Resultat: .
0%
röster
2013-08-12, 17:13
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrWarum
Stod samma på mitt. Men jag bara tryckte ner det fönstret och loggade in som vanligt. Fungerade bra för mig.

Beror förmodligen på att man inte loggat ut på rätt sätt utan bara låtit det stå.
Nu gick det till och med att logga in med mobilen.
Det var man ju tvungen att ha ett extra abonnemang för tidigare.

Jag måste ha något gammalt erbjudande för det står att jag bara betalar 29:-/mån
Citera
2013-08-12, 17:16
Medlem
Lekmands avatar
Jag kan inte ens beställa ett abonnemang, står bara att det har blivit ett fel och att jag ska försöka igen.

Känns så förbryllande när folk skriver abonnemang i denhär tråden, när det också är det enda sättet man kan stava dortmundanfallaren PEA på.
Citera
2013-08-12, 17:40
Medlem
xtroes avatar
För mig funkar det bra med eurosportplayer, får bra bild när jag kollar via appletvn, dock ska det sägas att det är enbit ifrån viaplays sändningar, men med tanke på prisskillnaden är jag helnöjd.
Citera
2013-08-12, 18:00
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Funderade också över det här. Har nyligen skaffat Eurosport Player, har tidigare inte använt det. Till och från varierar kvaliteten på bilden rejält, går från att vara helt rent till att bli pixligt ett par minuter och sedan tillbaka. Får ibland bättre kvalité via fulstreams så visst måste det vara något med Eurosport Player som är problemet?
Med tanke på priset är det väl inte speciellt mycket att klaga på egentligen men visst hade man kunnat önska HD-sändningar men bildkvalitén är ändå okej, det som stör mig mest är bilden hela tiden hoppar litegrann. Sen är väl kommentatorerna sådär, känns som om de i ärlighetens namn inte har så bra koll på den tyska ligan utan mest stökar av det. Sen kan det väl ha att göra med att man följer sitt eget lag närmare men under FCB-matchen sa Kviborg och Arneng (?) en hel del saker om försäsongsmatcherna som i vart fall jag inte håller med om.
Citera
2013-08-12, 18:07
Medlem
Inte varit inloggad på ett tag, kul och läsa alla inlägg.

Schalkes försvarsspel såg bedrövligt ut, måste slipas till om de vill komma topp 4. Lite förvånad över att Santana blev bänkad i premiären, trodde han mer eller mindre skulle vara given.

Dortmund kan nog ge Bayern en match om titeln i år, tycker laget faktiskt ser starkare ut än ifjol(mer bredd) samt mycket mer speed nu med Auba, visserligen på bekostnad av kreativiteten som Götze hade. Definitivt världens bästa kontringslag.

Bayern var visserligen tämligen överlägsna mot Gladbach men försvarsspelet var ingen vacker syn. Kommer de se så svajigt ut hela säsongen kommer Bayern få de tufft, särskilt i dom stora utslagningsmatcherna i CL. Varför slopar Pep det starka hjärtat Javi och Schweini bildade?

Dessa matcher man han och se. Någon som kan rapportera lite om matchen mellan Hertha och Frankfurt? rätt starkt att klå dom som nykomling med 6-1.
Citera
2013-08-12, 22:44
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Inte varit inloggad på ett tag, kul och läsa alla inlägg.

Schalkes försvarsspel såg bedrövligt ut, måste slipas till om de vill komma topp 4. Lite förvånad över att Santana blev bänkad i premiären, trodde han mer eller mindre skulle vara given.

Dortmund kan nog ge Bayern en match om titeln i år, tycker laget faktiskt ser starkare ut än ifjol(mer bredd) samt mycket mer speed nu med Auba, visserligen på bekostnad av kreativiteten som Götze hade. Definitivt världens bästa kontringslag.

Bayern var visserligen tämligen överlägsna mot Gladbach men försvarsspelet var ingen vacker syn. Kommer de se så svajigt ut hela säsongen kommer Bayern få de tufft, särskilt i dom stora utslagningsmatcherna i CL. Varför slopar Pep det starka hjärtat Javi och Schweini bildade?

Dessa matcher man han och se. Någon som kan rapportera lite om matchen mellan Hertha och Frankfurt? rätt starkt att klå dom som nykomling med 6-1.

Kan hända att Santana behöver lite mer tid att integrera sig i laget kanske? Höwedes är väl utan tvekan fast och Santana konkurrerar då med Matip som ändå är en riktig schalker med några års erfarenhet nu. Sen var väl Santana inte allt för bra i slutet av förra säsongen heller? Orsakade en del problem för BVB om jag inte minns fel. Till stor del kan nog Schalkes röriga defensiv bero på att Hildebrand inte är den säkraste målvakten att ha bakom sig, det är frågan hur Schalke resonerar om det. Onekligen den svaga punkten, likt konstaterat här.

Visserligen kan Hildebrand inte skyllas helt för alla målen, utan det var även misstag i backlinjen. Men det känns inte som om han i nuläget är tillräckligt förtroendeingivande för att backarna ska kunna lita på honom. Vi får väl se hur det utvecklas under säsongen, verkar inte ryktas några målvakter till Schalke i dagsläget.

