Resultat: .
0%
röster
2013-04-21, 14:13
Bannlyst
Vilka saknar Bayern på tisdag?
Citera
2013-04-21, 16:24
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
Vilka saknar Bayern på tisdag?

Kroos och Mandzukic, sen vet jag inte vad som kommer saknas på bänken
Citera
2013-04-21, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Kroos och Mandzukic, sen vet jag inte vad som kommer saknas på bänken

Badstuber, kanske inte lika väsentligt men likväl saknas den unge Holger.
Citera
2013-04-21, 17:40
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Badstuber, kanske inte lika väsentligt men likväl saknas den unge Holger.

haha nästan glömt att han spelar i Bayern! Dante, Van Buyten och Boateng har gjort det bra!

Vilken underbar runda för mig som HSV fan, synd att Gladbach och Frankfurt fick 3p som kunde likaväl blivit 1p. Då hade vi stått på en EL plats nu. Men nu finns det t.o.m en minimal chans för CL
Citera
2013-04-21, 19:41
Medlem
fchansas avatar
Hur kunde Nürnberg......
Citera
2013-04-21, 19:50
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Hur kunde Nürnberg......
I ett sådant derby kan allt hända! Vem vet, kanske får vi se "lejonen" tvåla dit storebror Bayern om ett par år. (om de nu lyckas ta sig upp någon gång).

Medias skriverier om Hoeneß skattefiffel har för övrigt tilltagit i intensitet under dagen. Frågan är om Bayern ger efter för mediedrevet och kickar ut honom? Alternativt "ber honom ta en paus"?
Citera
2013-04-21, 20:19
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
I ett sådant derby kan allt hända! Vem vet, kanske får vi se "lejonen" tvåla dit storebror Bayern om ett par år. (om de nu lyckas ta sig upp någon gång).

Medias skriverier om Hoeneß skattefiffel har för övrigt tilltagit i intensitet under dagen. Frågan är om Bayern ger efter för mediedrevet och kickar ut honom? Alternativt "ber honom ta en paus"?

Tycker Bayern har bevisat att det står bakom sina medlemmar, se bara Ribery nyheten för par år sedan! Synd bara att det händer nu så himla intill en viktig match!
Citera
2013-04-21, 23:41
Bannlyst
Oerhört bittert allt detta med Hoeness... men nu får han stå sitt kast. Dock bra agerat att han anmälde sig själv för granskning. Av vad jag förstått kan det resultera i fängelse (skattefiffel är väl rätt allvarligt), men det är ganska lugnt på den fronten och lär i så fall mynna ut i böter.

Om det nu blir något då, fortfarande granskning som sagt.

Och ja fan, mediedrevet är igång utav helvete. Jävligt klantigt oavsett måste man ju ändå säga. Speciellt med tanke på att han har en överhängande tendens att yttra sig om andras saker, även om klubbekonomi i miljardklassen kontra en enskild person är en kolossal skillnad, så får han fan tänka igenom saker innan han yttrar sig. Även om jag fortfarande står bakom honom och tycker han har rätt i nästan allt han har sagt tidigare. Nu kan det ju slå tillbaks, men att skada Bayerns rykte tror jag verkligen inte det gör. Nu är det ju han själv som individ som - eventuellt - kan ha försatt sig i trubbel, som den simpla amatör han är i dessa sammanhang.

Har ingen nämnt Hertha Berlin? Klart som fan dom ska vara i erste! Nu har vi ju räknat med detta ett bra tag. Men kul att det är spikat till hundra. :-)
Går det bättre den här gången? Sist slutade man ju på 16e plats.
Luhukay har ju rätt nyligen erfarenhet av att ta upp ett lag och hålla dom kvar där...
Senast redigerad av Rummenigge 2013-04-21 kl. 23:43.
Citera
2013-04-22, 08:13
Medlem
motvalls avatar
Trevligt att kunna få hälsa Hertha välkommen tillbaka till BL. Trots att det är en lite märklig klubb, som borde vara klart bättre eftersom Berlin är en storstad, så hör de hemma i Erste. Inte minst för publiksiffrorna och detta med att man nästa år kan kombinera ett besök i en trevlig stad med förstklassig fotboll. (Har alltid haft en viss förkärlek för klubben, mitt 2-3 lag i Tyskland faktist, har varit på Olympiastadion några gånger, senast när de åkte ur i förra årets kval mot D-dorf.)

