Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Självklart är de som du skriver. Men personligen tycker jag Robben ska bort och då har jag alltid kollat och sympatiserat med Bayern mest efter Liverpool.
Lahm är världens bästa ytterback, en fröjd att se honom.
Tycker det här är en ganska intressant debatt så jag lägger den här istället för i matchprat som snart stängs.
Varför ska Robben bort? Det du skriver om honom är bara struntprat, smutskastning och påhitt.
Om man följer Bayern vet man att Robben är en av de mentalt starkaste spelarna i laget, kanske också världen. För vilka andra skulle resa sig gång på gång efter de tunga skadebesvär och oturliga situationer han varit i och sedan komma tillbaka starkare och ännu bättre?
Att personen Robben är väldigt speciell och kanske inte passar i många lag, absolut inte i lag som Barcelona, spelar inte så stor roll. Han är som klippt och skuren för Bayern. Ett lag som alltid haft starka och speciella personligheter som inte alla gillar, Effenberg, Kahn med flera.
Det är som Steff83 skriver, Bayern är som någon fristad för dessa "bråkstakar" och "problemspelare".
Ribéry som vi vet är också han en speciell personlighet som ofta hamnade i trubbel och som ofta sågs som problem. Men som han själv säger så har han på något sätt hittat hem i Bayern. Här har han hittat lugn, spelglädje och stöd.
Men för att sammanfatta kan ofta folk som inte följer Bayern så mycket få lite underliga känslor av det som händer i klubben med relativt mycket avreageringar till och från. Men det är helt normalt i klubben och det är något som man i många fall vill ha för att tappa av ångan så det inte kokar över helt.