Resultat: .
0%
röster
2013-05-17, 14:07
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kul att höra att Hansa verkar satsa, är ju några man vill se högre upp i seriesystemet även som neutral. Speciellt om de får tillbaka kultliraren Freddie Borg.

Slänger ut en fråga; som svensk är det ganska självklart att man gillar Hansa Rostock efter de många svenskarna i klubben. Har ex själv varit på Ostsee-stadion och tittat. Men hur är det i Tyskland? Hur ser man på dem där, som något positivt eller som ännu en östtysk klubb med huliganer?

Man kan nog säga att FC Hansa har många välvilligt inställda och intresserade människor (nästan-fans) i Bayern, framför allt för att de länge var den enda östtyska klubb som lyckades upprätthålla en längre speltid i 1. BL.

Uli Hoeness och FC Bayern har hjälpt dem tidigare när ekonomin var skral och det påverkar säkert opinionen. Jag har uppfattningen att de inte alls har något, i alla fall definitivt inte samma, huliganrykte som Dynamo Dresden har (förtjänat för lång och trogen tjänst).
Citera
2013-05-17, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det är ändå ingen som bryr sig om dig och dina åsikter här. Allt du gör är bara att hata på Bundesliga och dess lag sedan Juve åkte på pisk.
MFF-IFK är ju ett hetare möte enligt dig, gå och titta på det istället.

Är det någon som har koll på anledningen till att alla matcher spelas på samma dag och klockslag nu i slutet? Är det för att vissa lag inte ska spela på tidigare resultat eller? Kasst för TV-tittarna som blir av med matcher dock.

Tvärtemot är det du som "hatar" (vad det nu innebär)
Du har fått allt om bakfoten, Jag gillar Tyskland, ett praktexempel på hur det mesta ska skötas, och en liga som inte styrs av pengar och oljeshejker.

Där talanger produceras på löpande band, en nation att se upp till helt enkelt.
Anledningen till att jag skriver här är när jag har frågor om ligan, eftersom jag inte kan något om den.

Jag är absolut inte "butthurt" för att Juventus blev utslaget av världens just nu bästa klubblag.

Är det nu förbjudet och "hatande" att fråga de som är intresserade och kan någonting om ligan?

Sen är det bara en personlig åsikt att det här blir den (för mig) tråkigaste CL finalen sen mannaminne, då jag inte alls följer ligan eller något av lagen eller har minsta sympati för något Bundesliga lag, blir ju för neutral för att jag ska tycka det är kul.
Citera
2013-05-17, 14:38
Medlem
Ewrus avatar
Bremen presenterar nästa års tröja http://www.werder.de/de/profis/news/44445.php
På tränar fronten finns massor med rykten (Effenberg, Mike Büskens, Steffan Freund) , senaste är Scholl...
Citera
2013-05-17, 14:56
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremen presenterar nästa års tröja http://www.werder.de/de/profis/news/44445.php
På tränar fronten finns massor med rykten (Effenberg, Mike Büskens, Steffan Freund) , senaste är Scholl...

Lieberknecht var ju favorit men är nu avskriven, han stannar trogen Eintracht!

Rangnick sägs vara på väg bort från RB, kanske är ett alternativ?
Citera
2013-05-17, 15:02
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru

Spännande hur de tröjjorna passar sig på plan, påminner nästan om militärmönster :P
Citera
2013-05-17, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK

Tvärtemot är det du som "hatar" (vad det nu innebär)
Du har fått allt om bakfoten, Jag gillar Tyskland, ett praktexempel på hur det mesta ska skötas, och en liga som inte styrs av pengar och oljeshejker.

Där talanger produceras på löpande band, en nation att se upp till helt enkelt.
Anledningen till att jag skriver här är när jag har frågor om ligan, eftersom jag inte kan något om den.

Jag är absolut inte "butthurt" för att Juventus blev utslaget av världens just nu bästa klubblag.

Är det nu förbjudet och "hatande" att fråga de som är intresserade och kan någonting om ligan?

Sen är det bara en personlig åsikt att det här blir den (för mig) tråkigaste CL finalen sen mannaminne, då jag inte alls följer ligan eller något av lagen eller har minsta sympati för något Bundesliga lag, blir ju för neutral för att jag ska tycka det är kul.
Om du inte alls följer ligan så har du ju inget intresse och bör därför inte hänga i denna tråd, eller?

Att skriva uppenbart dumma frågor är ju naturligtvis bara en provokation från din sida då du egentligen skiter i svaret.

Om det nu är en så tråkig final enligt dig är det väl bara att inte kolla på skiten, eller hur? Du behöver inte vara orolig för nästa år lär det bli Barcelona mot Chelsea eller liknande rolig final.