Förra sejourens schabrakel med interna bråk borde de väl slippa denna gång? Men man vet aldrig, frågan är om inte Hertha är den snurrigaste/minst välskötta klubben av alla?

Någon som vet hur deras ekonomi ser ut idag? Brukar ju växla mellan usel och riktigt usel. Finns det plats för lite värvningar eller kommer man spela med ungefär samma lag nästa år?
Citera
2013-04-22, 09:43
Medlem
dippsis avatar
Schaaf verkar hoppa av tränarstolen i Bremen, inte konstigt. Även fast jag är HSV fan och ska avsky allt som har med den klubben att göra så skulle jag bli ledsen att se honom gå efter så många år i klubben. Schaaf är Bremen!
Citera
2013-04-22, 09:48
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Trevligt att kunna få hälsa Hertha välkommen tillbaka till BL. Trots att det är en lite märklig klubb, som borde vara klart bättre eftersom Berlin är en storstad, så hör de hemma i Erste. Inte minst för publiksiffrorna...
Jag tycker liksom er andra att det är positivt att de är tillbaka. Men resonemanget om att de ska vara i Erste för sin publiks skull kan jag inte riktigt köpa. Mig veterligen är ju Olympiastadion sällan utsåld och berlinarna är betydligt mindre intresserade av fotboll än vad tysken i allmänhet är. Grunden till detta är givetvis att Berlin de senaste 50 åren, och speciellt de senaste 20 åren, haft en stor inflyttning av konstnärer, musiker och andra estetiska typer (och bögar). De senaste 10 åren har dessutom massor med "hipsters" från hela Europa flyttat dit.

Självklart finns det fortfarande tillräckligt med fotbollsintresserat folk i Berlin för att motivera ett lag i Erste, men när man tillbringar tid i staden så förstår man att fotbollen knappast står i centrum på samma sätt som den gör i många västtyska städer.
Citera
2013-04-22, 10:17
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Schaaf verkar hoppa av tränarstolen i Bremen, inte konstigt. Även fast jag är HSV fan och ska avsky allt som har med den klubben att göra så skulle jag bli ledsen att se honom gå efter så många år i klubben. Schaaf är Bremen!

Tror mycket väl att Werder kan behöva en förändring i laget. Allofs och Schaaf har under många år gjort ett fantastiskt jobb, men Schaaf behöver nog gå Allofs väg och ge plats åt något nytt. Huruvida det faktiskt är Schaafs fel att laget inte presterar, eller om det beror på att spelarna faktiskt inte presterar vad de borde, blir egentligen en underordnad fråga. Schaaf verkar ha tappat laget, så även fast han är en av mina favoriter bland tränarna i Bundesliga kan Werder behöva en stor rensning och några riktiga mellan år för att bygga upp ett nytt lag.

Omröstning från Werder Bremens transfermarkt sida visar att 68% av deras fans tycker att han tappat laget och måste gå. De flesta tidningar verkar överens om att han som längst stannar tills säsongens slut - och att han kan få gå redan efter nästa veckas match. En era som når sitt slut, men som kanske borde slutat redan för ett år eller två sedan?

Hertha tillbaka då. Lyssnat på en del intervjuer med Manager Preetz som menar på att arbete i klubben under Luhukay är väldigt annorlunda jämfört med andra år. Det är lugnt och metodiskt, fokuset ligger på att bygga ett riktigt lag som är sammansvetsat. Deras anfallare håller Bundesliga-klass och med intäkterna från avancemang och nya sponsor + catering-avtal har klubben råd att förstärka med några spelare. Gäller dock nog att Herthas ledning ger Luhukay förtroende för minst en hel säsong i Bundesliga för att ett riktigt lag ska kunna byggas upp, hur lustigt det än låter är det ingen självklarhet i Berlin.

Lite mer 2.liga: Tråkigt att Eintracht endast fick med sig 1-1, men har stora förhoppningar att även vi säkrar avancemang nästa helg. Tre poäng behövs, fyra matcher kvar. Dynamo Dresden vann under sitt 60-års jubileum och hur kan man förlora någonsin med en sån publik i ryggen? Stämning som är värdig Champions League. Får gåshud även utan egentliga sympatier för Dynamo:

http://www.youtube.com/watch?v=AScNb5Zw_xI#t=1m50s
Senast redigerad av marc0p0l0 2013-04-22 kl. 10:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in