Resultat: .
0%
röster
2014-01-29, 17:45
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo

Schieber ser ut att lånas ut till HSV också, tror jag kan vara bra.
Stackars HSV, tycker man borde hålla Schieber så långt borta från en fotbollsplan som det går. Det är bedrövligt att behäva se honom när Dortmund jagar mål.

Annars tycker jag Holtby hade varit en perfekt värvning för Bvb, behövs lite bredd i den truppen och en spelare som kan spela på de flesta positioner på mittfältet och gör det dessutom bra.
Citera
2014-01-29, 19:58
Medlem
Det går fort här i slutet av fönstret. Det ser ut som att man har gjort klart med en Milos Jojic från FK Partizan Belgrad. Neven får alltså sällskap.
Citera
2014-01-29, 20:26
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tackar för klargörandet. Borde kanske själv insett att det fanns en fullständig rapport klar och inte bara artiklar i pressen.

Det där med vinst från arenabolaget som ”räddar” fotbollsvcerksamheten känns sisådär. Tycker inte de två verksamheterna ska blandas ihop vid klubbjämförelser, även om alla begriper att ägandet av stadion ger en klubb en större trygghet och en fast tillgång som kan användas vid behov/ekonomisk kris.

Att klubbarna har positivt eget kapital, som ewru nämner, tar jag för givet. (Tillgångarna, dvs värdet av spelare, stadion, träningsanläggning, o dyl är större än skulderna.) Annars får man problem.

Vill slutligen understryka det du var inne på tidigare, det finns inget egentligt egenintresse för en fotbollsklubb att gå med vinst. På så sätt skiljer sig dessa från vanliga företag, den viktigaste "utdelningen" till ägarna är trots allt goda resultat på planen, inte mer pengar i plånboken.

Alltför stora förluster år efter år är däremot inte acceptabelt. Men med sådana så får man inte delta i Bundesliga, så för Tysklands är detta inget problem.
Det va en gissning men inget vidare sådan, svårt att tänka mig att Bremen skulle kunna väga upp sin förlust med andra intäkter. De äger ju inte hela arenan tex.

Bundesliga lagen generellt en bra inställning till det ekonomiska. Ett intressant ämne, tyvärr skrivs det inte så mycket om den delen. Finns det någon information hur stora förlusterna är för de klubbarna? Är det något lag som på allvar är hotat rent ekonomiskt?
Citera
2014-01-29, 22:18
Medlem
cyberkalles avatar
Jag har full förståelse om alla tycker jag och några andra knäppgökar till Bayernfans är korkade och det ena och det andra.

Hav tålamod med oss för vi är inte vana med detta spel och alla förändringar som Pep gjort.

Jag kan nog sätta en diagnos på mig själv.
Citera
2014-01-29, 22:28
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Blir troligen ingen St. Pauli match för mig i vår. Blev helt plötsligt så att jag fick nytt jobb i mitten på mars. Dock så blir det en tripp till Dresden medans jag är kvar på gamla jobbet. Tänkte försöka få biljetter till Dresden - Düsseldorf medans vi är där. Verkar dock vara slutsålt väldigt ofta (Stadion tar knappt 30.000) så man får hänga på låset när biljetterna släpps. Jag har varit i Dresden flera gånger men senaste gången var så länge sedan som i början på 90-talet och då som utflykt från Meissen där vi bodde då på ett gammalt "Interhotel" (DDR's officiella hotell-kedja). Undras om någon i Dresden kommer ihåg Johnny Ekström
Ok, tråkigt att höra. Jag ska kanske till Millerntor den 15:e februari (matchen mot Bochum) om det löser sig med att få låna ett dauerkarte av polarens polare. Annars får det vänta till mars någon gång innan jag har tid för en Hamburgresa igen.

Dresden låter också intressant. Dock svårt att få tag på biljetter som du säger. I värsta fall får du väl helt enkelt köpa dig en plåt av någon svartabörshaj utanför stadion strax före match. Brukar rätt ofta funka i Tyskland.

Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det går fort här i slutet av fönstret. Det ser ut som att man har gjort klart med en Milos Jojic från FK Partizan Belgrad. Neven får alltså sällskap.
Vad är det för en spelare? Talang? Redan etablerad i Serbien? Truppspelare för BvB antar jag?
Citera
2014-01-30, 18:16
Medlem
motvalls avatar
Tyska transfer den näst sista dagen;
Luuk de Jong går som väntat till Newcastle på lån, starkt jobbat Hrgota.
Koray Günter lämnar BVB (där han inte tagit plats) för Galatasaray
Hannover lånar Frantisek Rajtoral från Pilzen
Werder värvar Bartels från St Pauli, han kommer i sommar.
Jermaine Jones lämnar S04, går till Besiktas-
Två spelare lämnar VfB, Molinaro går tillParma och Kvist till Fulham
Bayer har fått ett tillskott i Andres Guadado fr Valencia på lån

