Resultat: .
0%
röster
2014-01-30, 20:51
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tråkigt för Pauli och kan även bli tråkigt för Bartels då det faktiskt är fullt möjligt att de båda klubbarna byter serie med varandra. De skulle t.o.m. kunna mötas i ett ev. kval för upp-/nedflyttning. Vore en prekär situation för Bartels i så fall om han nu inte har någon klausul som bryter kontraktet om nu Werder skulle ramla ur...

Tror inte Bremen hamnar i den situationen men möjligen kan St. Pauli få kvala uppåt om de håller stilen. Bartels är en underskattad spelare som borde spela i högsta serien. Dock ett kvalitetstapp för Reeperbahn-laget precis som du skriver.
Citera
2014-01-30, 20:54
Medlem
afras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Ska vi gissa att han fått en rejäl löneförhöjning?

Ja säkert. Det kan ju också vara så att han trivs i Schalke. I Arsenal skulle han sannolikt börja på bänken, kanske inte vad han tänkt sig, speciellt då hans plats i VM-truppen är långt ifrån säker.
Citera
2014-01-30, 20:56
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Stod en artikel idag på fotbollskanalen, så här säger Union ordförande bl a;
- Det intresserar mig egentligen inte om provokationer har förekommit. Om vi inte kan hantera det så är vi inte ägnade att spela bortamatcher, och definitivt inga internationella bortamatcher.

Han vill inte beskylla en hel kategori supportrar, till exempel samtliga ultras, för det som hände, men påpekar samtidigt att alla som gillar stämningsfull fotboll riskerar att stå som förlorare i slutändan.

- Det här har inte bara skadat Union, utan även den fotboll som vi tycker om. Det var få poliser och inga kravallstaket på arenan. Just sådana saker som vi vill ha sparkade vi på.

- Vi ska bestraffa alla som verkligen skadade vår klubb. Dessa killar och tjejer kommer inte att se någon fotboll de kommande åren.

Klockrent uttalande i mina ögon. Det är inte kollektivet supportar eller ultras som ska straffas utan individerna som handlade vansinnigt.

Den största konsekvensen av detta upplopp är att jag inte längre vågar använda min Union Berlin mössa av rädsla för att springa på våldsbenägna Djurgårdare på stan Det som var min enda bekväma mössa
Citera
2014-01-30, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Ja säkert. Det kan ju också vara så att han trivs i Schalke. I Arsenal skulle han sannolikt börja på bänken, kanske inte vad han tänkt sig, speciellt då hans plats i VM-truppen är långt ifrån säker.

Starkt av "Wurst" Heldt att gå ut med ett sådant uttalande. Bra för ligan.
Citera
2014-01-31, 12:10
Medlem
cyberkalles avatar
Stackars Watzke hur mycket gråt kan det finnas i den kroppen.

Jaha idag är det dagen då ni skall ta ryktena på allvar och vi får se Kroos lämna Bayern för United eller var det Chelsea för det har forumexpertisen sagt och då jävlar är det så.

Åker iväg till stugan och kommer inte följa BL annat än på Esp2 så Apelsinen och alla BVB-anhängare ni må ha en lyckosam fotbollshelg.

Så här blir resultaten

Braunschweig - Dortmund 1-3
Schalke - Wolfsburg 2-2
Leverkusen - Stuttgart 1-1
Hoffenheim - Hamburg 3-2
Mainz - Freiburg 2-1
Augsburg - W Bremen 1-0
Hannover - Mönchengladbach 1-4
Hertha Berlin - Nürnberg 2-2
Bayern - Frankfurt 3-0
Citera
2014-01-31, 16:25
Medlem
motvalls avatar
Då ska vi se vad som hänt;
Ingen Holtby för S04, Lakic går tillbaks till Klautern, Obraniak för Werder, Jovic för BVB, Rajtoral för H96, Guardoda för Bayer, Campana för FCN och Jones för Besiktas. Traore ser ut att lämna VfB i sommar.

Tror inte så mycket mer händer, än då att Diego ser ut att lämna VW. I Tyskland så stänger ju fönstret kl 18 ikväll.

