Resultat: .
0%
röster
2012-06-24, 17:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vad tror ni..Vilket lag hoppas ni Tyskland får i semin? Jag är lite kluven..Jag gillar inte England nånstans..och vill bara ha ut dom så fort som möjligt..samtidigt som Italien nog är en betydligt lurigare motståndare..även mentalt tror jag. England skulle man nog kunna blåsa av banan bara.

Skulle gärna se England, har inte riktigt kommit över CL-finalen och vill ha revansch!
Citera
2012-06-24, 18:40
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Vad tror ni..Vilket lag hoppas ni Tyskland får i semin? Jag är lite kluven..Jag gillar inte England nånstans..och vill bara ha ut dom så fort som möjligt..samtidigt som Italien nog är en betydligt lurigare motståndare..även mentalt tror jag. England skulle man nog kunna blåsa av banan bara.

Det där kunde ju verkligen ha varit mina ord......

Jag klipper ur din text och ändrar "gillar inte" till "hatar" samt "någonstans" till "överallt":

Jag hatar England överallt..och vill bara ha ut dom så fort som möjligt..

(OBS! Gäller endast fotboll! Vem kan hata deras kulinariska kök? )
Citera
2012-06-24, 18:52
Medlem
marc0p0l0s avatar
http://www.kicker.de/news/fussball/intligen/startseite/570961/artikel_schmidt-zu-rb-salzburg---rangnick-sportdirektor.html

Rangnick, va? Sportdirektör för RBS och RBL, varför? Pengar?
Citera
2012-06-24, 19:32
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.kicker.de/news/fussball/intligen/startseite/570961/artikel_schmidt-zu-rb-salzburg---rangnick-sportdirektor.html

Rangnick, va? Sportdirektör för RBS och RBL, varför? Pengar?

Utan tvekan pengar, om man inte älskar energidryck förstås, Salzburg kan väl i så fall betala mer än Leipzig......
Citera
2012-06-24, 19:49
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Det där kunde ju verkligen ha varit mina ord......

Jag klipper ur din text och ändrar "gillar inte" till "hatar" samt "någonstans" till "överallt":

Jag hatar England överallt..och vill bara ha ut dom så fort som möjligt..

(OBS! Gäller endast fotboll! Vem kan hata deras kulinariska kök? )

Måste hålla med, och inte har det avtagit efter 19 maj...
Men samtidigt vill jag verkligen att man får möta engelsmännen i Halbfinale för att ånga över det destruktiva försvarslaget som det ångmaskineri man är.
Citera
2012-06-24, 20:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Eljero Elia fick inte chansen i Turin. Ryktas det om att han är på väg till Hamburg? Eller vad har Hamburg för planer? De behöver nya spelare. Dirk Kuyt valde ju att gå till Fenerbahce (ryktades om Hamburg).
Citera
2012-06-24, 20:38
Medlem
therifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Eljero Elia fick inte chansen i Turin. Ryktas det om att han är på väg till Hamburg? Eller vad har Hamburg för planer? De behöver nya spelare. Dirk Kuyt valde ju att gå till Fenerbahce (ryktades om Hamburg).

Hamburg har redan värvat lite. Bland annat Artem Rudnev från Lech Poznan, som likt Eljero Elia är anfallare. Elia kan dock spela på kanten också, men Hamburg har redan värvat Maximilian Beister från Düsseldorf som är högerytter. Så frågan är väl om Hamburg verkligen behöver signera Eljero också.
Citera
2012-06-24, 21:07
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therif
Hamburg har redan värvat lite. Bland annat Artem Rudnev från Lech Poznan, som likt Eljero Elia är anfallare. Elia kan dock spela på kanten också, men Hamburg har redan värvat Maximilian Beister från Düsseldorf som är högerytter. Så frågan är väl om Hamburg verkligen behöver signera Eljero också.

Okej, intressant. Jag kollade upp det och Maximilian Beister återvänder från Dusseldorf. Killen har verkligen känslor för sin hemklubb:

Citat:
Now you are back at HSV. You even prematurely extended your contract until 2016. Reports claim that last season's double-winners Borussia Dortmund wanted to sign you. What made you pick HSV?

Beister: HSV is my hometown club, and I was always certain that I would return to them. I have wanted to play for HSV since I was a little kid. Now, to play for them in the Bundesliga is huge for me. HSV is a big club known worldwide. Their concept matches my hopes and expectations. In Hamburg, the club is going through a transition and putting their faith in young and motivated players.

http://www.hsv.de/en/season/meldungen/bundesliga/june-2012/maximilian-beister-hsv-is-my-hometown-club/

Artjoms Rudnevs målfördelning är inte bra. Gjorde fyra hattrick och dubbelmål två gånger för Lech Poznan samtidigt som han gick mållös i 16 andra matcher av totalt 27 matcher, enligt WhoScored. Däremot är han nog på Hamburgs nivå, de är ju trots allt en mittenklubb idag. Sen så ska man inte glömma bort att Jose Paolo Guerrero var avstängd i åtta matcher 11/12 och att därför Hamburg spelade sämre än vad de egentligen var.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-24 kl. 21:39.
Citera
2012-06-24, 22:21
Medlem
dippsis avatar
TKD_1337, Sedan har man ju också hämtat Adler som är rätt stor värvning!
En spelmakare behövs och det var snack om Kuyt vilket det inte blev. Altintop ifrån Real har också varit ett rykte och sedan finns också ryktet om att van der Vaart ska hämtas tillbaka!

Elia ser jag inte som troligen då han aldrig kom riktigt igång i HSV och inte är super populär, jag hade iaf inte velat se dem lägga pengar på honom!
Citera
2012-06-24, 22:50
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
TKD_1337, Sedan har man ju också hämtat Adler som är rätt stor värvning!
En spelmakare behövs och det var snack om Kuyt vilket det inte blev. Altintop ifrån Real har också varit ett rykte och sedan finns också ryktet om att van der Vaart ska hämtas tillbaka!

Elia ser jag inte som troligen då han aldrig kom riktigt igång i HSV och inte är super populär, jag hade iaf inte velat se dem lägga pengar på honom!

Ja, Rene Adler är en stor värvning, och Frank Arnesen sade att Dirk Kuyt ville spela Champions League-fotboll, så därför valde han Fenerbahce. Tror dock inte på van deer Vaart då han lär vara för dyr och för att jag tror att han vill vara i en klubb som Tottenham eller större.

Hamburg har ju ändå köpt rätt så många spelare ser jag nu i efterhand, så det lär nog inte bli så mycket mer. Altintop låter ju dock trolig men det går ju också rykten om att han vill gå till Turkiet.
Citera
2012-06-24, 23:28
Medlem
TKD_1337s avatar
Nu är det klart: det blir Tyskland mot Italien. Kan inte se hur Italiens undermåliga offensiv ska kunna hota Tyskland men allt kan ju hända på en match.

Gomez borde starta. Han är helt enkelt bättre än Klose.
Senast redigerad av TKD_1337 2012-06-24 kl. 23:32.
Citera
2012-06-24, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Gomez borde starta. Han är helt enkelt bättre än Klose.
Trots att Gomez är en av mina favoritspelare, är jag skeptisk till om han ska spela. Med Klose på planen får man igång hela offensiven på ett annat sätt. Özil kommer in i spelet helt annorlunda då han får lite mer fria tyglar och kan väggspela med Miro, vilket Gomez inte är kapabel till. Thomas Müller är också en spelare som jag tycker spelar bättre med en mer teknisk forward. Podolski borde man dock bänka till förmån av Reus eller Schürrle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in