur-online.de/lokales/muenchen-zentrum/bombe-stadtwerke-dichten-gasleitungen-ballons-2479444.html

http://www.tz-online.de/aktuelles/muenchen-zentrum/bombe-schwabing-nach-sprengung-aktuell-2479717.html

Första boenden har redan fått återvända hem.

Till fotbollen.
Martinez kom till München i natt och genomgick alltså den obligatoriska medicinkollen som tog tre timmar .
http://www.tz-online.de/sport/fc-bayern/javier-martnez-beim-bayern-muenchen-eingetroffen-medizincheck-mitternacht-meta-2479707.html

Ja...vad säger man nu är han tydligen här och hur hade dom tänkt lägga upp truppen nu då?

Neuer
Lahm, Dante, Badstuber, Alaba
Martinez, Schweini
Robben, Müller(Shaq), Ribéry
Gomez(Mundzukic)

Grym uppställning troligtvis Europas bästa startelva.
Citera
2012-08-29, 09:57
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ja...vad säger man nu är han tydligen här och hur hade dom tänkt lägga upp truppen nu då?

Neuer
Lahm, Dante, Badstuber, Alaba
Martinez, Schweini
Robben, Müller(Shaq), Ribéry
Gomez(Mundzukic)

Grym uppställning troligtvis Europas bästa startelva.

Har hört 4-4-2, 4-1-4-1 och stanna på 4-2-3-1.
Hur som helst tror jag att Schweini kommer få en betydligt offensivare roll än vad han haft på ett tag nu. För det är trots allt där han besitter störst kvalité i mina ögon.

Så något såhär:

442:
...............Neuer............
Lahm - Dante - Badstuber - Alaba
Robben - Martinez - Schweini - Ribéry
..........Müller - Gómez..........

4141:
...............Neuer.............
................Martinez...........
Robben - Müller - Schweini - Ribéry
.................Gómez..............

4231:
.....Martinez........
......................Schweini
Robben - Müller - Ribéry
...........Gómez....
Citera
2012-08-29, 10:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Har hört 4-4-2, 4-1-4-1 och stanna på 4-2-3-1.
Hur som helst tror jag att Schweini kommer få en betydligt offensivare roll än vad han haft på ett tag nu. För det är trots allt där han besitter störst kvalité i mina ögon.

Så något såhär:

442:
...............Neuer............
Robben - Martinez - Schweini - Ribéry
..........Müller - Gómez..........

4141:
................Martinez...........
Robben - Müller - Schweini - Ribéry
.................Gómez..............

4231:
.....Martinez........
......................Schweini
Robben - Müller - Ribéry
...........Gómez....

Underbara uppställningar du gjort.

Var finns det plats för stackars Boateng nu då?

Fast så nervöst och lite slarvigt spelande som Dante spelade i premiären lär Boateng peta honom rätt snart.
Citera
2012-08-29, 10:11
Medlem
Cambijaos avatar
Martinez är annars underbar som mittback.
Citera
2012-08-29, 10:16
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Underbara uppställningar du gjort.

Var finns det plats för stackars Boateng nu då?

Fast så nervöst och lite slarvigt spelande som Dante spelade i premiären lär Boateng peta honom rätt snart.

Annars är ju Dante vänsterfotad och kanske har man signat honom för att ha en backup till Badstuber på vänster mittbacksplats? Boateng och DVB är ju högerfotade.

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Martinez är annars underbar som mittback.

För den summan finns det betydligt bättre alternativ. Visst att han kan spela där om det kniper riktigt med skador osv. men huvudsakligen ör han till 99% tilltänkt som mittfältare.
Citera
2012-08-29, 10:19
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
För den summan finns det betydligt bättre alternativ. Visst att han kan spela där om det kniper riktigt med skador osv. men huvudsakligen ör han till 99% tilltänkt som mittfältare.

Så klart, men om Dantes form fortsätter så tycker jag så klart man ska överväga det. Då jag aldrig riktigt blivit såld för Boateng.
Citera
2012-08-29, 10:38
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Så klart, men om Dantes form fortsätter så tycker jag så klart man ska överväga det. Då jag aldrig riktigt blivit såld för Boateng.

Boateng gör sina misstag, ibland ganska fatala sådana. Men han är fortfarande väldigt ung och har flyttats fram och tillbaka mellan mittback och högerback. Det är ingen lätt sits han sitter i trots allt, han är ingen Lahm precis.
Förhoppningsvis kan Boateng lära mycket utav Dante som har mycket mer rutin och lugn än honom. För som jag ser det är det precis vad Boateng saknar i nuläget, lugnet men kunna behålla fokus och rutinen.
Om något år behöver man dock faktiskt en ny mittback när DVB väljer att gå åt sidan, hur det blir då om Can har växt till sig lämnar jag till framtiden.
Citera
2012-08-29, 11:49
Medlem
Tjenare! Det är så här att jag ska flytta till Tyskland ett halvår för att studera. Åker ner på fredagen med bil och planerar vara nere där jag ska bo på måndag. Hur som helst, här kommer min fråga!

Jag har tänkt att under helgen gå på fotboll nere i Tyskland, och den match som passar best med resväg och så vidare är Fortuna dusseldorf - mönchengladbach.
Jag undrar, det måste väl vara billigare att försöka fixa biljetter på plats på lördagen än att beställa via en svensk fotbollsresearrangör?
Någon som har erfarenheter från liknande situationer? Hur svårt är det att få tag på biljetter på plats?

Tack på förhand!
Citera
2012-08-29, 12:10
Bannlyst
Kölns Rensing har skrivit på för Neverkusen.

Bra back-up till Leno... för han kan väl omöjligen peta Leno ?!

@ovanstående: Düsseldorfs match borde du nog utan problem kunna fixa på plats. Arenan tar ju 50k+

edit: info om utbyggnaden till 71.000 på Allianz Arena :
http://www.fcbayern.telekom.de/de/aktuell/news/2012/36638.php
kanske den som var länkad tidigare...

Citat:
... så jag förlåter honom.
Senast redigerad av laas 2012-08-29 kl. 12:22.
Citera
2012-08-29, 12:19
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Boateng överglänste Dante i premiären i alla fall.
Brasilianska mittbackar har i mina ögon ofta ett vågat/farligt spel som om det inte går rätt kan för ett giftigt motståndaranfall bli en gyllene chans.
Nu var detta hans riktiga premiär så jag förlåter honom.

Förövrigt så har Martinez flugit tillbaka till Bilbao där det sägs att dom är skitsura på honom för att han missade dagens träning.
Senast redigerad av cyberkalle 2012-08-29 kl. 12:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in