Antagligen kommer inget av dessa nyförvärv vara spelklara till helgen.
Citera
2014-01-31, 18:26
Medlem
Steff83s avatar
Hertha Berlin har fått en ny sponsor och Investor. Är helt plötsligt skuldfria dessutom.
Citera
2014-01-31, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hertha Berlin har fått en ny sponsor och Investor. Är helt plötsligt skuldfria dessutom.

Japp, får €60M av investerare från USA. Kanske blir en ny "satsning"? http://www.transfermarkt.de/de/hertha-bsc-kassiert-ueber-60-millionen-von-us-investor/news/anzeigen_148046.html
Citera
2014-01-31, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Japp, får €60M av investerare från USA. Kanske blir en ny "satsning"? http://www.transfermarkt.de/de/hertha-bsc-kassiert-ueber-60-millionen-von-us-investor/news/anzeigen_148046.html

Das ist sehr gut Man kan ju hoppas pengarna används med sunt förnuft nu bara.
Citera
2014-02-01, 09:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Das ist sehr gut Man kan ju hoppas pengarna används med sunt förnuft nu bara.
Som du skriver så får man hoppas att Hertha är lite mer försiktiga med pengar denna gång än de brukar. Personligen har jag ingen emot ifall den klubben stabiliseras och blir ett stabilt mitten/EL-lag i Bundesliga. Berlin är värd ett sådan.
Citera
2014-02-01, 09:16
Medlem
motvalls avatar
Liten summering av vinterfönstret i BL;
Som väntat blir Kroos kvar i Bayern (vem kan ha seriöst trott på en övergång?) och Draxler i S04 (lika logiskt det att han stannar, men undrar om inte något händer i sommar?). Inget skedde med ter Stegen och Barcelona heller, men nog flyttar han i sommar? (85% sannolikhet är det på transfermarkt och det är väldigt mycket.).

Det största blev istället att Lewandowski-soppan tog slut och att VW bytte Diego mot de Bruyne.

Annars såg den ut som den brukar, är ju inte lätt att värva mitt under säsongen. Lag som ligger sämre till gjorde lite chansartade förstärkningar (Hamad, Obraniak, Ola John, mm). Andra rensade lite i truppen (som Wiese, Molinaro och Jones bort, Kirchhoff och L de Jong utlånade, mm).

Det som förvånade mig mest var BVB:s ganska passiva agerande, tycker det är obegripligt att man inte breddar sin trupp. Men så tänker jag å andra sidan varje transferfönster, verkar helt enkelt som Klopp vill ha en mindre grupp spelare att jobba med.
Citera
2014-02-01, 11:51
Medlem
csts avatar
Citat:
Liten summering av vinterfönstret i BL;
Som väntat blir Kroos kvar i Bayern (vem kan ha seriöst trott på en övergång?) och Draxler i S04 (lika logiskt det att han stannar, men undrar om inte något händer i sommar?). Inget skedde med ter Stegen och Barcelona heller, men nog flyttar han i sommar? (85% sannolikhet är det på transfermarkt och det är väldigt mycket.).

Det största blev istället att Lewandowski-soppan tog slut och att VW bytte Diego mot de Bruyne.

Annars såg den ut som den brukar, är ju inte lätt att värva mitt under säsongen. Lag som ligger sämre till gjorde lite chansartade förstärkningar (Hamad, Obraniak, Ola John, mm). Andra rensade lite i truppen (som Wiese, Molinaro och Jones bort, Kirchhoff och L de Jong utlånade, mm).

Det som förvånade mig mest var BVB:s ganska passiva agerande, tycker det är obegripligt att man inte breddar sin trupp. Men så tänker jag å andra sidan varje transferfönster, verkar helt enkelt som Klopp vill ha en mindre grupp spelare att jobba med.
Det var väl ingen som på allvar trodde att Kroos och Draxler skulle lämna i januari även om intresset fanns där?

Jag tycker dock att det är trist att Diego lämnar ligan, stundvis en väldigt sevärd spelare med en ganska nyttig teknik. Sen verkar väl han ha drömt om Atletico lika länge som de har drömt om honom så det kanske är bäst för alla parter att övergången blev klar till slut. De Bruyne kan vara en fullgod ersättare så Wolfsburg borde vara lika slagkraftiga framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in