Starka rykten;
BVB ska ha Milos Jojic från Partizan Belgrad på gång som Kuba-ersättare.
Ludovic Obraniak (Bordeaux) ser ut att gå till Werder
Rincon ser ut att lämna HSV för Cardiff.
Firmino kan gå från byn till S04, bra för Hamad.
Frankfurts Lakic verkar intressant för K-lautern
Traore i VfB det för Gladbach
Galvez från R Vallecano till Werder
Samt då de vanliga om Draxler, Holby och Ramos samt en drös andra till BVB.
Citera
2014-01-30, 18:37
Medlem
Citat:
Tyska transfer den näst sista dagen;
Luuk de Jong går som väntat till Newcastle på lån, starkt jobbat Hrgota.
Koray Günter lämnar BVB (där han inte tagit plats) för Galatasaray
Hannover lånar Frantisek Rajtoral från Pilzen
Jermaine Jones lämnar S04, går till Besiktas-
Två spelare lämnar VfB, Molinaro går tillParma och Kvist till Fulham
Bayer har fått ett tillskott i Andres Guadado fr Valencia på lån

Starka rykten;
BVB ska ha Milos Jojic från Partizan Belgrad på gång som Kuba-ersättare.
Ludovic Obraniak (Bordeaux) ser ut att gå till Werder
Rincon ser ut att lämna HSV för Cardiff.
Firmino kan gå från byn till S04, bra för Hamad.
Frankfurts Lakic verkar intressant för K-lautern
Traore i VfB det för Gladbach
Galvez från R Vallecano till Werder
Samt då de vanliga om Draxler, Holby och Ramos samt en drös andra till BVB.

Günter skriver på för Gala men det finns en återköpsklausul på €7M om två år.

Jojic är nog inte tänkt som en Kuba-ersättare, snarare någon som kan spela som åtta eller tia.

Firmino kan blir en riktigt bra värvning för Schalke om han kan hålla uppe sitt poängsnitt. Om inte Schalke köper honom försvinner han troligtvis från ligan, vilket hade varit tråkigt.
Citera
2014-01-30, 18:38
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Tråkigt för Pauli och kan även bli tråkigt för Bartels då det faktiskt är fullt möjligt att de båda klubbarna byter serie med varandra. De skulle t.o.m. kunna mötas i ett ev. kval för upp-/nedflyttning. Vore en prekär situation för Bartels i så fall om han nu inte har någon klausul som bryter kontraktet om nu Werder skulle ramla ur...
Citera
2014-01-30, 19:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Union Berlin har redan identifierat 24 av de c:a 200 människor som hoppade över de låga staketen och (delvis) sprang in på planen och gett dem stadionförbud i två år. Troligtvis är de kända huliganer som polisen från Berlin har kunnat identifiera snabbt.

Klubben räknar med att totalt c:a 50-60 människor kommer att få stadionförbud på "der Alte Försterei", i tillägg till de 62 som sedan tidigare har det. Här kommenterar Zingler händelsen http://www.bild.de/sport/fussball/union-berlin/es-wurden-grenzen-ueberschritten-34436716.bild.html

"Djurgården anser att det är oerhört viktigt att de som agerade på ett sådant sätt att matchen fick avbrytas ställs till svars och Polisens arbete med att identifiera dessa personer, såväl tyskar som svenskar, har inletts." (från dif.se)

Supporterstyrda klubbar säger rätt saker, normala klubbar gör rätt saker...

Stod en artikel idag på fotbollskanalen, så här säger Union ordförande bl a;
- Det intresserar mig egentligen inte om provokationer har förekommit. Om vi inte kan hantera det så är vi inte ägnade att spela bortamatcher, och definitivt inga internationella bortamatcher.

Han vill inte beskylla en hel kategori supportrar, till exempel samtliga ultras, för det som hände, men påpekar samtidigt att alla som gillar stämningsfull fotboll riskerar att stå som förlorare i slutändan.

- Det här har inte bara skadat Union, utan även den fotboll som vi tycker om. Det var få poliser och inga kravallstaket på arenan. Just sådana saker som vi vill ha sparkade vi på.

- Vi ska bestraffa alla som verkligen skadade vår klubb. Dessa killar och tjejer kommer inte att se någon fotboll de kommande åren.

Klockrent uttalande i mina ögon. Det är inte kollektivet supportar eller ultras som ska straffas utan individerna som handlade vansinnigt.
Citera
2014-01-30, 19:42
Medlem
Hummels ser ut att kunna spela imorgon. Här lite statistik som jämför hur vi spelar med respektive utan honom: https://pbs.twimg.com/media/BfPxBMWIEAAViC-.jpg:large

Offensivt som defensivt kanske vår viktigaste spelare, inte dåligt för en mittback. Synd bara att han har blivit så skadebenägen.
Senast redigerad av fortississimo 2014-01-30 kl. 19:45.
Citera
2014-01-30, 20:12
Medlem
afras avatar
Horst Heldt säger idag: -Draxler lämnar inte Schalke. Varken i januari eller efter sommaren.

Bra nyhet för tysk fotboll och Schalke. Och varför skulle han gå just nu när han ska spela sitt livs match mot Madrid i CL? Inte ofta en sådan chans dyker upp för en fotbollsspelare.

http://www.theguardian.com/football/2014/jan/30/arsenal-blow-julian-draxler-schalke-move-ruled-out
Citera
2014-01-30, 20:48
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Horst Heldt säger idag: -Draxler lämnar inte Schalke. Varken i januari eller efter sommaren.

Bra nyhet för tysk fotboll och Schalke. Och varför skulle han gå just nu när han ska spela sitt livs match mot Madrid i CL? Inte ofta en sådan chans dyker upp för en fotbollsspelare.

http://www.theguardian.com/football/2014/jan/30/arsenal-blow-julian-draxler-schalke-move-ruled-out

Ska vi gissa att han fått en rejäl löneförhöjning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in