Resultat: .
0%
röster
2013-05-17, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Blir lätt så när man närmar sig 22 åldern och aldrig haft flickvän eller legat med någon. Gissar på att han har någon form av asperger eller annan bokstavskombination.
Som sagt jag ironiserade tidigare bara över medelsvensken som enbart kan kolla på fotboll om det är två engelska lag som möter varandra, all annan fotboll är liksom skit enligt dem. Det spelar ingen roll om man heter Messi och är bäst i världen, han spelar inte i England och är därför skit enligt dessa svennebananer.

De flesta av dessa svenskar kan inte ens kolla på en CL final om inte ett engelskt lag deltar. De här människorna är inte fotbollsintresserade utan de är intresserade av England enbart.
Citera
2013-05-17, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgotth
Som sagt jag ironiserade tidigare bara över medelsvensken som enbart kan kolla på fotboll om det är två engelska lag som möter varandra, all annan fotboll är liksom skit enligt dem. Det spelar ingen roll om man heter Messi och är bäst i världen, han spelar inte i England och är därför skit enligt dessa svennebananer.

De flesta av dessa svenskar kan inte ens kolla på en CL final om inte ett engelskt lag deltar. De här människorna är inte fotbollsintresserade utan de är intresserade av England enbart.

Jag förstår vad du menar har själv några i min närhet som sagt. ''Så jävla tråkigt att det är två tyska lag i final''

Man häpnar.

Dessa är fans till engelska lag.
Citera
2013-05-17, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Jag förstår vad du menar har själv några i min närhet som sagt. ''Så jävla tråkigt att det är två tyska lag i final''

Man häpnar.

Dessa är fans till engelska lag.
De är en majoritet i Sverige tyvärr, det finns noll kunskap om fotboll i andra länder utom engelsk fotboll i Sverige. Förutom England kanske svenskar känner till spelare i Barcelona och Real Madrid men de känner inte till spelare i Juventus, Milan, Bayern, Dortmund eller något annat bra lag.

Det roliga är att när man besöker England är de inte alls lika nedlåtande mot andra länders fotboll som svenskar är. Engelsmän själva har stor respekt för Spanien, Italien och Tysklands fotboll generellt sett. Men i Sverige måste man liksom hata all fotboll förutom engelsk, förstår mig inte på den mentaliteten.

Jag är helt övertygad om att de flesta svenskar inte tror att en spelare i Bayern skulle platsa i typ Tottenham, de tror att PL lag är komplett överlägsna alla andra lag och blir närmast chockade när de åker ut mot ett icke PL lag.

Samma med engelska landslaget, alla svenskar tror i princip att det landslaget är bäst och undrar hur det är möjligt att de inte vinner VM varje gång eller något liknande, detta beror på att svenskar inte vet något om Argentina eller Tysklands landslag då man inte kan någon av spelarna eller hur bra de är.
Citera
2013-05-17, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgotth
Troll? Jag ironiserade tidigare bara över folk som ''damanHJK''
Jag är nog så långt ifrån en sådan person man kan komma.
PL har aldrig intresserat mig nämnvärt annat än att jag kollar på Arsenal lite då och då.
Citera
2013-05-17, 18:21
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen presenterar nästa års tröja http://www.werder.de/de/profis/news/44445.php
På tränar fronten finns massor med rykten (Effenberg, Mike Büskens, Steffan Freund) , senaste är Scholl...
Tror dom tröjorna hade kunnat varit riktigt snygga med en vettig sponsor, men nu.. ser det ju inte speciellt bra ut, varför valde man en så fruktansvärt ful sponsor!? Hoppas verkligen Bremen fick bra betalt.
Citera
2013-05-17, 18:57
Medlem
csts avatar
Lågvattenmärke på nivån i den här tråden just nu?
Citera
2013-05-17, 19:00
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Tror dom tröjorna hade kunnat varit riktigt snygga med en vettig sponsor, men nu.. ser det ju inte speciellt bra ut, varför valde man en så fruktansvärt ful sponsor!? Hoppas verkligen Bremen fick bra betalt.
Sponsor brukar man ju välja efter pengar och inte snygghet, så antar att de betalade bra?
Citera
2013-05-17, 19:47
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Lågvattenmärke på nivån i den här tråden just nu?
Instämmer, men ingen i det gänget som förpestade tråden är överhuvudtaget intresserade av tysk fotboll. De är troll hela bunten, här åtminstone.

