Citat:
Ursprungligen postat av
marc0p0l0
PSG - Leverkusen (55/45)
Visst är det så att PSG är riktigt starka nu, speciellt med en Zlatan i högform. Tror dock inte att mötet blir så pass lätt för fransmännen, Leverkusen har erfarenhet ifrån slutspel och har varit i de här situationerna tidigare. Sen håller jag självklart PSG för favoriter, men blir nog snarare ett jämnt 2:1 avancemang än en 5:0 utklassning.
Leverkusen kan gå vidare visst PSG är på pappret ett bättre lag men jag hoppas och tror på Leverkusen
Schalke - Real Madrid (15/85)
Här har gruvarbetarna nog inte någon riktig chans alls. Visserligen har Schalke överraskat förut, men Keller har ingen erfarenhet av spel på den här nivån och de båda trupperna kan inte jämföras alls. Real är helt enkelt bättre på varje position. Förhoppningsvis går dock Schalke ut med flaggan i topp och håller resultatet på en rimlig nivå.[/quote]
Skulle nog sätta 5/95 i procent på detta möte för mig finns det absolut inget som talar för Schalke.
Zenit - Dortmund (35/65)
Klopp kan skratta gott nu, mycket bättre möte hade nog Dortmund inte kunnat hoppas på. Ett Zenit som inte har imponerat under CL, men som visserligen leder den ryska ligan. Efter dödens grupp kan jag dock inte se Dortmund förlora detta möte, får en trevlig väg till kvartsfinalen. [/quote]
Detta måste vara den ur Tysk synvinkel det säkraste mötet för avancemang.
Arsenal - Bayern (45/55)
Möjligt att 40/60 hade varit ett mer rättvist odds här, kan dock bli ett tufft möte för Bayern. Båda lagen är bättre än förra säsongen och även om Peps Bayern har imponerat med resultaten finns det mer att önska. Motivation blir alltid en faktor i sådana här situationer, Bayern kommer som regerande trippelmästare mot ett Arsenal som ser sin största chans att gå hela vägen på många år.
Tufft men inte omöjligt då jag kan tänka mig att Arsenal är fulla av revanschlusta men det kommer bli knappt och Bayern går vidare.
Edit: Jag vetta fan hur ni gör så där snygga "QUOTE" svar men mitt inlägg får duga.