Citat:
Ursprungligen postat av Benzema
Jag förstår vad du menar har själv några i min närhet som sagt. ''Så jävla tråkigt att det är två tyska lag i final''
Man häpnar.
Dessa är fans till engelska lag.
De är en majoritet i Sverige tyvärr, det finns noll kunskap om fotboll i andra länder utom engelsk fotboll i Sverige. Förutom England kanske svenskar känner till spelare i Barcelona och Real Madrid men de känner inte till spelare i Juventus, Milan, Bayern, Dortmund eller något annat bra lag.
Det roliga är att när man besöker England är de inte alls lika nedlåtande mot andra länders fotboll som svenskar är. Engelsmän själva har stor respekt för Spanien, Italien och Tysklands fotboll generellt sett. Men i Sverige måste man liksom hata all fotboll förutom engelsk, förstår mig inte på den mentaliteten.
Jag är helt övertygad om att de flesta svenskar inte tror att en spelare i Bayern skulle platsa i typ Tottenham, de tror att PL lag är komplett överlägsna alla andra lag och blir närmast chockade när de åker ut mot ett icke PL lag.
Samma med engelska landslaget, alla svenskar tror i princip att det landslaget är bäst och undrar hur det är möjligt att de inte vinner VM varje gång eller något liknande, detta beror på att svenskar inte vet något om Argentina eller Tysklands landslag då man inte kan någon av spelarna eller hur bra de är.