Bremens tröjor var det.
Som trist gammal gubbe höll jag på att säga att de var bättre förr, men icke. Fy fan vad fula man haft under åren, men det gäller många lag.

Edit; Här är några fler lags nya tröjor, många är snygga enligt mitt tycke;
http://www.bild.de/sport/fussball/bundesliga/so-laufen-die-teams-auf-30439634.bild.html

Läste förresten vad Herr Dortmund, Klopp, sagt inför finalen;
"Vinner vi är vi inte världens bästa lag. Men vi har besegrat världens bästa lag."

Som tidigare sagt, svårt att inte gilla honom.
Senast redigerad av motvall 2013-05-17 kl. 20:09.
Citera
2013-05-17, 21:17
Medlem
fchansas avatar
Orkar inte ens kommentera den diskussion som förekommit i tråden tidigare under dagen.

Nästa Hansa förstärkning:

David Blacha som fostrats i Dortmunds ungdomsavdelning har skrivit på ett 2-års kontrakt. Har har tidigare spelat för Rot weiss Ahlen och Sandhausen. Central mittfältare / Anfallare som har både Tyskt och Polskt pass och har gjort några U16 - U19 landskamper för Polen. Han kommer dessutom gratis som Bosman
Citera
2013-05-17, 23:19
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Sponsor brukar man ju välja efter pengar och inte snygghet, så antar att de betalade bra?
Man kan ju få båda. Är ju lättare att sälja tröjor och tjäna pengar på dom om dom ser någorlunda okej ut, svårare att sälja när dom ser ut som något barn designat dom. Men nog om det!

Vilken är den matchen som gäller mest imorgon? Freiburg - Schalke kanske? Får kanske hålla ett öga på den innan Sundsvallsmatchen börjar.
Citera
2013-05-18, 00:30
Medlem
Daltonbrors avatar
Hallå mina kära FB-vänner.

Jag har på senaste tiden insett att jag borde börja följa tysk fotboll. Just nu följer jag bara allsvenskan. Det blir lätt ganska trist att inte kunna haka på diskussioner med mina polare som främst följer utländsk fotboll. Jag hatar den moderna fotbollen så att följa PL är helt uteslutet. Då mitt hjärta klappar för IFK Göteborg känns FC Nürnberg som laget att börja följa. Värt att poängtera att detta kommer ske på hobbynivå. Jag älskar Tyskland som land och har varit där och funderar på att studera där inom en två års period. Jag är hyfsat insatt i hur det tyska samhället ser ut och fungerar och förstår där med rivaliteten mellan olika klubbar. En annan sak som kan vara värd att poängtera är att jag inte är en fotbollsanalfabet utan jag har bara lyckats avskärma mig totalt från internationell klubbfotboll under en sex års period.

Hur gör jag då bäst för att lära mig så mycket som möjligt om tysk fotboll? Jag vet att Bundesliga har spelats i 50 säsonger och att Bayern München är mesta mästarna och allt det där. Så min fråga lyder egentligen:

"Kan ni ge mig tips på bra hemsidor/böcker/dokumentärer som ger mig en bra inblick i den tyska fotbollen?

Min tyska är väldigt knackig så helst på svenska eller engelska.

Vem vet, jag kanske till och med kan vara med och bidra med åsikter i diskussionerna i den här tråden nästa säsong?

Tacksam för svar!

Mvh
Citera
2013-05-18, 01:24
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag funderar på att gå till Malmö FF - Schalke 04 på tisdag (21 maj). Schalke spelar rolig fotboll och sen så blir det kul att se bl.a. Draxler och Huntelaar live.
Senast redigerad av TKD_1337 2013-05-18 kl. 01:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in