Resultat: .
0%
röster
2013-10-14, 20:15
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Herbst = höst och meister = mästare. De som leder halvvägs in i tabellen.
Tackar! Weintermeister betyder då vintermästare, och "Vielleichtmeister" betyder då "Kanske"-mästare.

Har börjat läsa tyska
Citera
2013-10-14, 20:16
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Löw sa på presskonferensen idag att han är beredd på att pröva ett (väldigt begränsat) antal nya spelare, så nån superskillnad från i fredags lär vi inte se. Han sa att Neuer kommer stå i mål.

Han talade även väldigt positivt om Kruse som han sa kunde bli en viktig pjäs i laget, så jag antar att han spelar från start imorgon.

Neuer
Lahm, Mertesacker, J. Boateng, Jansen
Schweinsteiger, T. Kroos
T. Müller, Özil, M. Götze
M. Kruse

tror kicker, och jag håller med.

Ingen dålig elva det där inte

Danke schön
Citera
2013-10-14, 20:20
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Du har flyt! De sista omgångarna terminerades idag och matchen spelas just 15:30 på söndagen.
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/spieltag/1-bundesliga/2013-14/16/0/spieltag.html

edit: Och Köln - Dresden spelas på fredagen.
http://www.kicker.de/news/fussball/2bundesliga/spieltag/2-bundesliga/2013-14/18/0/spieltag.html

Underbart! You made my day! Det innebär en julmarknadshelg i Düsseldorf med åtminstone 2 st matcher och för mig 2 st nya arenor. Har som sagt redan fått hem biljetter till Schalke-matchen, väntar nu bara på att Köln ska släppa sina
Citera
2013-10-14, 20:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det viktigaste är mer pengar till klubbarna! Hur vi ska titta och betala för det får vi ta då!

Priset på TV-rättigheter för svensk publik har misshandlat både La Liga och Serie A i Sverige, hoppas vi slipper det.

Mer pengar till klubbarna kommer inte automatiskt att innebära mer pengar till bra fotboll.
Ett dagsfärskt exempel;
Dortmunds ordförande Watzke har fått en liten bonus för sitt ”hårda arbete” för klubben på kring 3 miljoner euro. Ännu ett bevis på att BVB är en klubb som alla andra och ingen evig underdog där alla jobbar ideelt. För sanningen är att de är lika kommersiella som andra tyska klubbar, gör man en bra vinst så belönas de i ledningen.

Om han är värd det? Troligen inte, men visst ska han få en ”belöning” för sitt arbete med att få ordning på den strulklubben
.
Citera
2013-10-14, 20:49
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Föga oväntat har priset på rättigheterna till att sända Bundesliga stigit rejält. Är ju "rätt" bra fotboll man kan se därifrån. Bolaget 21st Century Fox, Murdoch-ägt och för mig tidigare okänt, tar över rättigheterna från ett annat Murdoch-bolag Sky efter intensiv budgivning enligt media. Siffror kommer imorgon.

Då den tyska TV-marknaden känns relativt mättad innebär detta nog att vi svenskar kommer att få betala mer för att se "vår älskade liga" så fort Eurosports kontrakt går ut. Man får hoppas att kineser eller andra finansierar kalaset, ty vi är få i Sverige som verkligen kan och gillar Bundesliga.

Men mer pengar innebär starkare och rikare tyska medlemsägda klubbar, får vara glad för det, åtminstone.
Betala mer är ok, det jag oroar mig om det blir nytt bolag är att de inte skulle sända alla matcher. Vore tråkigt om inte alla 1530 matcher på lördagar gick se.
Citera
2013-10-14, 22:55
Medlem
Ser ut att gå framåt på skadefronten för "oss": http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/BVB-Trainings-Update-Guendogan-ins-Lauftraining-eingestiegen;art11635,2156742.
Citera
2013-10-15, 06:21
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fortississimo
Ser ut att gå framåt på skadefronten för "oss": http://www.ruhrnachrichten.de/sport/bvb/BVB-Trainings-Update-Guendogan-ins-Lauftraining-eingestiegen;art11635,2156742.
Jo, men oavsett vad så kommer ni att inkassera säsongens första hemmaförlust på lördag. Och vi kommer att ta vår första bortaseger!
Citera
2013-10-15, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Föga oväntat har priset på rättigheterna till att sända Bundesliga stigit rejält. Är ju "rätt" bra fotboll man kan se därifrån. Bolaget 21st Century Fox, Murdoch-ägt och för mig tidigare okänt, tar över rättigheterna från ett annat Murdoch-bolag Sky efter intensiv budgivning enligt media. Siffror kommer imorgon.

Då den tyska TV-marknaden känns relativt mättad innebär detta nog att vi svenskar kommer att få betala mer för att se "vår älskade liga" så fort Eurosports kontrakt går ut. Man får hoppas att kineser eller andra finansierar kalaset, ty vi är få i Sverige som verkligen kan och gillar Bundesliga.

Men mer pengar innebär starkare och rikare tyska medlemsägda klubbar, får vara glad för det, åtminstone.

Härligt. Hur mycket mer lukrativt kommer det nya TV-avtalet bli? det nuvarande ligger på 5,6 miljarder SEK ( cirka 637 miljoner euro/år).
Citera
2013-10-15, 17:41
Medlem
afras avatar
Roman Weidenfeller uttagen till landskampen mot Italien den 15 november. Löw som verkar ha mjuknat och lagt prestigen åt sidan signalerar också att Kevin Großkreutz har goda utsikter att komma med.

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/jogi-loew-testet-weidenfeller-gegen-italien-32935854.bild.html
Citera
2013-10-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afra
Roman Weidenfeller uttagen till landskampen mot Italien den 15 november. Löw som verkar ha mjuknat och lagt prestigen åt sidan signalerar också att Kevin Großkreutz har goda utsikter att komma med.

http://www.bild.de/sport/fussball/borussia-dortmund/jogi-loew-testet-weidenfeller-gegen-italien-32935854.bild.html

Ska bli kul att se Weidenfeller äntligen spela i landslaget. "Betongkurt" - som KG ibland kallas på tyska forum - har visat sig som en av BvB:s bästa spelare den senaste månaden. Ännu en äkta Dortmunder Jung (förhoppningsvis!) i landslaget!

Nu blir det U21-landskamp mot Färöarna!
Citera
2013-10-15, 18:39
Medlem
marc0p0l0s avatar
Ingen som befinner sig på plats i Stockholm idag och representerar tråden? Lyckades själva inte skaffa biljett och hade inte möjligheter att ta mig dit idag. Ingen viktig match så klart, men alltid kul att se Sverige och Tyskland mötas. Matchen på Ullevi i minusgrader här om året var dock ingen höjdare, kan vara bli bättre idag.
Citera
2013-10-15, 18:52
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Matchen på Ullevi i minusgrader här om året var dock ingen höjdare, kan vara bli bättre idag.
Ja den matchen var man ju tyvärr på, fy helvete vilken tråkig match. Dessutom går det ju inte se fotboll på nya ullevi (Iaf de platser jag varit på då jag tvingat mig dit) Ska bli kul att se matchen ikväll, även om jag tror Tyskland tar en rätt stabil seger, har ju dessutom spelat på dom till 1.80!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in