Resultat: .
0%
röster
2013-04-22, 11:57
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Tror mycket väl att Werder kan behöva en förändring i laget. Allofs och Schaaf har under många år gjort ett fantastiskt jobb, men Schaaf behöver nog gå Allofs väg och ge plats åt något nytt. Huruvida det faktiskt är Schaafs fel att laget inte presterar, eller om det beror på att spelarna faktiskt inte presterar vad de borde, blir egentligen en underordnad fråga. Schaaf verkar ha tappat laget, så även fast han är en av mina favoriter bland tränarna i Bundesliga kan Werder behöva en stor rensning och några riktiga mellan år för att bygga upp ett nytt lag.

Omröstning från Werder Bremens transfermarkt sida visar att 68% av deras fans tycker att han tappat laget och måste gå. De flesta tidningar verkar överens om att han som längst stannar tills säsongens slut - och att han kan få gå redan efter nästa veckas match. En era som når sitt slut, men som kanske borde slutat redan för ett år eller två sedan?

Hertha tillbaka då. Lyssnat på en del intervjuer med Manager Preetz som menar på att arbete i klubben under Luhukay är väldigt annorlunda jämfört med andra år. Det är lugnt och metodiskt, fokuset ligger på att bygga ett riktigt lag som är sammansvetsat. Deras anfallare håller Bundesliga-klass och med intäkterna från avancemang och nya sponsor + catering-avtal har klubben råd att förstärka med några spelare. Gäller dock nog att Herthas ledning ger Luhukay förtroende för minst en hel säsong i Bundesliga för att ett riktigt lag ska kunna byggas upp, hur lustigt det än låter är det ingen självklarhet i Berlin.

Lite mer 2.liga: Tråkigt att Eintracht endast fick med sig 1-1, men har stora förhoppningar att även vi säkrar avancemang nästa helg. Tre poäng behövs, fyra matcher kvar. Dynamo Dresden vann under sitt 60-års jubileum och hur kan man förlora någonsin med en sån publik i ryggen? Stämning som är värdig Champions League. Får gåshud även utan egentliga sympatier för Dynamo:

http://www.youtube.com/watch?v=AScNb5Zw_xI#t=1m50s

Vilket underbart tifo eller choreo som dom säger där nere.

Vem vill se Hertha i BL egentligen?
Jag bryr mig då inte och sedan så ogillar jag deras stadion.

Det blir kul att se Bayern ställa upp med både Pizarro och Gomez mot Barcelona.
Citera
2013-04-22, 13:09
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vilket underbart tifo eller choreo som dom säger där nere.

Fördelen med ett Berlin-lag (som Motvall skriver) är att man kan se BL-fotboll där alla de gånger man besöker staden. Dock skulle jag hellre se Union i BL.
Citera
2013-04-22, 13:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Fördelen med ett Berlin-lag (som Motvall skriver) är att man kan se BL-fotboll där alla de gånger man besöker staden. Dock skulle jag hellre se Union i BL.
Det där är vi många som vill.
Citera
2013-04-22, 17:00
Medlem
Germanofils avatar
Freiburgs sportchef Dufner väljer att inte fortsätta i klubben. Ryktet säger att han ev. kan vara på väg till Hannover:
http://www.bild.de/sport/fussball/dirk-dufner/nicht-mehr-sportdirektor-in-freiburg-30106276.bild.html
Citera
2013-04-22, 17:46
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Freiburgs sportchef Dufner väljer att inte fortsätta i klubben. Ryktet säger att han ev. kan vara på väg till Hannover:
http://www.bild.de/sport/fussball/dirk-dufner/nicht-mehr-sportdirektor-in-freiburg-30106276.bild.html