Aldrig förstått det här ''Buhuu fan va tråkigt att se en tysk final varför kan det inte bara vara spanska, engelska och italienska lag som det alltid varit?''. Fotboll är väl fotboll liksom? Varför blir ett lag tråkigt bara för att det är ett tyskt lag om de har bra spelare och spelar bra fotboll?
Citera
2013-05-17, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morgotth
nonsens
Uppenbart dumma frågor? Provocera? Vad talar du om?
Oavsett om jag är intresserad av något väljer jag alltid att fråga personer med kunskap om det jag undrar över. Och "hänga" i denna tråd? Vad innebär det? har skrivit kanske 2 poster här.

Ville inte du lägga ned Bundesliga och alla andra ligor i Europa förresten utom PL?
Citera
2013-05-17, 16:10
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Om du inte alls följer ligan så har du ju inget intresse och bör därför inte hänga i denna tråd, eller?

Att skriva uppenbart dumma frågor är ju naturligtvis bara en provokation från din sida då du egentligen skiter i svaret.

Om det nu är en så tråkig final enligt dig är det väl bara att inte kolla på skiten, eller hur? Du behöver inte vara orolig för nästa år lär det bli Barcelona mot Chelsea eller liknande rolig final.

Aldrig förstått det här ''Buhuu fan va tråkigt att se en tysk final varför kan det inte bara vara spanska, engelska och italienska lag som det alltid varit?''. Fotboll är väl fotboll liksom? Varför blir ett lag tråkigt bara för att det är ett tyskt lag om de har bra spelare och spelar bra fotboll?

Är du schizofren eller vad är det frågan om?

Citat:
Det enda intressanta med tysk fotboll är vilka av deras spelare som kommer gå till PL efter säsongen. Lewandwoski och de andra få bra spelare i Tyskland ska bli riktigt roliga att se i en bra liga som man vill se på. Tyska lag orkar man aldrig se på liksom vilket jag tror de flesta håller med mig om.

Tyska ligan har alltid varit en stabil farmarliga för de stora ligorna.

https://www.flashback.org/sp43450025

Citat:
Tyskland? Va? HAHAHA! Tyska lag har inga pengar alls. Ett topplag i Tyskland har mindre budget än vad Reading har i PL. På vilket sätt är det en bra liga?

Tyskland har varken intresse, ekonomi, underhållningsvärde eller bra fotboll. Vad tror du liksom är anledningen att ingen jävel bryr sig om den ligan?

Tyskland tappar alla sina bra spelare till England, de enda som är kvar är de som inga engelska lag är intresserade av.

Den enda liga som folk bryr sig om är som sagt England, varför du blandar in amatörligan i Tyskland i detta har jag ingen aning om.

Spanien har i alla fall Barca och Real som är bra, Tyskland har inte ett skit.

https://www.flashback.org/sp43449816

Ditt sinnessjuka troll.
Citera
2013-05-17, 16:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av damanHJK
Uppenbart dumma frågor? Provocera? Vad talar du om?
Oavsett om jag är intresserad av något väljer jag alltid att fråga personer med kunskap om det jag undrar över. Och "hänga" i denna tråd? Vad innebär det? har skrivit kanske 2 poster här.

Ville inte du lägga ned Bundesliga och alla andra ligor i Europa förresten utom PL?
Kan du berätta vad som gör en final tråkig bara för att det är två tyska lag? Är inte det viktiga själva fotbollen? Om dessa två tyska lag spelar bra och offensiv fotboll, hur fan kan det då vara tråkigt?

Visst att du kanske inte känner något för lagen eller vet vad spelarna heter osv men så är det väl ofta? De flesta matcher man ser på så håller man inte på något lag, ser jag England mot Spanien så håller jag inte på någon av de lagen men kan ändå njuta över fotbollen som spelas.
Citera
2013-05-17, 16:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ditt sinnessjuka troll.

Blir lätt så när man närmar sig 22 åldern och aldrig haft flickvän eller legat med någon. Gissar på att han har någon form av asperger eller annan bokstavskombination.
Citera
2013-05-17, 16:15
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Spännande hur de tröjjorna passar sig på plan, påminner nästan om militärmönster :P
Det är de som är planen inför nästa år, motståndarna ska inte se Bremens spelare...
Citera
2013-05-17, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Ditt sinnessjuka troll.
Troll? Jag ironiserade tidigare bara över folk som ''damanHJK'' som ju är en majoritet av de fotbollsintresserade i Sverige. Jag gjorde narr av dem vilket jag trodde var uppenbart i min ironiska ton?

De flesta tänker ju som han gör, alla annan fotboll än PL är skit och en final är tråkig om det är två tyska lag då tysk fotboll naturligtvis är oviktig för oss.

Om man nu tycker så är det ju bara att skita i att se finalen och inte hänga på den tyska forumdelen och skriva skit om tysk fotboll som han gör konstant.

Att skriva saker som att IFK Göteborg och Malmö är en större match än denna final visar ju liksom rätt tydligt att han verkligen avskyr tyska lag, troligtvis på grund av att han precis som alla andra svenskar enbart tänker Hitler och nazister om tyskar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in