Resultat: .
0%
röster
2012-06-14, 19:59
Medlem
Tänkte att jag får ett bättre svar här än i EM-tråden.
Det verkar som att Toni Kroos är andra-alternativet bakom Mesut Özil i nuläget, men är han så jävla bra egentligen? Jag tycker aldrig att han övertygar när jag ser honom. Hur har han varit i Bundesliga i år?

Kan inte Götze eller inte minst Reus gå in och göra det bättre på den positionen?
Citera
2012-06-14, 20:13
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Tänkte att jag får ett bättre svar här än i EM-tråden.
Det verkar som att Toni Kroos är andra-alternativet bakom Mesut Özil i nuläget, men är han så jävla bra egentligen? Jag tycker aldrig att han övertygar när jag ser honom. Hur har han varit i Bundesliga i år?

Kan inte Götze eller inte minst Reus gå in och göra det bättre på den positionen?

Kroos har varit mycket bra denna säsong, förutom en svag period i början av våren. Men har haft flera olika positioner, ofta defensiv mittfältare eftersom Schweinsteiger varit skadad så mycket.

Götze är jag osäker på, han har i princip varit skadad större delen av säsongen. Reus tror jag inte alls passar i den rollen, han är antingen forward eller ytter i mina ögon.

Däremot är Müller en fullt tänkbar ersättare för Özil. Han spelar ofta i den rollen för Bayern, passar bättre där än på en kant.
Citera
2012-06-14, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Kroos har varit mycket bra denna säsong, förutom en svag period i början av våren. Men har haft flera olika positioner, ofta defensiv mittfältare eftersom Schweinsteiger varit skadad så mycket.

Götze är jag osäker på, han har i princip varit skadad större delen av säsongen. Reus tror jag inte alls passar i den rollen, han är antingen forward eller ytter i mina ögon.

Däremot är Müller en fullt tänkbar ersättare för Özil. Han spelar ofta i den rollen för Bayern, passar bättre där än på en kant.
Inte Reus? Har för mig att jag sett någon match där han var offensiv innermitt och gjorde det bra. Minnet kanske sviker dock.
Citera
2012-06-14, 20:42
Medlem
Är det bara jag som ser den otroliga potentialen Kroos besitter när det kommer till Schweinsteiger-rollen? Att han så effektfullt tog på sig den gode Bastians jobb när denne var skadad var häpnadsväckande att se. Självklart kommer man alltid sakna en Schweinsteiger i laget, som Bayern bevisade i våras, men det Kroos bidrog med var helt klart över förväntan. Att gå från lagets lilla tekniker och kreatör, till att ta på sig det stora ansvar man behöver i det centrala mittfältet på en knapp säsong är stort. Det är så synd att Kroos och Schweinsteiger inte funkar tillsammans i praktiken då ingen av dem är defensiva spelare. Men om Toni fortsätter sin goda utvecklingskurva i något år till och slipar på det defensiva, så tror jag på ett vidunderligt mittfält i Bayern.

Även jag blir lite fundersam till Podolskis roll i landslaget. Skulle mycket hellre se Schürrle där istället. Oerhörd irrationell spelare den där André, som har minst lika bra känga som Podolski(nåja, nästan..) Götze och Reus har ingen plats som startspelare i dagens Tyskland utan borde infinna sig tillrätta på bänken med hopp om speltid. Man bänkar inte Özil och Müller bara sådär. Om jag var Löw skulle jag dock låta Reus få minst 30 minuter mot Danmark. Jag tror att han skulle bidra med lite av det tyska spelet vi fick bevittna i Sydafrika för två år sen: snabbt och direkt! Götze har knappt spelat något under våren och borde således inte prioriteras så högt i det offensiva inhoppsledet.

Blir det Bender eller Höwedes på högerbacken mot Danmark förresten? Vad tror ni? Löw verkar ha förtroende för Lars på positionen, men Höwedes är ju riktigt läcker att beskåda trots att han trivs bäst i mitten.
Citera
2012-06-14, 20:45
Medlem
Citat:
Inte Reus? Har för mig att jag sett någon match där han var offensiv innermitt och gjorde det bra. Minnet kanske sviker dock.
Reus är i mina ögon bäst i den offensiva mittfältsrollen, där han får agera lite som han vill och dirigera det offensiva spelet. Med sin blick för spelet och sin oerhörda snabbhet kan han både skapa lägen för sig själv eller passa till någon av de kanske bättre placerade kantspelarna.
Citera
2012-06-14, 21:06
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Mönchengladbach brukar spela 4-4-2, där Hanke är den "stångande" forwarden och Reus lite mer tillbakadragen/fri/djupledslöpande. Ibland är skillnaden på en sådan roll och en central offensiv mittfältsroll inte så stor.

Han skulle säkert fungera, för det är en duktig fotbollsspelare, passningssäker, men Tyskland har bättre alternativ i just den centrala mittfältsrollen anser jag, dvs Müller eller Kroos. (Allra roligast givetvis Götze, men han har som sagt var inte spelat mycket i år.)
Citera
2012-06-16, 13:41
Medlem
fchansas avatar
Jaha, så var Sverige ur EM. Nu får banne mig Tyskland se till att ta hem detta så man får någon glädje av mästerskapet.
Citera
2012-06-16, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Jaha, så var Sverige ur EM. Nu får banne mig Tyskland se till att ta hem detta så man får någon glädje av mästerskapet.
Japp, allt annat än bara vinster är oacceptabelt. Fast visst skulle man tycka det vore skoj om också Danmark gick vidare från gruppen? Nåja, allt kan man inte få. Auf geht's 'schland!
Citera
2012-06-17, 10:02
Medlem
fchansas avatar
Så, ikväll står avgörandet. Vad håller man på i Schleswig/Slesvig
Senast redigerad av fchansa 2012-06-17 kl. 10:05.
Citera
2012-06-17, 10:20
Medlem
Quorthons avatar
Tror ni podolski startar idag då? Personligen hoppas jag man testar nåt nytt.
Citera
2012-06-17, 10:40
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Tror ni podolski startar idag då? Personligen hoppas jag man testar nåt nytt.

Tror jag läst att han ska starta, blir match 100 för honom impomerande!
För Boateng är det Bender istället!

kan också bara vara rykten!
Citera
2012-06-17, 11:13
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Tror jag läst att han ska starta, blir match 100 för honom impomerande!
För Boateng är det Bender istället!

kan också bara vara rykten!
Har läst runt lite på tyska sidor och forum nu på morgonen. Många verkar mena att Badstuber vilas pga sitt gula kort och risk för avstängning. Ersättare sägs vara Mertesacker.

Sen är de flesta överens om att Poldi ska petas, även om vissa menar att han bör spela just för att det är hans 100:e landskamp i så fall. Reus och Schürrle sägs då vara tänkbara ersättare.

Bender eller Höwedes kommer att spela högerback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in