Resultat: .
0%
röster
2013-09-07, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Löw var säkert bra för landslaget under en period för att slutföra den "nya" eran som han ihop med Klinsnanns inledde..men nu?? Det känns som någon annan behövs för att ta nästa slutgiltiga steg.

Sett till förutsättningarna är hans resultat knappast något särskilt som förtjänar ständigt förtroende..såvida inte mentaliteten hos DFB förändrats totalt...dvs..viktigast att komma "långt" mästerskapen istället för att faktiskt vinna.

Jupp Heynckes eller Ottmar Hitzfeld tror jag hade varit grymt för detta landslaget. Synd att dessa tränargiganter troligen aldrig får träna landslaget

Det sägs att man kommer förlänga till typ 2016 med Löw och co, men att det kommer att finnas en "get out"-klausul i kontraktet som träder i kraft efter VM. Heynckes är nog för gammal för att orka ta tag i landslaget, men Hitzfeld kan man alltid hoppas på.
Citera
2013-09-07, 18:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Det sägs att man kommer förlänga till typ 2016 med Löw och co, men att det kommer att finnas en "get out"-klausul i kontraktet som träder i kraft efter VM. Heynckes är nog för gammal för att orka ta tag i landslaget, men Hitzfeld kan man alltid hoppas på.

Jo..Jupp har nog lagt av för gott..Men Ottmar skulle ju kunna avrunda sin karriär med att leda landslaget några år. Det hade varit vackert...

Man vill någonstans att dessa stjärntränare som vunnit så mycket ska träna sina landslag någon gång..efter en framgångsrikt klubbkarriär..precis som den vore läckert om tex Mourinho tog över Portugal i framtiden.
Citera
2013-09-07, 19:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Labbadia har bättre laguttagningar än Löw
Hahaha med din filosofi och tankar så hade Tyskland varit rankade i San Marinos klass.
Citera
2013-09-07, 20:20
Medlem
fchansas avatar
Så, då var ett par matchbiljetter bokade till mig och min ena son (ville inte skriva bara "min son" ) för matchen på Allianz Arena den 3/11. Vill gärna se den matchen eftersom jag är ostalgiskt lagd Matchdatum redan fastslaget vilket gör att vi kan åka till Nürnberg på lördagen 2/11 och kolla på Per dessutom.
Citera
2013-09-07, 20:49
Medlem
Lekmands avatar
Kommer inte ihåg om nån redan skrivit det, men nu har man släppt spelplanen för tio omgångar framåt. Freiburg kommer att spela fem av dessa på söndagar och resten på lördagar. Märks att EL närmar sig med andra ord.
Citera
2013-09-07, 21:00
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Skandal att Holzhauser inte är med i Österrikes lag!
Han var ju med i U21-truppen men är nu hemskickad och avstängd 3 matcher pga "disciplinära problem". Eventuellt väntar sanktioner även från klubblaget Augsburg. Undrar vad fan killen har gjort?
http://www.sportal.de/oesterreichische-u-21-raphael-holzhauser-suspendiert-1-2013090729872100000
Citera
2013-09-07, 22:44
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Kommer inte ihåg om nån redan skrivit det, men nu har man släppt spelplanen för tio omgångar framåt. Freiburg kommer att spela fem av dessa på söndagar och resten på lördagar. Märks att EL närmar sig med andra ord.

Hamburg har fått hela oktober med söndagar, lite tråkigt för dem som vill åka på bortamatcher!
Citera
2013-09-08, 11:44
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand

De sista omgångarna före jul är inte klara ännu. Sitter, som jag sagt tidigare, på biljett till Schalke-Freiburg helgen 13-15/12 och även där lutar det väl tyvärr åt en söndagsmatch. Jag måste dessvärre åka hem redan på söndagskvällen. Skulle den matchen gå 15.30 så hinner jag, blir det 17.30 så får jag sälja den på viagogo. Har dessutom tänkt se Köln - Dresden och hoppas att den inte går på söndagen/måndagen utan på fredagen eller lördagen...... Jobbigt att det alltid ska vara så svårt att planera fotbollsbesök under Tysklandsresorna
Citera
2013-09-08, 14:02
Medlem
Idag spelas Torsten Frings avskedsmatch. Medverkande är bland andra Matthias Sammer, Kloppo och Lothar Matthäus. Streams finns.

Klopp ska spela anfallare.

Edit: Arrangemanget heter Tag der Legenden.
Senast redigerad av fortississimo 2013-09-08 kl. 14:25.
Citera
2013-09-08, 14:37
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Idag spelas Torsten Frings avskedsmatch. Medverkande är bland andra Matthias Sammer, Kloppo och Lothar Matthäus. Streams finns.

Klopp ska spela anfallare.

Edit: Arrangemanget heter Tag der Legenden.

http://www.bild.de/sport/fussball/torsten-frings/wiese-trifft-beim-abschied-32299900.bild.html

Matchen spelade igår, Tag der legenden är en årlig välgörenhetsmatch som spelas idag, där Frings dock inte medverkar.
Citera
2013-09-08, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
http://www.bild.de/sport/fussball/torsten-frings/wiese-trifft-beim-abschied-32299900.bild.html

Matchen spelade igår, Tag der legenden är en årlig välgörenhetsmatch som spelas idag, där Frings dock inte medverkar.

Jag såg det. Synd att jag missade Torsten Frings-matchen.
Citera
2013-09-09, 11:16
Medlem
motvalls avatar
Reus verkar ha blivit sjuk och följer inte med till de vindpiskade öarna i Atlanten. Antagligen ersätts han av Draxler eller Schürrle.

Gud vad det är tradigt med sådana här landslagsuppehåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in