Resultat: .
0%
röster
2014-02-01, 14:17
Medlem
fchansas avatar
Hansa Rostock - Osnabrück live på ndr.de just nu för den intresserade
Citera
2014-02-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Som du skriver så får man hoppas att Hertha är lite mer försiktiga med pengar denna gång än de brukar. Personligen har jag ingen emot ifall den klubben stabiliseras och blir ett stabilt mitten/EL-lag i Bundesliga. Berlin är värd ett sådan.

Tottenham i somras är skräckexemplet, spendera pengar bara för spenderandets skull. Men jag tror mr Luhukay är smartare än så.

Jag hade väldigt gärna sett att Hertha etablerar sig i topp 6-7 av BL samtidigt som Union går upp. Alla ligor bör ha huvudstadsderby.
Citera
2014-02-01, 17:41
Medlem
Skönt att Schalke har Meyer i alla fall. Han är väl förmodligen den bästa spelaren i sin ålder just nu? skulle nog vilja påstå att han är minst lika bra som Draxler och kommer förmodligen bli ännu bättre i framtiden. Draxler har fått lite väl mycket hype nu, prislappen på 45 miljoner euro känns inte helt befogad. Isco gick för 30 och Götze för 37 t.ex.
Citera
2014-02-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Skönt att Schalke har Meyer i alla fall. Han är väl förmodligen den bästa spelaren i sin ålder just nu? skulle nog vilja påstå att han är minst lika bra som Draxler och kommer förmodligen bli ännu bättre i framtiden. Draxler har fått lite väl mycket hype nu, prislappen på 45 miljoner euro känns inte helt befogad. Isco gick för 30 och Götze för 37 t.ex.

Japp, jag gillar själv Meyer mer. Jag tror att han till och med är bättre ä Götze vid samma ålder. Då får man inte glömma bort att Donis Avdijaj med sitt sinnessjuka poängsnitt i juniorlagen snart finns att tillgå - och han spelar på samma position. Fullproppat med talang där i Schalke. Själv hoppas jag att derbyrivalen kan få tag på någon av dessa snarast.
Citera
2014-02-01, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Japp, jag gillar själv Meyer mer. Jag tror att han till och med är bättre ä Götze vid samma ålder. Då får man inte glömma bort att Donis Avdijaj med sitt sinnessjuka poängsnitt i juniorlagen snart finns att tillgå - och han spelar på samma position. Fullproppat med talang där i Schalke. Själv hoppas jag att derbyrivalen kan få tag på någon av dessa snarast.

Tveksamt att han är bättre än vad Götze var vid den åldern. Men det är en riktig guldklippa Schalke sitter på. Mycket talang i övrigt finns - Draxler, Meyer, Goretzka. Avidijaj har jag ingen större koll på. Men skulle Schalke sälja Draxler för 45 miljoner euro borde inte deras fans sörja tycker jag. Om de använder pengarna rätt vid en försäljning tror jag de kan bli ännu bättre än vad de är nu.
Citera
2014-02-01, 20:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Tveksamt att han är bättre än vad Götze var vid den åldern. Men det är en riktig guldklippa Schalke sitter på. Mycket talang i övrigt finns - Draxler, Meyer, Goretzka. Avidijaj har jag ingen större koll på. Men skulle Schalke sälja Draxler för 45 miljoner euro borde inte deras fans sörja tycker jag. Om de använder pengarna rätt vid en försäljning tror jag de kan bli ännu bättre än vad de är nu.
Meyer och Goretzka har större potential än Draxler tycker jag.

Götze är Tysklands stora stjärna på sikt..där ser inget annat just nu.
Citera
2014-02-01, 21:00
Medlem
Germanofils avatar
Andra raka segern för nye tränaren Korkut och nu har Hannover slagit två topplag på raken. Segern mot Gladbach kändes rättvis och spelet såg mycket bättre ut än under hösten. Inga ställningsfel i defensiven och framåt var det mer organiserat och inte bara individuella prestationer som tidigare. Hoppas på lite kontinuitet nu och att det fortsätter att flyta på med målproduktionen. Nye Rajtoral riktigt stabil på högerbacken och kanske snor han Sakais startplats direkt? Att man återgått till att spela med två "äkta forwards" är något jag uppskattar. Diouf och Rudnevs funkar bra ihop. HSV lär ångra sig bittert nu när Lasogga är skadad...

De nästa tre matcherna blir riktigt tuffa. Först Schalke och Mainz borta följt av Bayern hemma. Lär inte bli många poäng inspelade men å andra sidan trodde knappast någon att H96 skulle ta 6 p i mötena med Wolfsburg och Gladbach. Den som lever får se men skönt med lite arbetsro för Korkut i alla fall.

Prost!
Citera
2014-02-01, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Meyer och Goretzka har större potential än Draxler tycker jag.

Götze är Tysklands stora stjärna på sikt..där ser inget annat just nu.

Timo Werner tror jag kan bli bättre.
Citera
2014-02-01, 22:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Timo Werner tror jag kan bli bättre.
vadå ska ni dra han nu också eller?
Citera
2014-02-02, 19:30
Medlem
cyberkalles avatar
Grym match av Bayern ikväll men det var ett rätt svagt motstånd.

Thiago blir som sagt bara bättre och bättre såg bara ett galet felpass av honom idag som hade kunnat slutat illa.
Edit: Thiago slog ikväll nytt BL-rekord i antal bollkontakter hela 185st.

Augsburg förstärker sin position som ett stabilt mittenlag i ligan.

Skönt att Leverkusen vände sin negativa trend.

Nu är det ett tag till CL men jag ser med oro framemot det som komma skall det kan bli så att alla Tyska lag åker redan nu.
Senast redigerad av cyberkalle 2014-02-02 kl. 19:36.
Citera
2014-02-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Grym match av Bayern ikväll men det var ett rätt svagt motstånd.

Thiago blir som sagt bara bättre och bättre såg bara ett galet felpass av honom idag som hade kunnat slutat illa.
Edit: Thiago slog ikväll nytt BL-rekord i antal bollkontakter hela 185st.

Augsburg förstärker sin position som ett stabilt mittenlag i ligan.

Skönt att Leverkusen vände sin negativa trend.

Nu är det ett tag till CL men jag ser med oro framemot det som komma skall det kan bli så att alla Tyska lag åker redan nu.

Jag tror risken att Bayern åker ut redan nu med detta spelet är liten. Däremot måste de andra höja sig. Zenit tycker jag verkar vara starka nu och vi åker ut med nuvarande spel.
Citera
2014-02-04, 16:19
Medlem
Quorthons avatar
Götze som bara blir bättre och bättre har snittat mål eller assist var 76e minut sedan första december.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in