Gissar att det beror på stridigheterna mellan honom och Streich?
Senast redigerad av dippsi 2013-04-22 kl. 18:13.
Citera
2013-04-22, 18:54
Medlem
cyberkalles avatar
Bra tryck av Bayernfansen i bortamötet nu i lördags.
https://www.youtube.com/watch?v=28Ga6Vm8TG4
Citera
2013-04-22, 19:10
Medlem
dippsis avatar
Euro Talk var rätt bra när det gäller Bundesliga denna måndag, värd en titt

http://www.youtube.com/watch?v=B-YOs5VqWQc

21:10 - 49.40
Citera
2013-04-22, 19:22
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Gissar att det beror på stridigheterna mellan honom och Streich?
Ingen aning. Är inte direkt insatt i Freiburgs interna affärer. Men han verkar ju vara en bra sportchef som kan lyfta ett lag utan överdrivna ekonomiska muskler. Skulle med andra ord passa perfekt i H96.
Citera
2013-04-22, 19:36
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Jag bryr mig, men det kanske beror på att jag gjorde att antal besök i gamla Västberlin och fick lite sympati för den stadens invånare.

Dessutom är man nog lite mer hemvan vid storstäder än ni i Norrlands inland. Glömmer aldrig när jag var uppe i Vindeln på något tråkigt jobbmöte och en kommuntjänsteman gjorde reklam för sin ort genom att säga att det bara några mil bort fanns "storstadens alla nöjen" - han menade Umeå!

Först tänkte jag skriva att det är nyttigt för en äkta fotbollsfan att inte bara ha hjärta för en så succeartad klubb som Bayern, utan också gilla sådana som ständigt misslyckas och rör till det, men så kom jag på att du gillar 1860.

FCB; Hur säker är du på att båda får starta? Müller-Pizarro-Ribery + Gomez och ingen Robben är det lösningen?
Citera
2013-04-22, 19:56
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
FCB; Hur säker är du på att båda får starta? Müller-Pizarro-Ribery + Gomez och ingen Robben är det lösningen?

Det skulle vara något, men jag tror faktiskt Müller gör sig bäst i mitten i en sån här match. Den pressen han kan sätta på Xavi, Busquets och deras mittbackar kan ändra hela matchbilden mer. Ribéry - Müller - Robben och Pizarro/Gomez på topp är väl lågoddsaren men Shaqiri hade varit spännande då han är lite mer aktiv i försvaret än Robben bla.
Citera
2013-04-22, 20:02
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jag bryr mig, men det kanske beror på att jag gjorde att antal besök i gamla Västberlin och fick lite sympati för den stadens invånare.

Dessutom är man nog lite mer hemvan vid storstäder än ni i Norrlands inland. Glömmer aldrig när jag var uppe i Vindeln på något tråkigt jobbmöte och en kommuntjänsteman gjorde reklam för sin ort genom att säga att det bara några mil bort fanns "storstadens alla nöjen" - han menade Umeå!

Först tänkte jag skriva att det är nyttigt för en äkta fotbollsfan att inte bara ha hjärta för en så succeartad klubb som Bayern, utan också gilla sådana som ständigt misslyckas och rör till det, men så kom jag på att du gillar 1860.

Fan heller jag håller inte på 1860 för fem öre, men däremot så har jag sagt att det skulle vara härligt med ett riktigt Münchenderby.

Jag gillade dom mer innan Ismaik kom in i bilden.

Många Svenskar reser till Berlin och visst förstår jag att man vill se BL fotboll när man är på plats.

Vi glesbygdsbor är ju lite eljest som sagt.

Jag bara skojade angående mina startmän.
Citera
2013-04-22, 21:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det skulle vara något, men jag tror faktiskt Müller gör sig bäst i mitten i en sån här match. Den pressen han kan sätta på Xavi, Busquets och deras mittbackar kan ändra hela matchbilden mer. Ribéry - Müller - Robben och Pizarro/Gomez på topp är väl lågoddsaren men Shaqiri hade varit spännande då han är lite mer aktiv i försvaret än Robben bla.

Mitt val ; Müller-Schweini-Ribery + Gomez.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in