I halvlek mellan Fürth och Kaiserslautern frågade SKY Fürths sportchef om Hamad, verkar faktiskt finnas ett intresse där.
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-08-12 kl. 22:49.
Citera
2013-08-13, 02:01
Medlem
Lekmands avatar
Rasmus Jönsson lånas ut till Ålborg. Såg nu att han var 192cm och väger 71kg. Är man inte sjukt smal då? Inte konstigt att han inte kunde prestera i BL! Känns lite deppigt med att man läst om flera svenska anfallare som inte kan prestera i BL. Hoppas Hrgota klarar av det bättre!

Det där med att Bitburger och Krombacher m.fl. tar över flera arenor i Tyskland känns ju bara fel. Måste varit det Streich egentligen syftade på när han kritiserade att fotbollen allt mer säljs ut nuförtiden. Det borde vara självklart att ha den mest populära lokala ölen som arenaöl! Freiburgs Rothaus är helt eller delvis ägt av bundeslandet, så det lär behålla sin status Såg också att Rothaus var billigast, vilket kan förklara att så många väljer att slänga ut sitt fulla/halvfulla plastglas när tillfälle ges
Citera
2013-08-13, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Rasmus Jönsson lånas ut till Ålborg. Såg nu att han var 192cm och väger 71kg. Är man inte sjukt smal då? Inte konstigt att han inte kunde prestera i BL! Känns lite deppigt med att man läst om flera svenska anfallare som inte kan prestera i BL. Hoppas Hrgota klarar av det bättre!
Fick intrycket att han har blivit bättre på närkamperna, hoppas att någon av dom ordinarie anfallarna skadas så att Jönköping-bon får chansen. Favre (tränaren) har gjort underverk med spelare som Reus, Danke m.lf.

Just nu är Hrgota Sveriges störste anfallstalang..

Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Det finns ett par lag som kan utmana Bayern, men Dortmund är väl den som hota Bayern mest.

Vi har nu bredd i försvaret samt på mittfältet. Dock så har vi Europas sämta anfallsbesättning då ingen ersättare kan matcha Lewys målproduktion. Hoppas dock att Schieber blommar ut () eller att Ducksch utvecklas så bra i Amas (b-laget) att han testas på högre nivå.

Auba är tilltänkt för att konkurrera med Reus/Kuba. Mkhitaryan är en utmärkt ersättare för Götze
Citera
2013-08-13, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Kan hända att Santana behöver lite mer tid att integrera sig i laget kanske? Höwedes är väl utan tvekan fast och Santana konkurrerar då med Matip som ändå är en riktig schalker med några års erfarenhet nu. Sen var väl Santana inte allt för bra i slutet av förra säsongen heller? Orsakade en del problem för BVB om jag inte minns fel. Till stor del kan nog Schalkes röriga defensiv bero på att Hildebrand inte är den säkraste målvakten att ha bakom sig, det är frågan hur Schalke resonerar om det. Onekligen den svaga punkten, likt konstaterat här.

Visserligen kan Hildebrand inte skyllas helt för alla målen, utan det var även misstag i backlinjen. Men det känns inte som om han i nuläget är tillräckligt förtroendeingivande för att backarna ska kunna lita på honom. Vi får väl se hur det utvecklas under säsongen, verkar inte ryktas några målvakter till Schalke i dagsläget.

I halvlek mellan Fürth och Kaiserslautern frågade SKY Fürths sportchef om Hamad, verkar faktiskt finnas ett intresse där.

Visst är det så, men med tanke på att Santana gick över till den värsta rivalen måste det ha funnits något muntligt avtal om speltid(avsevärt mycket mer än han fick i Dortmund). Schalke måste skaffa en ny keeper, ganska märkligt att de inte löste det problemet tidigt på sommaren. Pengarna fanns väl?
Citera
2013-08-13, 16:38
Medlem
JoonaToivios avatar
Skönt att man inte är ensam om problemen ang. Eursport Player! Skapade konto för fyra dagar sedan, men när jag skulle beställa stod det bara "transaction" och inget mer. Synd att jag missat lite matcher på grund utav detta.
Senast redigerad av JoonaToivio 2013-08-13 kl. 16:42.
Citera
2013-08-13, 17:51
Medlem
Ikväll är det U21-landskamp. Hoppas få se lite Durm och Hofmann.
Citera
2013-08-13, 20:20
Medlem
Kanske har avhandlats redan men om Gomez hade stannat i Bayern Munchen hade han väl petat Mandzukic enkelt. Gomez blev väl petad förra säsongen för att han inte återhämtat sig fullt från sin skada? Jag har inte sett jättemycket av Manduzkic men mitt intryck är att Gomez är en mycket vassare målgörare. Gör Manduzkic mer än mål eller? Gomez gör väl i princip mål och inget mer, en killer i straffområdet.

Passar Gomez inte in i Peps BM? Gör Mandzukic det då?

Var Gomez kanske helt enkelt sugen på något nytt? Har svårt att förstå varför man lämnar världens bästa klubblag som kan vara på väg att inleda en riktig storhetstid. Har ju dessutom goda chanser att bli första laget att vina CL 2 år i rad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in